کد خبر : 6409
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
149 views

استاندار مازندران:

کمبودی در توزیع مرغ و کالاهای اساسی نداریم

کمبودی در توزیع مرغ و کالاهای اساسی نداریم
استاندار مازندران در بازدید از واحدهای تولیدی مرغ استان با اشاره به ذخیره‌سازی کافی کالاهای اساسی نظیر مرغ و روغن در استان؛ گفت: حرکت به سوی تولید دانش بنیان و ورود به بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، راهبرد اصلی صنایع غذایی و تولیدی قرار گیرد.


به گزارش تیتر شمال؛  سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران که طی 48 ساعت اخیر جهت تنظیم بازار و افزایش توزیع مرغ، بازدیدهای مستمری را از واحدهای تولیدی و سردخانه‌های مرغ منجمد استان به‌عمل آورده است؛ به مردم اطمینان خاطر داد که در حال حاضر کمبودی در توزیع مرغ گرم و منجمد و کالاهای اساسی وجود ندارد.

حسینی‌پور در ادامه این روند، در بازدید از گروه تولیدی صنایع غذایی ساوانا با عنوان اینکه نظم و انضباط مجموعه‌های تولیدی دانش بنیان نظیر این مجموعه درخور توجه است و باید به دیگر واحدهای تولیدی تسری یابد، اظهار کرد: تکنولوژی‌های نوین در این مجموعه کشتارگاهی استفاده شده است و همین که در شرایط سخت تحریم، این واحد اقتصادی توانست به تولید کشور کمک کند، جای قدردانی دارد.

وی افزود: توسعه همه جانبه و تکثیر این واحد عظیم در تولید سایر محصولات طیور و هدف‌گذاری برای ورود به بازار منطقه و کشورهای اروپایی که در 10 سال آینده جهان با مشکل امنیت غذایی مواجه می‌شوند، به‌عنوان راهبرد اصلی این مجموعه می‌تواند نقش موثری را ایفا کند و نیازمندی‌های کشور ما را نیز برطرف نماید.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در مازندران، برنامه‌های توسعه محور زیادی به‌ویژه در بخش گردشگری داریم که این نوع مجموعه‌ها در وهله نخست می‌توانند نیازهای استان که در این زمینه بالاست را تامین کند.

حسینی‌پور عنوان کرد: مازندران، استان گردشگر پذیری است و مجموعه اقامتگاه‌های گردشگری با توجه به نیاز گردشگران خارجی باید از محصولات تولیدی این نوع واحدها بهره‌مند شوند و در سبد غذایی مراکز گردشگری استان و شهروندان مازندرانی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تحرک در سایر واحدهای تولیدی در این حوزه و توسعه رقابت‌پذیری در این عرصه از مسائل مهمی است که مجموعه‌های بزرگ تولیدی باید در این خصوص اهتمام کنند.

استاندار مازندران، تصریح کرد: مشکلات این واحد بزرگ تولیدی در حوزه آب و محیط زیست به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و می‌بایست به نقطه‌ای برسیم که در این مجموعه 5 هزارنفر مشغول به‌کار شوند.

حسینی‌پور در بازدید از گروه تولیدی صنایع غذایی ساوانا، حرکت به سوی تولید دانش بنیان را یک ضرورت برای تولید دانست و گفت: راهبرد اصلی مجموعه‌های صنایع غذایی و تولیدی، ورود به بازارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای باشد. ‎

وی با اشاره به اینکه گروه تولیدی ساوانا با تلاش و جدیت و انگیزه توانست اراده یک مازندرانی را در عرصه رقابت صنعت غذایی هم در عرصه داخلی و هم خارجی به منصه ظهور برساند، گفت: توسعه واحدهای تولیدی این‌گونه در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی در دستور کار این مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.