کد خبر : 6052
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۰۵
156 views

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:

رهاسازی آب سد شهیدرجایی ساری برای برنج‌کاری/ کشت ارقام پُرآب‌طلب ممنوع!

رهاسازی آب سد شهیدرجایی ساری برای برنج‌کاری/ کشت ارقام پُرآب‌طلب ممنوع!
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به رهاسازی آب سد شهید رجایی برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست، گفت: کشاورزان منطقه با نهایت مدارا از کشت ارقام آب‌‌طلب پرهیز کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره با کاهش ذخیره آب در سد شهید رجایی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: به دلیل کاهش ۴۰ درصدی میزان بارش و آورد رودخانه‌ای، در حال حاضر میزان ذخیره آب در این سد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: از قبل هم به کشاورزان پایین‌دست سد شهیدرجایی توصیه کردیم که نسبت به انجام شخم و شیار در اراضی اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه آب سد شهید رجایی ساری طی  روزهای گذشته برای بهره‌برداری کشاورزان رهاسازی شد، اضافه کرد: آب سد شهید رجایی برای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست تا پایان تیرماه در اختیار کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.

️این مسؤول با تاکید بر اینکه کشاورزان منطقه با نهایت مدارا از کشت ارقام پُر آب‌‌طلب پرهیز کنند، تصریح کرد: تصمیم بر این شد کشاورزان ارقام کم آب‌‌طلب و محلی کشت کنند تا آب کمتری مصرف کند.

یخکشی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه با مدنظر قرار دادن درپیش بودن ماه‌های گرم سال در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.