کد خبر : 6105
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
72 views

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح در بابلسر:

علی(ع) سمبل همه خوبی‌ها/شب‌های قدر بهترین فرصت برای اجابت دعا است

علی(ع) سمبل همه خوبی‌ها/شب‌های قدر بهترین فرصت برای اجابت دعا است
حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه علی سمبل همه خوبی‌ها است و باید در صبر بر مشکلات بر امیرمومنان تأسی بجوییم؛ گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای اجابت دعا است و باید به اجابت آن امید داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ هم‌زمان با فرارسیدن دومین شب از لیالی پرفیض قدر و سالروز شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)؛ حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای عزاداران امام اول شیعیان در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام گواهی سخنان خود را به دو حوزه تقسیم کرد؛ در بخش اول به فضیلت شب‌های قدر و ارتباط با خدا از راه های گوناگون و در بخش دوم به بررسی شخصیت والای امیر مؤمنان پرداخت.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عظمت شب‌های قدر، فیوضات ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن شهادت حضرت علی (ع) در این ایام گفت: این سه مناسبت، دروازه‌های رسیدن به رستگاری و همه از برکات مهم زندگی ما هستند، شب قدر شب عاشقی و برقراری ارتباط با خداست؛ به‌طوری‌که در ایام قدر می‌توان ثمره یک‌سال زندگی خود را از درگاه حضرت حق گرفت و برای ادامه مسیر زندگی، ذخیره کرد. شب نوزدهم شب عرضه اعمال، شب بیست و یکم، شب تصویب اعمال و شب بیست و سوم، شب امضای اعمال ماست و کسی اگر بتواند در این ۳ شب با توسلات قلبی، اعمال خود را به امضای خداوند برساند؛ توفیق یافته‌است.

حجت الاسلام گواهی حکمت را ثمره روزه خواند و افزود: انسان پس‌ از رسیدن به حکمت به مرحله یقین می‌رسد، با روزه می‌توان حکمت را به دست آورد و با این حکمت در شب‌های قدر به یقین دست یافت. شب قدر شأن نزول قرآن کریم است و قرآن پلی است بین ما و رسیدن به فیوضات الهی در ماه مبارک رمضان. در این شب‌ها از خدا زیاد بخواهیم تا خداوند که منبع دهش و خیر است به ما زیاد ارزانی دارد.

وی راه های ارتباط با خدا را چند مسیر مختلف عنوان کرد و گفت: خداوند فرموده‌است مغفرت از من و توبه‌ از شماست. در شب قدر با هر گذشته‌ای که داریم باید از خدا مغفرت بخواهیم. اقرار به گناه نزد خدا موجب بخشش آن می‌شود.

 

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: خداوند هم چنین فرموده نعمت از من و شکرگزاری از شماست. خدا در دل‌های شکسته دیده می‌شود و در این شب‌ها دلی که بشکند قیمت پیدا می‌کند. باید قدر نعمت‌های الهی را دانست و آن‌ها را شاکر بود. نمی‌توان منکر مشکلات شد، اما باید نیمه‌ی پر لیوان را هم دید و شکر نعمت‌های خداوند را به جا آورد.

حجت الاسلام گواهی به اجابت دعا نیز اشاره کرد و گفت: خداوند در جای دیگر فرموده دعا از شما و اجابت از من است. این شب‌ها بهترین فرصت برای اجابت دعا است تا بتوانیم به خواسته‌های مادی و معنوی خود دست یابیم. دعا را باید با خلوص نیت انجام داد و به اجابت آن امید داشت. همچنین خداوند در جای دیگر فرموده قضا از من و رضایت از شماست. خداوند همواره خیر ما را می‌خواهد و باید به آن راضی بود. اگر خواسته‌ای محقق نشد باید به حکمت خداوند راضی شد چرا که خیر ما در این است.

 

وی اعلام کرد: خداوند منان همچنین فرموده بلا از من و صبر از شماست. بلا در زندگی همه ما انسان‌ها وجود دارد و مهم این است که بر این بلاها صبر داشته‌ باشیم. خانه‌ای که در آن بلا نازل نشود عذاب نازل می‌شود. در صبر بر بلا باید به حضرت علی (ع) تأسی نمود. آیا بلاهایی بالاتر از آنکه بر امیرمؤمنان نازل‌شده داریم؟ درحالی‌که آن‌ها را پذیرفت، خم به ابرو نیاورد و تنها به‌خاطر خدا صبر کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح به شخصیت والای امیرمؤمنان نیز اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین، شخصیت بی‌بدیل و بی‌نظیری دارد. علی سمبل همه خوبی‌ها است و باید عمق معنای شخصیتی علی (ع) را شناخت. امیر مؤمنان در شجاعت و مهربانی بی‌نظیر بود. علی (ع)؛ امیر بر نفس خود بود و اطاعت خدا را با جان‌ودل انجام می‌داد. به‌خاطر خدا صبر می‌کرد. عدالت علی (ع) زبانزد همه است و با این صفات نمی‌توان علی (ع) را دوست نداشت. علی (ع) عین علم، سخاوت، رأفت و عدالت است.

حجت الاسلام گواهی متذکر شد: شب‌های قدر را باید قدر دانست و از فیوضات این ایام بهره‌مند شد. با توسل به مولای متقیان و با برقراری ارتباط با خداوند می‌توان برکات شب‌های قدر را بدست آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.