کد خبر : 6202
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
170 views

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران :

«اردیبهشت مقاومت» باید ملی شود

«اردیبهشت مقاومت» باید ملی شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امروز «اردیبهشت مقاومت» در استان شکل گرفت و سپاه کربلا با همکاری نهادهای مختلف آن را تقویت می‌کند و این باید ملی شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار عبدالله ملکی در همایش بزرگ فرماندهان بسیج، شوراها و دهیاران بخش گیل‌خواران جویبار ، با بیان اینکه مسئله فلسطین اصل است و فلسطین در ابتدا بخش‌های زیادی از سرزمین خود را در مذاکرات سیاسی از دست داد، اظهار کرد : بعد از پیروزی انقلاب ایدئولوژی آنها تغییر کرد و فن و تاکتیک مبارزه، عقیدتی و اسلامی شده و عربی نیست.

وی افزود: مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی در سرزمین‌های اسلامی قرار گرفت و نظام مقدس جمهوری اسلامی میان  شیعه و سنی وحدت ایجاد و گروه‌های رزمی و مقاومت را ساماندهی کرد.

ملکی گفت: حزب الله لبنان با نگرش اندیشه‌های امام و انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز به قدرت تبدیل و بازوان پرتوان اندیشه‌های انقلاب و امام و رهبری در لبنان شد و امروز رژِم صهیونیستی در مثلث حماس، حزب الله و جهاد اسلامی به تنگ آمده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، رو به افول است و ۲۵ سال آینده خود را نخواهد دید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه  اندیشه‌های امام، برگرفته از تفکر عاشورا است، خاطرنشان کرد: امروز نسل‌های جدید فلسطینی برای دفاع از این سرزمین بپا خاستند و با کمک جمهوری اسلامی قدس جان گرفت و فلسطینیان روحیه گرفتند.

این مسئول با گرامیداشت دهم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس گفت: این عملیات با هدف آزادسازی خرمشهر شکل گرفت و ۲۳ روز نیروهای ارتش، سپاه و بسیج جنگیدند و خرمشهر در سوم خرداد فتح شد.

وی با تأکید بر اینکه حماسه سوم خرداد را باید گرامی بداریم، افزود: خرمشهر دو حماسه «مقاومت» و «آزادی» را دارد و در دوران های گذشته سه بار اشغال شد و بخش‌های از کشور را از دست دادیم.

ملکی خاطرنشان کرد: خرمشهر در چهارم آبان به اشغال حزب بعث درآمده و کوچه به کوچه، میدان به میدان و خیابان به خیابان مردم خرمشهر و نیروهای ارتش، ژاندارمری، سپاه و بسیج جنگیدند و مقاومت کردند و در حماسه آزادی، خرمشهر پس از ۵۷۵ روز آزاد شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات رژیم بعثی عراق ۱۶ هزار کشته و ۱۹  هزار اسیر داد و ۵۴۰ کیلومتر از خاک آزاد شد، اظهار کرد: در این عملیات ۶ هزار شهید و ۲۴ هزار مجروح تقدیم شده است و باید ثمره این عملیات را به نسل‌های امروز و آینده منتقل کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در آن مقطع در خیابان‌های تهران جنگ مسلحانه منافقین را شاهد بودیم، یاد و خاطره ۱۷ هزار شهید ترور را گرامی داشت و گفت: ضد انقلاب و منافقین به زن و فرزند رحم نمی‌کردند و هنوز هم دشمن، دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کند و این حماسه آزادی و مقاومت باید حفظ شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت هفته بسیج کارگری خاطرنشان کرد : به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهرستان چالوس قدمگاه ۲۱  هزار شهید استان‌های مازندران، گیلان و گلستان است و محل اعزام رزمندگان به جبهه‌های جنوب و غرب بود و بازسازی یادمان ۵شهید گمنام مصلای این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی با گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت و شهادت شهید مطهری و روز معلم بیان کرد : تفکر معلمین باید انقلابی اسلامی باشد و در تربیت دانش آموزان توجه داشته باشند و جوانان را با ایجاد حلقه‌های معرفتی شهدایی سر خط بیاورند.

ملکی با بیان اینکه جنگ نظامی به جنگ شناختی و فرهنگی و اطلاعاتی تبدیل شد، اظهار کرد: امروز دشمن مدرسه و مهد کودک را مورد هدف قرار داده است و باید راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه به فرموده شهید مطهری عاشورا دو صفحه سیاه و سفید دارد، گفت: در صفحه سیاه جهل، نادانی، تطمیع، دنیادوستی، گناه، تاریکی، ظلم و افراد بی بصیرت بود.

وی ادامه داد: در صفحه سفید عاشورا اوج عشق و زیبایی، تجلی حقیقت و انسانیت، عشق بازی با خدا، شهادت و رضایت خدا بود.

ملکی با بیان اینکه داعش زائیده فکر موساد بود و جنایت‌های زیادی را در منطقه انجام داد، بیان  کرد: فرزندان این کشور و سربازان ولایت در جبهه مقاومت مقابل آنها ایستادند و به شهادت رسیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه  ۱۶  رزمنده مازندرانی در خان‌طومان سوریه به شهادت رسیدند، گفت: امروز «اردیبهشت مقاومت» در استان شکل گرفت و سپاه کربلا با همکاری نهادهای مختلف آن را تقویت می‌کند و این باید ملی شود و خط سرخ شهادت را باید ادامه دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.