کد خبر : 6358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
122 views

سفیر جمهوری بلاروس در ایران خبر داد:

آمادگی بلاروس برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیایی از بندر امیرآباد

آمادگی بلاروس برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیایی از بندر امیرآباد
سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در ایران گفت بلاروس ضمن تمایل زیاد به همکاری تجاری با ایران علاقمند است از ظرفیت های حمل و نقل ترکیبی بندر امیرآباد جهت ترانزیت کالا به کشورهای آسیایی به ویژه چین و هند بهره ببرد.


به گزارش تیتر شمال؛ دمیتری کالتسوف در بازدید از بندر امیرآباد ، از تمایل جمهوری بلاروس جهت همکاری های تجاری با ایران و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی های بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر خبر داد و بهره گیری از ظرفیت های  راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و حمل و نقل ترکیبی بندرامیرآباد جهت تجارت انواع کالا با کشورهای آسیایی تأکید کرد.

وی به نقاط مشترک زیاد دو کشور ایران و  بلاروس در تجارت بین الملل اشاره و تصریح کرد امکانات و زیرساخت‌های بندر امیرآباد قابل توجه و تحسین برانگیز بوده و توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برای بلاروس برخوردار است.

کالتسوف در پایان از آمادگی ارتقاء سطح مبادلات تجاری دو کشور و مهیا کردن زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در بلاروس خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد  نیز در این دیدار گفت: بندرامیرآباد با دارا بودن بیش از 40 پایانه عملیاتی و کارخانه تولیدی و تنها بندر متصل به کریدور بین المللی شمال – جنوب در شمال کشور و با  استفاده از خدمات ریلی ، از آمادگی کامل جهت همکاری با سرمایه گذران و بازرگانان بلاروسی برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.