کد خبر : 6325
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
139 views

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

تغییر قیمت نان در مازندران نداریم

تغییر قیمت نان در مازندران نداریم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: در استان مازندران هیچ دستورالعملی برای تغییر قیمت نان سنتی نخواهیم داشت.


به گزارش تیتر شمال؛ عباسعلی وفایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به سیاست های اخیر دولت فقط در بخش صنعت و نان حجیم و نیمه حجیم، تغییرات قیمتی در بخش آرد و گندم داشتیم.

وی افزود:  قیمت هرکیلو گندم ۲۷۰۰ تومانی به ۱۲ هزار تومان و آرد نیز تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تغییر کرده است.

بگفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ، تغییرات در حوزه محصولاتی که مرتبط با این موضوع است بوجود آمده و دولت سیاستها و برنامه های خود را برای مباحث جبرانی در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: در استان مازندران هیچ دستورالعملی برای تغییر قیمت نان خبازی ها و سنتی نخواهیم داشت و این روند به نحوی مدیریت خواهد شد که نان به همین قیمت فعلی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود.

این مسئول با اشاره به آغاز برداشت کلزا از مزارع استان اظهار داشت: برای خرید تضمینی این محصول، ۱۷ مرکز براساس نوع پراکنش در سطح استان و در ۹ شهرستان فعال شدند.

وفایی  نژاد ادامه داد: طبق آمار حدود ۹ هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص پیدا کردند و پیش بینی می‌شود ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن محصول از کشاورزان خریداری شود.

وی قیمت هر کیلوگرم کلزا با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و درباره شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ نان در استان گفت: با توجه به اینکه در زمینه قیمت نان صنعتی حجیم شاهد تغییرات قیمتی در آرد و گندم هستیم، قیمت هر کیلوگرم گندم دو هزار ۷۰۰ تومانی به ۱۲ هزار تومان تغییر یافت در نتیجه قیمت آرد نیز به کیلویی ۱۵ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تغییر کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: دولت سیاست‌ها و برنامه‌هایی را برای جبران هزینه‌هایی دارد و در مازندران هیچ برنامه و دستورالعملی برای تغییر نرخ نان نانوایی‌ها یا نان سنتی نخواهیم داشت و روند به قیمتی مدیریت می‌شود تا نان با قیمت کنونی به مردم عرضه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.