کد خبر : 6502
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
166 views

نارضایتی کارگران از فعالیت اتباع بیگانه در برخی صنوف؛

انتقاد فرماندار نوشهر از فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان/11 واحد صنفی متخلف پلمب شد

انتقاد فرماندار نوشهر از فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان/11 واحد صنفی متخلف پلمب شد
فرماندار نوشهر از فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در این شهرستان انتقاد کرد و گفت : فعالیت اتباع بیگانه غیرمجاز بویژه افاغنه در بعضی صنوف سبب نارضایتی کارگران فصلی و روزمزد در این شهرستان شده و باید با کارفرمایان متخلف برخورد قانونی شود.


به گزارش تیتر شمال؛  سعید یزدانی روز شنبه در نشست ساماندهی اتباع غیرمجاز شهرستان با ابراز نگرانی از ورود چشمگیر اتباع افغانستانی به نوشهر ، افزود : طی بازدیدی که ماه جاری از مکان تجمع کارگران جویای کار در میدان آزادی داشتم ، اغلب آنان از این وضعیت گله مند بودند و امروز هم تعدادی از کارگران که اغلبشان در مغازه های مصالح فروشی برای پر و خالی کردن مصالح  فعالیت دارند با مراجعه به فرمانداری نارضایتشان را از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در این فروشگاه ها ابراز داشتند.

وی بدون ارائه آمار مشخص از حضور اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان ، گفت : طبق گزارش هایی که داریم بیشتر کارگران غیرمجاز خارجی در مصالح فروشی ، دامداری ها ، سرایداری ،باغبانی ، رستوران ها ،  شالیکوبی ها و حتی نیروگاه زباله سوزر شهرستان فعالیت دارند .

یزدانی افزود : متاسفانه برخی از پیمانکاران شهرداری ها ، دهیاری ها و حتی دستگاه های دولتی هم کارگران غیرمجاز خارجی را به کار می گیرند و شنیده های ما حاکی است که برخی از صنوف حتی حساب بانکی به نام اتباع خارجی غیرمجاز باز کردند و سیم کارت تلفن همراه در اختیارشان قرار دادند و گویی طبق گزارشی که از مناطق غربی مازندران داشتیم بعضی از حفاران میراث فرهنگی برای عملیات حفاری از همین کارگران خارجی غیرمجاز استفاده می کنند .

فرماندار نوشهر با تاکید بر همکاری همه جانبه مسئولان ادارات ذیربط در اجرای کامل دستورالعمل برخورد با کارفرمایانی که از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می کنند ، به دهیاران و شهرداران شهرستان توضیه کرد تا در زمان صدور پروانه ساخت مالکان را مکلف و از آنان تعهد اخذ کنند تا پیمانکاران را ملزم کند از نیروهای بومی در حوزه شهری و روستایی استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر نیز از افزایش ۳۰۰ درصدی جمع آوری اتباع بیگانه طی ۲ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

سرهنگ اکبر درویشی بدون ارائه آمار مشخص ، افزود : سال گذشته نیز آمار جمع آوری اتباع بیگانه نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۲۰۰ درصد بیشتر بود و این نشان می دهد ورود اتباع بیگانه به شهرستان پس از جنگ و حضور طالبان در افغانستان بیشتر شده است.

وی همچنین از پلمپ ۱۱ واحد صنفی شهرستان نوشهر به خاطر به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز خبر داد.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.