کد خبر : 6368
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
173 views

انتقاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کندی روند تکمیل بیمارستان ماهفروجک

انتقاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کندی روند تکمیل بیمارستان ماهفروجک
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران باانتقاد از تخصیص و تزریق اعتبارات قطره چکانی در تمکیل بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی ماهفروجک ساری ، گفت که با ادامه این روند تکمیل این طرح تا ۲۰ سال دیگر هم امکان‌پذیر نیست.


به گزارش تیتر شمال؛  ساخت بیمارستان یک‌هزار و ۱۰۰ تختخوابی ماهفروجک از مصوبات نخستین سفر استانی دولت نهم بود که کلنگ آن در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شد. بر اساس وعده‌ای که مسوولان وقت داده بودند قرار بود این بیمارستان ظرف ۲ سال تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری شود ولی با گذشت بیش از ۱۴ سال از آغاز اجرا اما این طرح اکنون تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر فرهاد غلامی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته گرامیداشت سلامت افزود که برای تکمیل این طرح که در ۱۶ هکتار زمین در حال ساخت است، حدود چهار هزار میلیارد تومان نیاز است.
وی گفت : بیمارستان ماهفروجک به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان های بزرگ کشور در صورت تکمیل می‌تواند جهش خوبی در حوزه گردشگری سلامت، درمانی، خدماتی و پژوهشی مازندران به وجود آورد و از مسوولان اجرایی و وزارت بهداشت می‌خواهیم که تکمیل این طرح را به صورت ویژه ببینند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد : باموافقتی که وزارت بهداشت و استاندار مازندران داشتند، قرار است همراهی و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در تکمیل بیمارستان ماهفروجک را داشته باشیم و یکی از بانک های استان هم برای ادامه ساخت این طرح با تخصیص اعتبار اعلام همکاری کرده است.
وی اضافه کرد: قرار است در صورت تکمیل این طرح برای جذب دانشجویان خارجی و همچنین هوشمندسازی بیمارستان با فناوری روز جهان اقدام شود اما با تخصیص اعتبارات اندک نمی‌شود این طرح را پیش برد و باید تمام تلاش مسوولان اجرایی و اداری وزارت بهداشت و استانداری مازندران برای تکمیل این طرح با تخصیص اعتبار به کارگیری شود.
غلامی گفت : تکمیل این بیمارستان مطالبه جدی مردم مازندران است و تاخیر چندین ساله در تکمیل به هیچ عنوان صحیح و زیبنده مردم این دیار نیست و در سفر استانی رئیس جمهور به مازندران حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این بیمارستان مصوب شد که تاکنون رقمی تخصیص نیافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود : به صورت روزانه پیگیر تخصیص اعتبار برای تکمیل این طرح هستیم و در آینده نزدیک برای تسریع در تکمیل این طرح نماینده ویژه تعریف خواهد شد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم حدود ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح برای بودجه سال ۱۴۰۱ درنظرگرفته که این اعتبارات هم تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

لزوم تفویض اختیار به مراکز درمانی شهرستان‌های مازندران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت که طبق برنامه‌ریزی ‌های انجام شده برای مدیریت جامع سلامت در استان، ارائه عادلانه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در استان در آینده نزدیک منطقه‌ای خواهد شد و سه منطقه علوم پزشکی در غرب، مرکز و شرق استان با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مازندران شکل می‌گیرد و با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در هر منطقه می‌توان روند ارائه خدمات بهداشتی عادلانه به اقشار مردم را سرعت بخشید.
وی افزود: حدود ۲۲ هزار نفر در بخش ها اجرایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارند که به طور متوسط ۷۰ درصد از آنان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که، یک هزار و ۱۰۰ پزشک فوق تخصص و یک‌هزار و ۳۳۷ پزشک متخصص در مازندران فعالیت دارند گفت: از این تعداد ۱۳۶ نفر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت در راستای آشنایی بیشتر مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان با موضوعات مهم حوزه سلامت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

  • منبع: ایرنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.