کد خبر : 6328
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
118 views

استاندار مازندران:

برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 در 20 اردیبهشت‌ماه

برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 در 20 اردیبهشت‌ماه
استاندار مازندران گفت: اجلاس افتتاحیه رویداد ساری 2022 در روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه با حضور اکثریت سفرای کشورهای عضو اکو برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با موضوع ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، اظهار کرد: رویداد اکو 2022 یکی از مهم‌ترین فرصت‌ها برای معرفی استان مازندران به مجموعه ده‌گانه کشورهای اکو و همچنین فضای بین‌المللی است.

وی افزود: برنامه‌هایی که این اجلاس در استان مازندران دنبال می‌کند در واقع فلسفه وجودی اکو همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای عضو است.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: کشورهای عضو اکو از سال‌ها قبل، همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند و ما از این فرصت اجلاس در مازندران برای معرفی فرصت‌های بی‌نظیر مازندران هم در حوزه‌های گردشگری و هم در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی، امیدوار هستیم که بتوانیم معرفی خوبی را از جایگاه این استان در کشور داشته باشیم.

حسینی‌پور ادامه داد: برنامه‌ ریزی‌های مفصلی برای معرفی مازندران انجام شد و ما بنا است تا افتتاحیه این اجلاس را در روز سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه با حضور اکثریت سفرای کشورها برگزار کنیم.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاحیه، دبیرکل و معاونان اکو و شخصیت‌های برجسته داخلی در مراسم افتتاحیه حضور پیدا خواهند کرد.

استاندار مازندران، عنوان کرد: این اجلاس صرفا یک اجلاس افتتاحیه است و بنا است اجلاس اصلی در مهرماه امسال به میزبانی ساری برگزار کنیم که اختتامیه این اجلاس نیز در همین ماه برگزار خواهد شد.

حسینی‌پور اعلام کرد: در فاصله بین اجلاس افتتاحیه و اجلاس اختتامیه، کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد که در این کارگروه‌ها، فرصت‌های بیشتری را بتوانیم در اختیار این کشورها قرار دهیم.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین بحثی که الویت ما در این اجلاس است معرفی ظرفیت‌های استان مازندران برای جذب سرمایه‌گذاران است و امیدواریم بتوانیم موفق به جذب سرمایه‌گذاران پایدار برای پروژه‌های مهم استانی در این اجلاس جهت انعقاد تفاهم‌نامه شویم.

استاندار مازندران، گفت: بسترهای خوبی نیز در حوزه تبادلات تجاری و صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد که در این فرصت استثنایی می‌توانیم دنبال کنیم؛ البته تبادلات فرهنگی و تبادلات اجتماعی یکی دیگر از اهداف ما است.

حسینی‌پور مطرح کرد: با توجه به اینکه چند کشور از اعضای این اجلاس، هم مرز با استان مازندران هستند، لذا فرصت‌های خوبی پیش روی ما است که در صدد هستیم تا در آینده بتوانیم در حوزه تبادل نیروی انسانی، حتی در مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی به برقراری تبادلات دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: استان مازندران بنا است با ظرفیت‌هایی که دارد به یک قطب اقتصادی در منطقه مبدل شود و لذا از یک‌سو با توجه به سه بندری که در استان مازندران وجود دارد و از سویی دیگر قرار داشتن در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب، تحقق این هدف دور از دسترس نیست.

استاندار مازندران، تصریح کرد: دستاوردهایی که این رویداد برای مازندران دارد این است که ما تمام ظرفیت‌های این استان را در این فرصت استثنایی، معرفی می‌کنیم و در درجه نخست ایجاد یک گفتمان میان مازندران و این کشورها شکل خواهد گرفت و در درجه دوم، ما می‌توانیم در حوزه گردشگری به یک تعاملات خوبی با این کشورها برقرار کنیم و در درجه سوم، ما بنا داریم تا از طریق این کشورها با قراردادهای فاینانس و قراردادهای انجام شده این کشورها در سایر استان‌های کشور، از ظرفیت‌های این کشورها در احداث و اجرای پروژه‌های بزرگ بهره ببریم.

حسینی‌پور افزود: البته این رویداد قطعا برای ما دستاوردهای اجتماعی نیز خواهد داشت و بحث ایجاد سفرهای پروازی با این کشورها از موضوعاتی است که در این رویداد محل بحث و گفت‌وگوی ما خواهد بود.

وی متذکر شد: این اجلاس یک دستاورد ملی بدنبال دارد و آن است که در شرایط تحریم حال حاضر دنیا، دستاوردهای سیاسی نیز برای ما بدنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران، یادآور شد: قطعا از برنامه‌های پیگیری دستاوردهای این رویداد و تهیه بسته راهبردی دیپلماسی، تجاری و اقتصادی مازندران در این رویداد ارائه خواهد شد تا بتوانیم حداکثر بهره را از این فرصت ببریم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.