کد خبر : 6272
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
143 views

در همایش چشم انداز توسعه مازندران؛

استاندار خواستار ایجاد خط ریلی سراسری از شرق به غرب مازندران شد

استاندار خواستار ایجاد خط ریلی سراسری از شرق به غرب مازندران شد
استاندار مازندران با اشاره به اهمیت کاهش هزینه های صادرات در حوزه حمل و نقل و جوابگو نبودن راه‌های استان گردشگر پذیر مازندران خواستار حمایت دولت در ایجاد خط ریلی در مسیر شرق به غرب استان شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در همایش چشم انداز توسعه مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی که با حضور وزیر کشور در نوشهر برگزار شد ، افزود: یکی از مهم ترین برنامه های توسعه مازندران ایجاد ارتباط و گسترش تجارت خارجی با کشورهای ساحلی دریای خزر و کشورهای آسیای مرکزی و میانه است که نیازمند حمل و نقل چابک و ارزان است.

وی با تاکید بر این که توسعه و تقویت زیر ساخت ها ریلی و بندری بر کاهش هزینه های حمل و نقل در حوزه صادرات نقش زیادی دارد ، گفت : در این راستا نیازمند تخصیص اعتبارات دولت با توجه به وعده استانی رییس جمهوری و هیات دولت به مازندران برای طراحی و اجرای خط راه آهن سراسری در طولی ترین استان کشور هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به حضور سالانه ۳۰ میلیون نفر گردشگر در استان ، افزود : در حال حاضر مازندران علی رغم داشتن سه هزار و ۶۰۰ روستا به دلیل جوابگو نبودن وضعیت موجود در زیر ساخت راه های اصلی، پویا کردن اقتصاد روستایی در قطب کشاورزی کشور با مشکل مواجه است.

حسینی پور بر ضرورت معکوس کردن مهاجرت روستائیان در مازندران به توجه به ظرفیت های عظیم نهفته در روستاها تاکید و تصریح کرد: باید با اجرای طرح های ویژه مشترک با دانشگاه های استان بر اساس آمایش سرزمینی ، ظرفیت جوانان جهادی را برای رونق اقتصادی روستا و به تبع آن کل استان به کار بگیریم.

وی همچنین مبارزه با مفاسد،تبعیض و حذف امضای طلایی را یکی از سیاست های اصلی دولت برشمرد و اظهار داشت : با تحقق شفافیت و تحول ساختار اداری شاهد هدایت نقدینگی به تولید و تقویت تجارت و در نهایت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به ظرفیت ها گردشگری منحصر بفرد استان با توجه به وجود دریا و جنگل خواستار بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها شد و افزود: مازندران تاکنون برای بهره مندی از ظرفیت های گردشگری فاقد برنامه‌ راهبردی بوده است که در این راستا نیز در آینده گام های مهمی برای بهره مندی از گردشگری حداکثری و اکوتوریست بر خواهیم برداشت.

استاندار مازندران بر ضرورت تقویت اقتصاد دریا محور بویژه با توجه آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا تاکید کرد و گفت : برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در سواحل آزاد شده نیازمند هدایت ستادی دستگاه های مخالف برای مدیریت این سواحل هستیم.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از بخش کشاورزی استان به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم قابل توجهی از محصولات کشاورزی نیمی از برنج و ۱۰ درصد گوشت قرمز و سفید کشور در مازندران تولید می شود.

وزیر کشور صبح امروز برای بازدید از چند طرح اقتصادی ، سخنرانی در همایش چشم انداز توسعه مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی و سخنرانی در یادواره خلبان شهید شیرودی به مازندران سفر کرد.

  • منبع: ابرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.