کد خبر : 6096
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۵۵
129 views

قرار عاشقی در آخرین شب قدر؛

نجواهای بندگی سومین شب قدر در دیار علویان/در انتظار رحمتت نشسته‌ایم

نجواهای بندگی سومین شب قدر در دیار علویان/در انتظار رحمتت نشسته‌ایم
همزمان با سومین شب از لیالی قدر، مردم مازندران آیین های احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را در سرزمین دیار علویان بجا آورده و فریاد «العفو العفو» به آسمان برداشتند.




به گزارش تیتر شمال؛ مردم مومن و روزه دار مازندران همزمان با آخرین شب از شب‌های پربرکت قدر؛ شب‌هایی که خداوند به انسان فرصت داده است تا با خضوع به درگاهش، راه سعادت را پیدا کرده و در دریای بیکران لطف الهی بخشیده شود با چشمانی بارانی فریاد الهی العفو سردادند و از معبود خویش طلب عفو کردند.

مومنان و عاشقان با قرآن‌های بر سر افراشته دست‌های خود را به آسمان بلند کردند و با سردادن ندای «العفو» بندگی و تواضع را به درگاه ابدیت عرضه کردند.

مردم مؤمن و روزه‌دار همچنین با نوای الغوث الغوث دست‌های نیاز خود را بالا بردند و در این شب قدر که از هزار ماه برتر است، از خدای بزرگ طلب مغفرت کردند.

حضور نوجوانان و جوانان مازندرانی به این فضای روحانی زیبایی و جلوه دیگری بخشیده است، دختران و پسرانی که امیدوار به لطف و کَرم پروردگار، دست به دعا برده و اشک ریزان طلب سعادت دنیا و آخرت را می کنند.

مراسم احیای شب های قدر امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور گسترده مردم و اجرای برنامه های ویژه در قالب طرح ضیافت الهی در سطح مصلی ها، مساجد و امامزادگان با حضور خیل شب زنده داران برگزار شد و نوای «بک یا الله» نیز به اوج آسمان رسید.

در سومین شب قدر پس از تلاوت قرآن و قرائت دعای شریف جوشن کبیر، دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی روح و جان خود را در زلال قدر شستشو می‌دهند و سپس به سوگواری در عزای شهادت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) پرداختند.

استاد حوزه و سخنران مذهبی نیز در این مراسم اظهار کرد: شب قدر قله ماه رمضان و شب بیست و سوم خاص‌ترین شب بین سه شب قدر است.

حجت‌الاسلام  محمد سجادی افزود: شب قدر برتر از یک عمر بندگی بدون معصیت است، هر عمل خیر در شب قدر معدل مداومت آن عمل در یک عمر است و در هیچ زمان دیگری اعمال مانند شب قدر جهشی بالا نمی‌رود.

وی اضافه کرد: درک شب قدر فقط به شب زنده داری نیست، باید عظمت این شب درک شود، شب قدر متعلق به کسانی است که در محیط ولایت معصوم هستند.

سجادی ادامه داد: اوج روحی ولی خدا و معصوم نیز در شب قدر اتفاق می‌افتد و در این شب تمام ملائکه به عالم پایین می‌آیند و بر روح و قلب پیامبر اکرم (ص) و امام هر زمانی وارد می‌شوند.

این استاد حوزه اضافه کرد: نزول ملائکه در شب قدر در طول تاریح استمرار دارد و در زمان ما نیز بر ولی و حجت خدا حضرت بقیه‌الله نازل می‌شوند، در شب قدر اگر کسی به قرآن و ولی خدا متصل شود شامل رحمت این شب می‌شود، هیچ فردی از مراسم شب قدر بی‌نصیب نمی‌ماند اما مهم اتصال به قرآن و عترت است.

ماه مبارک رمضان ماه خداست و هر شب و روز آن با روز ها و شب هایی که در طول سال می گذرانیم تفاوت دارد اما شب های قدر با همه شب هایی که در زندگی می گذرانیم فرق دارد چون نگاه و دلمان به معبود نزدیک تر می شود تا برای چند ساعت هم که شده روحمان به خداوند مهربان و بخشنده نزدیک تر شود.

شب قدر، شبی است که قرآن به یک‌باره بر پیامبر اسلام نازل شده و در آن تقدیر خلایق تعیین می‌شود و در این شب فاصله زمین و آسمان به حداقل رسیده و دعای بندگان مستجاب می‌ شود، این  شب چنان سنگین و با فضیلت است که هر قطره اشکی که در این شب با تضرع و دلی شکسته  از گوشه چشم می‌چکد و هر ذکری که بر لب جاری می‌شود کوله‌باری سنگینی از غفلت‌ها را از روح می‌زداید.

شب قدر مهلتی برای همه آنان است که عمر خود را به بی راهه رفته‌اند، تا لحظه‌ای به خود آیند و اندیشه کنند؛ اگر انسان می‌خواهد خدا چیزی به او عطا کند قطعاً بدون تلاش و کوشش و بی‌جهت به آن دست نخواهد یافت و باید در این زمینه و برای رسیدن به آن تلاش کند.

در رابطه با عظمت شب قدر همین‌ مقدار بس که خداوند متعال برای این شب یک سوره در قرآن کریم با نام سوره قدر نازل کرده؛ ضمن اینکه در آموزه‌های دینی و سفارش‌های بزرگان دینی به بهره‌برداری از شب قدر بسیار توصیه شده است.

 

  • منبع: بلاغ

    انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.