کد خبر : 6463
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
130 views

۴ خردادماه امسال؛

یادواره هزار و ۷۵۳ شهید شهرستان بابل برگزار می‌شود

یادواره هزار و ۷۵۳ شهید شهرستان بابل برگزار می‌شود
دبیر هیات رزمندگان بابل گفت: یادواره هزار و ۷۵۳ شهید شهرستان بابل با سخنرانی سرلشکر سید رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ مجتبی نظری در گفتگو باخبرنگاران از برگزاری یادواره۱۷۵۳ شهید شهرستان بابل به همراه بیعت با پیکر شهید گمنام در ۴خرداد سال جاری روز چهارشنبه خبر داد و بیان داشت:برگزاری این یادواره در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی در راستای هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه یادواره۱۷۵۳ شهید شهرستان بابل با سخنرانی سرلشکر سید رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده کل قوا وبا نوای حاج علی کلهر ساعت ۱۵:۳۰ در مصلی این شهرستان برگزار خواهد شد.
نظری افزود:برگزاری یادواره شهدا بعد از دوسال وقفه بعد از بیماری منحوس کرونا فرصت مناسبی برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس توسط رزمندگان، جانبازان و شهدای گرانقدر شهرستان  به نسل آینده و معرفی دستاوردهایشان در دوران دفاع مقدس خواهد بود.
دبیر هیات رزمندگان بابل با اشاره به مصرف بهینه هزینه‌ها در این یادواره اظهارداشت: خرسندیم که همدلی ووفاق مسئولین شهرستان ازجمله فرماندار وریس اداره فرهنگ و ارشاد ورسانه ها در برگزاری این یادواره نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به جایگاه رفیع شهادت گفت:در این بازه از زمان برگزاری یادواره شهدا پلی است برای ارتباط بین نسل جوان و رشادت های نسل غیور گذشته می باشد که می توان دراین راستا با الگو سازی درست فرهنگ ایثار می توان آن را به عنوان شاخص هاي اصلي سبک زندگی در ست در جامعه امروزی بسط وگسترش داد.
نظری بیان کرد:در فرهنگ اسلامى شهادت به عنوان يكى از والاترين ارزش ها، و مقام شهدا از بلند مرتبه ترين انسان ها هستند در این راستا این مراسم که همراه است با وداع باپیکر شهید گمنام شهرستان برای تدفین در پیرعلم شهرستان می باشد با استارت کتاب عملکرد دفاع مقدس در ۴استان کشور خواهد بود همچنین این یادواره علاوه برپوشش رسانه ای گسترده پخش مستقیم از طریق صداوسیمای مازندران صورت خواهد گرفت
دبیر هیات رزمندگان بابل در پایان گفت:در حال حاضر با توجه به ۱۷۵۳ شهید شهرستان وثبت رکورد در ۴استان شمالی کشور ضرورت جمع آوری وصایا شهدای این شهرستان به عنوان گنجینه عظیم احساس می شود وحال امیدداریم با ایجاد این جرقه به عنوان ضرورت این کتاب همگان برای جمع آوری این گنجینه با ارزشمند پای کار بیاییند البته اقدامات اولیه صورت گرفته است اما زمانی این کار تسریع خواهد شد که همدلی بین همگان ایجاد شود

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.