کد خبر : 6259
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
162 views

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد:

مصوبه تشکیل شرکت آزادراه چالوس – رامسر اجرا شود/هیچ برنامه مدونی در حوزه گردشگری نداریم

مصوبه تشکیل شرکت آزادراه چالوس – رامسر اجرا شود/هیچ برنامه مدونی در حوزه گردشگری نداریم
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه ماه مصوبه تشکیل شرکت آزادراه چالوس - رامسر در هیئت وزیران مانده است خواستار حمایت وزیر کشور برای حمایت از این مصوبه شد.


به گزارش تیتر شمال؛ شمس الدین حسینی در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی اصلاح فضای کسب وکار را وظیفه حکمرانی دانست و گفت: بازآفرینی نظام تأمین مالی از جمله دغدغه‌ها است.

وی خواستار راه اندازی نهضتی شد تا با کمک استانداران، شهرداران و مدیریت، نسبت به بهبود فضای کسب وکار اقدام شود، گفت: مازندران سرشار از نعمات و موهبات فراوانی است و مزیت نسبی را به مزیت رقابتی تبدیل کنیم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه به اثر مزاحم در حوزه گردشگری و اقتصاد رسیدیم و به عنوان نمونه آزادراه تهران – شمال تاریخی شده است و باید برای تکمیل آن برنامه ریزی کرد.

حسینی با اظهار اینکه سه ماه مصوبه تشکیل شرکت آزادراه چالوس – رامسر در هیئت وزیران مانده است خواستار حمایت وزیر کشور برای حمایت از این مصوبه شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برای توسعه اقتصاد مازندران باید به تعارض بین محیط زیست و توسعه استان خاتمه دهیم، گفت:به مدیران یاد دهیم کار تیمی کنند و پاس گل به هم دهند.دستگاه های اجرایی برای توسعه استان پاس گل به هم دهند تا کار تیمی موفق را شاهد باشیم.

محمدعلی محسنی بندپی با بیان اینکه ایران اسلامی یک درصد جمعیت دنیا و بین ۷تا ۹درصد ذخایر دنیا رادارد، اظهار کرد: جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی برمردم این مرز و بوم تحمیل شده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا نیز متاسفانه نیز بر مشکلات تحریم کشور افزوده است.

وی با بیان اینکه باید طرحی نو درانداخت تا کشور از این مشکلات اقتصادی رهایی یابد،‌گفت: حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران معتقدند مازندران می تواند کشور را اداره کند اگر مدیریت منابع استان را درست ببینیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان ۱۴محصول را رتبه اول کشور را داریم اما از نظر توسعه یافتگی رتبه دهم را داریم، ادامه داد: در صنعت و معدن رتبه دهم کشور از نظر توسعه یافتگی رتبه پانزدهم را داریم و در بخش خدمات رتبه دوم کشور اما از نظر توسعه یافتگی رتبه هشتم کشور را داریم و این یعنی غفلت از ظرفیت های متعدد استان مازندران. در نطق اول در مجلس شورای اسلامی عرض کردم مازندران در هیج کدام از قوانین شش گانه برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حد و اندازه خودش دیده نشد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تلاش دارد از اقتصاد نفتی خارج شوم و به سمت توسعه پایدار و اقتصاد مستقل از نفت برسیم، گفت: اعتبارات بسیار خوبی مجلس برای اشتغال زایی گذاشته است. در مجلس امید داریم به رشد ۸درصدی اقتصادی برسیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تحریم وابستگی ما به نفت را برما تحمیل کرده، افزود: باید بپذیریم در گردشگری هیچ برنامه مدون نداریم در استان به وِیژه در غرب استان نداریم.

وی بیان کرد: باید با رویکرد دانش بنیان به توسعه کشاورزی کمک کنیم. اگر مدعی حمایت از کشاورزی هستیم نباید شاهد پوسیدگی کیوی ها در انبار ها باشیم.

این مسئول با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم کشاورزی به صرفه نباشد، گفت: بایستی به تعارض بین محیط زیست و توسعه استان خاتمه دهیم.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری تلاش دارم گردشگری کشور و استان مازندران به سرانجام خوبی برسد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد ایران برسه محور بخش دولتی، خصوصی و تعاونی ها است، گفت: بخش خصوصی تلاش دارد سرمایه گذاری کند اما موانع متعددی سنگ اندازی می کند. تمام درآمد استان در سال ۹۹ میزان سه هزار میلیارد تومان بود اما سرمایه گذاری اکنون در استان داریم که به تنهایی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کند.

وی اذعان کرد: به مدیران یاد دهیم کار تیمی کنند و پاس گل به هم دهند.دستگاه های اجرایی برای توسعه استان پاس گل به هم دهند تا کار تیمی موفق را شاهد باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه مازندران در ۱۴محصول کشاورزی رتبه اول تولید کشور را در اختیار دارد، گفت: تلاش داریم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان به ۸ میلیون تن در سال برسد.

حسن خیریان پور با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه و بالفعل مازندران اظهار کرد: در سال جاری در دو محور در حوزه اقتصادی فعالیت هایی را در پیش رو داریم محور اول شعار سال است که سه کلمه تولید،‌اشتغال و دانش بنیان هر سه در حوزه اقتصادی قرار گرفته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور که در قانون بودجه آمده و رئیس جمهور و مجموعه هیات وزیران براین مهم تاکید دارند دومحور مهم حوزه اقتصادی در استان مازندران است.

وی با بیان اینکه اولویت های اقتصادی به فرمانداران، مدیران کل دستگاه های مرتبط با اقتصاد و مدیران شبکه بانکی ابلاغ شد، گفت: در حوزه تولید لازم است دومحور مهم را در استان اشاره کنم این استان در حوزه کشاورزی ظرفیت های بالفعل  و بالقوه متعددی دارد.

خیریانپور با بیان اینکه سالانه ۷.۵میلیون تن بهترین محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود، افزود: در ۱۴محصول رتبه اول تولید کشور را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه تلاش داریم ظرفیت تولید بخش کشاورزی استان به ۸ میلیون تن برسد، گفت: توسعه اقتصاد دانش بینان مورد تاکید رهبری است در این استان جلسه ستاد عالی مربوط به اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندار تشکیل شد و هدفگذاری شد در سال جاری در زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان باید اقدامات ویژه ای را داشته باشیم.

خیریانپور به فعالیت ۹۶شرکت دانش بنیان در استان اشاره و بیان کرد: ۵۵۴محصول دانش بنیان در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم رشد صددرصدی در این حوزه را شاهد باشیم، گفت:‌باید شرکت های دانش بنیان به ۲۰۰شرکت و محصولات به هزار و ۲۰۰محصول ارتقا یابد.

خیریانپور با بیان اینکه ۲۴هزار اشتغال برای استان مازندران پیش بینی شده بود، افزود: مطابق سامانه رصد برای استان این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار اشتغال برای استان امسال پیش بینی شده، گفت: این مهم در برش دستگاهی و شهرستانی به فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ شد.سامانه رصد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به روزرسانی شد تا تحقق این مهم رصد شود.

خیریانپور تحقق رشد ۸ درصدی را یکی از اولویت های وزیر کشور دانست و ادامه داد: در این راستا اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده است . ستاد عالی رشد تشکیل شد. ۵کمیته شامل کمیته بهره بردرای، مولد سازی دارایی های غیر مولد، تامین مالی و سرمایه گذاری ، رصد و پایش و توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه برای بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن سهمیه مشخص شد و به دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ گردید، گفت: در حوزه کشاورزی جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، توسعه زراعت چوب، توسعه کشت گلخانه ای،گیاهان دارویی، اصلاح بذر و ارقام، توسعه زهکشی و بهسازی اراضی کشاورزی، بهسازی آبندان ها، صنایع تبدیلی و فراوری، بسته بندی، برند سازی، سورتینگ، اصلاح نژاد دام، توسعه آبزی پروری و…  هدفگذاری شده است.

خیریانپور ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز احیای واحد های راکد، خارج کردن واحد تملیکی از بانک ها، فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری، احداث نیروگاه های مقیاس های کوچک، شهرک های صنفی، پایانه های صادراتی، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، فعال سازی مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی بیکار، رفع موانع صادراتی، استفاده از ظرفیت صندوق توسعه صادرات، استفاده از بنیاد برکت و سایر بنیاد ها برای توسعه اقتصادی و.. را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد:‌در حوزه گردشگری و صنایع دستی توسعه گردشگری، سلامت، کشاورزی،دریایی، ورزشی و آبی، طبیعت گردی و توسعه صنایع دستی و رویدار بین المللی ساری۲۰۲۲ را در دستور کار داریم. رویدادساری پایتخت گردشگری اکو ۲۰اردیبهشت ماه جاری در ساری افتتاح می شود.

خیریانپور گفت: از معیشت و بازار هم مغفول نماندیم کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار و کارگروه اقدام مشترک و تشدید بازرسی و نظارت با بهره گیری از ۳۴۳بازرس سازمان بسیج مستضعفین سعی شد در این حوزه بازدید مستمر داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.