کد خبر : 6514
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
158 views

مهمان داریم چه مهمانی!

ملکی: مازندران میزبان پنج‌روزه 8 شهید گمنام/ جزئیات مراسم تشییع و تدفین در 5 شهر استان

ملکی: مازندران میزبان پنج‌روزه 8 شهید گمنام/ جزئیات مراسم تشییع و تدفین در 5 شهر استان

مدیرکل مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام خبر داد و گفت: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در 5 شهر مازندران، تشییع و تدفین خواهد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه از میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام خبر داد.

وی افزود: این شهدا از روز دوشنبه وارد استان خواهند شد و مراسم تشییع و دفن این شهدا تا روز جمعه به طول خواهد انجامید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، در تشریح مراسمات ویژه از بدو ورود شهدا تا زمان تدفین، خاطرنشان کرد: پیکر مطهر هشت شهید گمنام انشاءالله بعدازظهر فردا حدود ساعت 14 دوشنبه دوم خردادماه از محور فیروزکوه وارد استان خواهد شد و در ادامه مورد استقبال و بدرقه مردم شهرهای پل‌سفید، شیرگاه، زیراب و قائم‌شهر قرار می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: این شهدا پس از برگزاری مراسم استقبال از سوی مردم این شهر وارد مرکز استان می‌شوند در ادامه این شهدا شب دوشنبه در معراج شهدای مسجد فاطمه‌الزهرا(س) (مسجد فاو موزه دفاع مقدس) نگهداری خواهند شد.

ملکی عنوان کرد: این شهدا طی روزهای سه‌شنبه تا قبل از تدفین که مصادف با روز سوم خرداد آزادسازی خرمشهر است در برنامه‌های گوناگون و یادواره‌های شهدا در اقصی نقاط استان که متقاضی حضور شهدا در مراسمات هستند، اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: در روز سه شنبه همزمان با روز سوم خردادماه پیکر این شهدا در مراسمات متعددی که به همین مناسبت در سطح استان برگزار خواهد شد، حاضر خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تصریح کرد: شب وداع استانی رسمی شهدای گمنام پس از نماز مغرب و عشا در بخش هفت تپه موزه دفاع مقدس مازندران ساعت 21 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و مردم شهیدپرور استان برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: کلیه مراسمات شب وداع در اختیار سپاه کربلا است که برنامه‌های متنوعی را برای شب وداع در نظر گرفته‌اند.

ملکی بیان کرد:  برای این مراسم دعوت از سخنران ملی، مداح ملی صورت گرفته است و سخنران ویژه این مراسم، حسینی‌پور استاندار مازندران است.

وی تاکید کرد: پس از مراسم شب وداع، پیکر شهدا تحویل سپاه شهرستانی خواهد شد که بنا بر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده سه شهید از هشت پیکر شهدای گمنام در ساری، یک شهید در بابل، یک شهید به در جویبار، یک شهید در آلاشت سوادکوه و دو شهید در چالوس، تشییه و دفن خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، تشریح کرد: سه شهید ساری در استانداری مازندران، دانشگاه پیام نور و اداره کل ورزش و جوانان، یک شهید بابل در تکیه پیرعلم، یک شهید سوادکوه در آلاشت، یک شهید جویبار در روستای شورکا دفن خواهد شد که تشییع  پیکر این شش شهید همگی در روز پنج‌شنبه بین ساعت 10 تا 12 انجام خواهد شد؛ در مرکز استان حرکت مراسم تشییع از امامزاده یحیی(ع) به سمت میدان امام حسین(ع) (شهرداری سابق) خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: پیکر دو شهید چالوس در آشکاردشت (بام چالوس) همراه با برگزاری نماز جمعه در روز جمعه دفن خواهد شد.

ملکی متذکر شد: ورود این شهدا روز دوشنبه و پایان کار در روز جمعه خواهد بود که شش شهید در شهرهای ساری، بابل، جویبار و سوادکوه در روز پنج‌شنبه و دو شهید در چالوس در روز جمعه تشییع و تدفین خواهد شد.

گفتنی است تاکنون بیش از 400 شهید گمنام در استان مازندران تشییع و تدفین شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.