کد خبر : 6081
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
89 views

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

ورود دستگاه قضایی به حادثه آزار و اذیت یک معلول در «لموک» قائم‌شهر

ورود دستگاه قضایی به حادثه آزار و اذیت یک معلول در «لموک» قائم‌شهر
رئیس کل دادگستری مازندران به حادثه آزار و اذیت یک معلول در مرکز نگهداری معلولان ذهنی در قائم‌شهر ورود پیدا کرد و برای بررسی و شناسایی عامل اذیت وآزار یک ناتوان ذهنی دستور صادر کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ در پی انتشار تصاویر اذیت و آزار یک معلول ذهنی در فضای مجازی حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران  خواستار ورود به این پرونده شد و اظهار کرد: دستگاه قضایی استان نسبت به این مساله ورود کرده است و در خصوص این موضوع و شناسایی عوامل ان قاطعانه پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: با هر گونه فعل یا ترک فعل که سلامت جسمی، روانی، اخلاقی یا اجتماعی طفل و نوجوان اعم از معلول یا غیر معلول را در معرض خطر و آسیب قراردهد برخورد جدی خواهیم داشت.

اکبری افزود: ما نسبت به افرادی که بخواهند با اقدامات خود باعث ایجاد احساس ناامنی در جامعه شوند،  بی‌تفاوت نیستیم هم اکنون پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده است و دادستانی شهرستان قائم‌شهر پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده است.

همچنین اداره کل بهزیستی مازندران  نیز درباره خبری درباره ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در فضای مجازی طی توضیحاتی اعلام کرد؛ با توجه به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی ضرب و شتم و سوختگی بدن فرد دارای معلولیت در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر موضوع سریعا در دستور کار قرار گرفت.

توان‌خواه ( ع ـ ش ) در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۹ در مرکز بالالموک قائم شهر پذیرش شد و در تاریخ  پنجم دی‌ماه سال گذشته بنا به تشخیص پزشک مرکز به علت ضعف، بی حالی و علایم بیماری مسئول فنی مرکز با خانواده وی تماس حاصل کرد و از آنها درخواست کرد درباره درمان توان‌خواه مراجعه کنند.

پس از مراجعه والدین توانخواه با شرایط مذکور بنا به اظهار مسؤول فنی مرکز، وی بدون هیچگونه علائم ضرب و شتم و سوختگی و تنها با علائم ضعف و بیماری تحویل پدر و مادرش شد و ۲ یا ۳ روز بعد توان‌خواه به دلیل ابتلا به بیماری سل توسط والدین در بیمارستان بستری شد.

گفتنی است؛ توان‌خواه مذکور فوق تاکنون در منزل و توسط خانواده نگهداری می‌شود.

لازم به ذکر است هیچکدام از تصاویر منتشر شده از توان‌خواه در فضای مجازی در مرکز نگهداری بالا لموک شهرستان قائمشهر نبوده است.

انتهای پیام /

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.