کد خبر : 6578
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
206 views

امروز سوم خردادماه؛

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مازندران برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مازندران برگزار شد
مراسم چهل و یکمین سالگرد فتح سالروز فتح خرمشهر امروز سه شنبه با حضور آحاد مردم ، خانواده های شهدا ، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در ساری برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛  این مراسم در محل پارک موزه دفاع مقدس مازندران با صدای ماندگار خبر رادیویی شنوندگان عزیز توجه فرمایید توجه فرمایید خونین شهر شهر خون آزاد شد و با یاد و خاطره شهدای عملیات های بزرگ دفاع مقدس برگزار شد.

روایت حماسه های رزمندگان در چگونگی مبارزه که با دست خالی از سلاح با بعثی های تا دندان مسلح رو به رو می شدند  و اجرای دکلمه از جانفشانی رزمندگان زیر بمباران زمینی و هوایی و جشن مقاومت و پیروزی و خواندن سرود حماسه  پیروزی از دیگر برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در مازندران بوده است

در این مراسم یکی از رزمندگان جانباز مازندران که در عملیات فتح خرمشهر حضور داشت ، خاطراتی از ۲۴ روز عملیات بیت المقدس در گرمای جنوب که منجر به آزادی خرمشهر شد بیان کرد.

وی گفت : در عملیات بیت المقدس فتح خرمشهر از ۳۴ کشور اسیر گرفتیم در حالی که با سهمیه مهمات در عملیات های دفاع مقدس شرکت می کردیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران هم در این مراسم حماسه فتح خرمشهر را درس توکل به خدا و وحدت بین رزمندگان و آحاد مردم توصیف کرد و گفت :  مردم عرب و عجم خوزستان در کنار اطاعت از امام در عملیات ها دفاع مقدس مشارکت بی نظیری داشتند.

سردار عبدالله ملکی شعار امسال گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر را « ما مقاوم هستیم » عنوان کرد و اظهار داشت : امروز اقتصاد مقاومتی دیپلماسی قدرتمند وحدت نوعی دیگری از حماسه خرمشهر است.

وی با بیان این که نیروهای رزمنده مازندرانی در قالب سه تیپ بیت المقدس ، ۲۷نور و تیپ ۲۵ کربلا در عملیات آزادسازی خرمشهر مشارکت داشتند.  بیان داشت :برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در مازندران که ۲۷۰شهید در این حماسه ماندگار تقدیم نظام کرد در همه شهرها و روستاهای استان در حال برگزاری است.

وی مجموع شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر را ۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت که ۲۴ هزار نفر از هموطنان بویژه رزمندگان هم در فتح خرمشهر زخمی شدند.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.