کد خبر : 6084
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
124 views

استاندار مازندران در مراسم معارفه فرماندار جدید تنکابن تاکید کرد:

لزوم راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی در غرب مازندران/حصارهای مدیریتی سنتی با میدان دادن به جوانان شکسته شود

لزوم راه‌اندازی کنسرسیوم صادراتی در غرب مازندران/حصارهای مدیریتی سنتی با میدان دادن به جوانان شکسته شود
استاندار مازندران در مراسم معارفه معافی فرماندار جدید تنکابن با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های صادراتی ویژه غرب استان، باید کنسرسیوم صادراتی این منطقه تشکیل شود؛ گفت: از همین‌جا به فرماندار جدید عرض می‌کنم که ادامه شیوه سنتی مدیریتی، برای شهرستان تنکابن ممنوع است و حتما باید با میدان دادن به جوانان تحصیلکرده، این حصار شکسته شود.


به گزارش تیتر شمال؛ امروز طی مراسمی با حضور حسینی‌پور استاندار مازندران، سلگی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حجت الاسلام هدایتی امام جمعه تنکابن و حجت الاسلام رضایی امام جمعه نشتارود و اعضاء شورای اداری این شهرستان، مراسم تودیع و معارفه فرماندار تنکابن برگزار شد. ‎ ‎

بر اساس این گزارش، طی حکمی از سوی سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران، مظاهر معافی به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان تنکابن منصوب و از تلاش‌های حسنی‌جو در دوره مسئولیتش تقدیر شد.

حسینی‌پور در این مراسم با بیان اینکه تنکابن یکی از شهرهای با قدمت استان مازندران است و دارای تاریخی خاص، فرهنگی غنی و مردمانی فرهیخته و خونگرم است؛ اظهار کرد: سهم مردم این شهرستان در انقلاب اسلامی، برجسته است و لذا یکی از ویژگی‌های مردم این شهرستان تقدیم 570 شهیدوالامقام، یک‌هزار و 704 جانباز و اعزام 6 هزار و 870 رزمنده در دوران دفاع مقدس در راه انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: ما در تنکابن از یک‌سو، نرخ مشارکت اقتصادی 40 درصدی را داریم و از آن سو، نرخ بیکاری 11 درصدی و نرخ اشتغال 80 درصدی روستایی را شاهد هستیم که حاکی از کارهای سخت پیش‌روی فرماندار جدید دارد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند تلاش‌های جهادگونه برای برون‌رفت از این وضعیت کنونی دارد.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به جمعیت روستایی 49 درصدی در کنار جمعیت 50 درصدی بانوان در تنکابن، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت در این دو بخش، این شاخص بالا می‌تواند برای برنامه‌ریزی مناسب در مدیریت جدید این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور بیان کرد:  تعداد 345 و منحصر به‌فرد مراکز گردشگری در این شهرستان در کنار 22 هتل و مهمان‌سرا قابل بهره‌برداری در تنکابن، حکایت از آن دارد که این شهرستان می‌تواند مقصد گردشگری باشد و لذا یکی از برنامه‌هایی که می‌توان در برنامه‌های آینده این شهرستان متناسب با شأن و جایگاه تنکابن قابل پیگیری است، موضوع گردشگری است.

وی عنوان کرد: در موضوع گردشگری، مقوله بومگردی یکی از مهم‌ترین مبانی گردشگری دنیای امروز است و لذا با توجه به چهره‌های طبیعی بسیار زیاد این شهرستان، موضوع گردشگری و خصوصا بومگردی می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای مهم برون رفت این شهرستان  مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران، مناطق دوهزار، سه‌هزار و دریاسر تنکابن را جزو ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: ما تاکنون کم‌ترین بهره را از طبیعت بکر خدادادی در این منطقه برده‌ایم و متاسفانه هنوز زیرساخت‌های این منطقه برای بهره‌مندی گردشگران و از طرفی تجاری‌سازی این منطقه برای حوزه گردشگری صورت نگرفته است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به ظرفیت صادرات سالانه 70 هزار تن کیوی تنکابن، گفت: تولید کیوی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم در این شهرستان است که در سال گذشته متاسفانه با حواشی که در کشورهای هدف برای این محصول ایجاد کردند، چالش‌هایی را در این بخش شاهد بود.

حسینی‌پور افزود: متاسفانه ما به استانداردهای صادراتی به طور مطلوب توجه نداریم و لذا با توجه به ظرفیت‌های صادراتی ویژه این منطقه از استان، باید کنسرسیوم صادراتی در غرب استان تشکیل شود.

وی مطرح کرد: متاسفانه همچنان شیوه سنتی در مقوله صادرات در این منطقه دنبال می‌شود و باید شرکت‌های صادراتی برای کیوی و سایر محصولات غرب استان ایجاد شود.

استاندار مازندران، اضافه کرد: توسعه صنعتی مرکبات و ایجاد مراکز مهم گلخانه‌ای یکی دیگر از ضروریات این منطقه برای برون رفت از چالش محصولات کشاورزی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال است؛ ما در حوزه کشاورزی علیرغم ظرفیت ویژه این منطقه در برخورداری از آب، هوا و خاک مناسب نتوانستیم به طور مناسب بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان، گفت: کم توجهی در ظرفیت‌های مهم و فراوان کشاورزی طی دهه‌های گذشته باید از سوی فرماندار جدید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد تا طی یک برنامه دانش‌بنیان، شاهد رفع چالش‌های موجود باشیم.

حسینی‌پور با تاکید بر لزوم تغییر شیوه‌های مدیریتی سنتی حال حاضر، اذعان کرد: ما چاره‌ای جز این نداریم و اگر بنا باشد در شیوه‌های سنتی مدیریتی باقی بمانیم، 10 سال دیگر نیز وضع به همین گونه است.

وی تصریح کرد: از همین‌جا به فرماندار جدید عرض می‌کنم که ادامه مسیر در این مسیر سنتی مدیریتی، برای شهرستان تنکابن ممنوع است و حتما باید با میدان دادن به جوانان تحصیلکرده بومی، حصارهای مدیریتی سنتی در این شهرستان شکسته شود.

استاندار مازندران، تشریح کرد: تولید ثروت برای مردم باید در رده اول راهبرد مدیریتی فرمانداران استان قرار گیرد و ایجاد شهرک صنعتی و اشتغال جوانان تحصیلکرده با توجه به سهم حداکثری لیسانسه‌ها از جمعیت بیکار استان، از نکات قابل تامل مدیریتی است.

مقام عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت تولید دانش‌بنیان، متذکر شد: فرماندار جدید باید هسته‌ها و مراکز دانش‌بنیان تنکابن را برای ایجاد اشتغال پایدار فعال کند و همه باید برای تحقق دستور رهبری تلاش کنیم.

حسینی‌پور یادآور شد: امروز رفع مشکلات معیشتی الویت دولت است و تمامی مدیران در هر دستگاهی باید رفع مشکلات معیشتی را در الویت خود قرار دهد تا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.