کد خبر : 6195
تاریخ انتشار : جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
128 views

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

قدس و فلسطین عمق راهبردی ایران و محور وحدت جهان اسلام است

قدس و فلسطین عمق راهبردی ایران و محور وحدت جهان اسلام است
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسطین عمق راهبردی ایران و محور وحدت جهان اسلام است؛ گفت: اگر امروز در جنبش حزب‌الله، فلسطین و غزه نجنگیم فردا باید در کشورهای همسایه نظیر امارات، آذربایجان و کشورهای جنوب خلیج فارس با اسرائیلی‌ها بجنگیم.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی مراسم روز قدس مرکز مازندران با تقدیر از حضور پرشور مردم، اظهار کرد: در 74 سال پیش در سال 1948 انگلیسی‌ها پس از جنگ جهانی دوم به طور رسمی و غیرمشروع، فلسطین را تحویل اسرائیل دادند و ملت فلسطین را از سرزمین اجدادی‌شان بیرون کردند.

وی اساس سخنانش را حول محور عمق راهبردی قدس و فلسطین برای ایران و وحدت مسلمانان جهان قرار داد و  افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل در سال 1358 روز جهانی قدس اعلام شد و پس از آن انقلاب اسلامی در کنار حزب‌الله قرار گرفت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، به اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اولین اتفاق، قرار گرفتن مسئله فلسطین و قدس در صدر مسائل جهان اسلام بود و دومین اتفاق، خارج کردن مبارزه فلسطین از بستر اهل سنت و تمام جهان اسلام برای یک مبارزه جهانی بود.

این مسئول ادامه داد: سومین اتفاق، تشکیل گروه‌های مبارز و مقاومت بود و مهم‌تر اینکه انقلاب اسلامی به این گروه‌ها فهماند که سازش با اسرائیل و امریکا راه درستی نیست و نمی‌تواند این مسیر، فلسطین را به دامن اسلام برگرداند.

زارعی بیان کرد: انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مبارزه فلسطینیان با ایجاد انتفاضه‌های متعدد، جنگ‌های 22 روز فلسطین و 12 روزه نوار غزه با پبروزی این جبهه، اجرا کرد.

وی عنوان کرد: تبدیل تجهیزات مبارزین فلسطین از تیرکمان و سنگ به موشک‌ها و پهبادهای جنگی یکی دیگر از اتفاقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که امروز رزمندگان فلسطین هزاران موشک به تلاویل و نقاط مرکزی اسرائیل روانه می‌کنند و این بزرگ‌ترین کمک انقلاب اسلامی به مبارزین فلسطینی بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فلسطین عمق راهبردی ایران و محور وحدت جهان اسلام است؛ گفت: در زمان جنگ تحمیلی وقتی موضوع حمله اسرائیل به لبنان مطرح شد رزمندگان ایرانی اعلام آمادگی جهت حضور در این جبهه کردند؛امام خمینی(ره) در آن برهه فرمودند: « راه قدس از کربلا می‌گذرد».

این مسئول افزود: این فرمایش امام راحل در حقیقت یک راهبرد اساسی بود، به این علت که اسرائیل به جهت اینکه پیروزی انقلاب اسلامی را یک مانع بزرگ برای دستیابی به اهدافش می‌دانست، عراق را به عنوان یک دژ مستحکم در مقابل و رو در روی ما قرار داد.

زارعی با بیان اینکه این راهبرد و استراتژی همچنان ادامه دارد، خطاب به روزه‌داران و راهپیمایان روز قدس مرکز استان، گفت: اگر امروز در جنبش حزب‌الله، فلسطین و غزه نجنگیم فردا باید در کشورهای همسایه نظیر امارات، آذربایجان و کشورهای جنوب خلیج فارس با اسرائیلی‌ها بجنگیم.

وی تاکید کرد: امروز بنا به فرمایشات امام راحل، امروز برای مبارزه با اسرائیل باید کنار مرز اسرائیل باشیم و به برکت رشادت‌های سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی این اتفاق افتاد و من از همین‌جا از سپاه پاسداران تقاضا دارم که نباید انتقام خون شهید سلیمانی فراموش شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: اگر کشورهای جنوب خلیج فارس در حال کارشکنی و ضربه به انقلاب اسلامی هستند، ملت ایران خواستار برخورد با این کشورها در منطقه هستند.

این مسئول تصریح کرد: کسانی در سالیان پیش شعار «نه غزه، نه لبنان» سر می‌دادند، از حماقت سیاسی برخوردار بودند، آنان دانش سیاسی نداشتند، برخی از آنان از عوامل دشمن هستند؛ لذا عمق استراتژی ما می‌طلبد که از مبارزه رزمندگان فلسطین حمایت کنیم.

این مسئول متذکر شد: ما اعلام می‌کنیم که این منطقه جای امریکا و اسرائیل نیست و این منطقه به ویژه فلسطین و بیت‌المقدس متعلق به مسلمانان جهان اسلام است.

زارعی یادآور شد: هیچ حکومتی جز حکومت اسلامی و مسلمانان جهان هیچ مشروعیتی در خاک فلسطین ندارند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.