کد خبر : 6540
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۵۶
129 views

رئیس کل دادگستری مازندران:

وجود پرونده‌های تخلف متعدد اداری نشان‌دهنده ضعف در نظارت است

وجود پرونده‌های تخلف متعدد اداری نشان‌دهنده ضعف در نظارت است
رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر لزوم رعایت قانون و دستورالعمل‌ها از سوی دستگاه‌های اجرائی، گفت: وجود پرونده‌های متعدد تخلفات اداری، نشان دهنده کمرنگ بودن یا نبود نظارت‌ها در دستگاه‌ها است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدصادق اکبری در جلسه شورای اداری استان مازندران اظهار کرد:در دوره‌ای که ما با اجرای قانون هدفمندسازی داریم یک دوره سخت را پشت سر می‌گذاریم، تعامل و همفکری میان دستگاه‌های استان بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: قانون حرمت دارد و احترام به قانون را باید به بهترین شکل داشته باشید و هیچ دستگاهی از بی قانونی منفعت نبرده است؛ لذا باید به تمامی دستورالعمل‌ها و قوانین عمل کنید.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به ضرورت امر پیشگیری از سوی دستگاه‌های استانی، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید نسبت به پیشگیری به عنوان یک تکلیف و الزام توجه کنند و آن را مدنظر قرار دهند و قطعا از فساد دور خواهیم بود.

اکبری ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها نسبت به آسیب‌شناسی چالش‌ها، مشکلات و ضعف‌ها در حوزه کاری خود اهتمام کنند و این آسیب‌ها را از بین ببرند، گلوگاه‌های فسادی را که وجود دارد ببندند و این امور نمونه‌های بارزی از پیشگیری است که قطعا پیشگیری به مراتب بهتر از درمان است.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها بر امر نظارت بر زیر مجموعه خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، نیروهای خود را کنترل کنند، هدایت کنند تا نکند مرتکب جرم شوند و اگر بخواهم گزارشی در خصوص جرایم در حوزه اداری و دستگاه‌های اجرائی ارائه کنم، گزارش خوبی نخواهد بود که این نشان دهنده کمرنگ بودن یا نبود نظارت‌ها در دستگاه‌ها است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران، تاکید کرد: اگر نظارت از طریق مبادی قانونی صورت گیرد، جرمی صورت نمی‌گیرد و در صورت ارتکاب باید مدیران آن‌را به دستگاه قضا گزارش دهند.

اکبری اعلام کرد: دهیاران و بخشداران باید نسبت به صدور مجوزها در روستاها دقت نظر لازم را داشته باشند و در شهرها نیز در کمیسیون‌های مختلف اتفاقات متعددی رخ می‌دهد که باید حضور مسئولان در این کمیته‌ها، مسئولانه باشد؛ امضاها در این کمیسیون‌ها بسیار ارزشمند است و دقت لازم در این خصوص صورت گیرد.

وی در پایان گفت: ورود مدیران دستگاه‌ها و مسئولان به فضای مجازی باید آگاهانه و مسئولانه باشد و مراقب باشیم که حضور در این فضا موجب بروز مشکلات نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.