کد خبر : 6604
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
177 views

شهردار ساری:

آخرین وضعیت تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری ساری/نیروگاه زباله سوز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

آخرین وضعیت تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری ساری/نیروگاه زباله سوز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
جواد طالبی در نشست امروز خود با مدیران و نمایندگان خبرگزاری‌های مازندران به تشریح آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری ساری پرداخت و گفت: اگر اعتبارات سفر رئیس جمهور همانند تا به اینجای کار به حساب شهرداری واریز شود ما تا پایان امسال، این نیروگاه را قطعا به اتمام و به بهره‌برداری خواهیم رساند.


به گزارش تیتر شمال؛ پیش از ظهر امروز نشست صمیمی جواد طالبی شهردار ساری با  با مسئولان و نمایندگان خبرگزاری‌های مازندران برگزار شد؛ این مراسم با حضور نمایندگان و مسئولان استانی خبرگزاری‌های ایلنا، مهر، فارس، تسنیم، شبستان، رضوی، بلاغ و اقتصادآنلاین در عمارت شهرداری ساری برگزار شد.

جواد طالبی با اشاره به تداوم نشست‌های رسانه‌ای طی سال‌جاری اظهار کرد: در گام اول از مسئولان و نمایندگان خبرگزاری‌ها دعوت به‌عمل آمد و در سلسله نشست های آتی پذیرای مدیران مسئول روزنامه‌ها، پایگاه‌های های خبری و فعالان فضای مجازی خواهم بود و قطعا این نشست‌ها برای تیم مدیریت شهری راهبردی خواهد بود.

وی  با بیان اینکه صحبت‌های اهالی رسانه، راهگشاست چرا که در حوزه‌های مختلف، دارای اشرافیت هستند، افزود: شهر ساری دهه 90 خوبی را نداشت و ما در شروع قرن جدید شمسی هم شهرداری به تنهایی نمی‌تواند حس مطلوب و رضایت‌مندی را برای شهروندان فراهم آورد و مشکلات پیش رو را حل کند؛ بسیاری از مسائل ممکن است از نگاه شهرداری ساری دور بماند و رسانه‌ها در این راه، روشنگر خواهند بود.

از پاسخگویی طفره نمی‌روم/وجود 939 پست سازمانی در شهرداری ساری

شهردار ساری، خاطرنشان کرد: از پاسخگویی طفره نخواهم رفت، مشکلات را به شما می‌گویم، می‌توانید به مدیریت شهری کمک کنید؛ سعی داشتم اولین دیدارم با خبرگزاری‌ها باشد تا در راستای جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری، با همدیگر به تبیین مشکلات شهری برای شهروندان بپردازیم تا با هم اندیشی و نظارت عالیه شورای اسلامی شهر راهکارهای موثری را پیدا کنیم.

طالبی ادامه داد: در شهردرای ساری بر اساس چارت سازمان، 939 پست سازمانی وجود دارد که این پست‌ها توسط یک سری پرسنل قراردادی و رسمی پر شده است؛ نزدیک به 20 درصد از پست سازمانی در گذشته خالی بود که چهار قانون برای جذب و تبدیل وضعیت برای شهرداری‌های کشور ابلاغ شد.

آخرین وضعیت تبدیل وضعیت پرسنل شهرداری

وی بیان کرد: بر اساس این قانون به شهرداری اجازه داده شد تا با برگزاری آزمون نسبت به تبدیل وضعیت 10 درصد مشمولان اقدام کنند که شهرداری ساری به واسطه حجم زیاد تقاضا، کلیه مدارک به سازمان شهرداری‌ها ارسال تا نتایج آزمون اعلام شود و لذا این 10 درصد خالی نیز پر شده است.

شهردار ساری، گفت: یک آزمونی هم برای فرزندان معظم شهدا برگزار شد که حدود بیش از 30 نفر تبدیل وضعیت آنان انجام شد و رسمی شدند.

طالبی افزود: در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر قراردادی (حدود 1000 نفر)، چارت سازمانی شهرداری ساری پر شده است و پست سازمانی خالی نداریم؛ لذا طی مکاتبه با استانداری درخواست راهکار کردیم چرا که پست بلاتصدی در شهرداری وجود نداشت و در نهایت در پاسخ به ما اعلام شد که اگر پست بلا تصدی ندارید با رضایت شخص و اخذ تعهد، تبدیل وضعیت رسمی کارگری انجام گیرد.

وی در خصوص وجود نیروی مازاد در شهرداری با بیان اینکه در دوره مدیریت قبلی طی سال‌های 97 تا 99 حدود یک‌هزار و 950 نفر به پرسنل شهرداری ساری اضافه شدند؛ عنوان کرد: از میزان سه هزار و 500 نیروی شرکتی حال حاضر بخش اعظمی خواهران هستند که عمدتا در قالب نیروهای شرکتی و خدماتی ما نمی‌گنجد و لذا در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.

از بدو ورود تاکنون حتی یک نیرو جذب نکردم/ هر زمان دعوت شوم در جلسات شورا حضور پیدا می‌کنم

شهردار ساری، با بیان اینکه از بدو ورودم در سال 1400 تا کنون حتی یک نیرو جذب نکرده‌ام؛ مطرح کرد: در همان آغاز کار نزدیک به 400 نیرو را کنار گذاشتیم چرا که فاقد عملکرد و خروجی بودند.

طالبی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص حضور کمرگ شهردار ساری در جلسات شورای شهر، پاسخ داد: هر زمانی که دعوت شدم جز در زمانی که بیمار بودم و در مرخصی قانونی استعلاجی قرار داشتم در جلسات حضور یافتم؛ اکنون هر زمان دعوت کنند وظیفه قانونی من است حاضر خواهم شد تا پاسخگوی سوالات باشم؛ در این خصوص نگران نباشید که من جواد طالبی در شورا حضور نیابم.

بدهی 1000 میلیاردی شهرداری میراث دوره‌های گذشته است

وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار بلاغ در خصوص کمرنگ بودن بازدیدهای میدانی شهردار از محلات ساری، اعلام کرد: اینگونه نبوده که اصلا من در محلات حضور نداشته باشم، من در تمام محلات حضور پیدا می‌کنم و مشکلات را تا آن‌جایی که در توان شهرداری باشد رفع خواهم کرد و البته گاهی اوقات به دلیل عدم امکان و توانایی شهرداری در حل مشکلات، شرمنده مردم می‌شوم.

شهردار ساری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بلاغ در خصوص میزان بدهی تا به امروز شهرداری ساری پاسخ داد: یک‌هزار میلیارد تومان بدهی ثبت شده در سیستم شهرداری است و رقمی به همین میزان در محاکم قضایی نیز شاکی داریم که همه این بدهی‌ها مربوط به گذشته است و در یک‌سالی که از حضور من در این سمت می‌گذرد تلاش کردم تعهد مالی به بدهی گذشته اضافه نشود و الحمدلله نشده است.

نیروگاه زباله سوز ساری تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

طالبی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بلاغ در خصوص زمان اتمام نیروگاه زباله‌سوز ساری، اذعان کرد: از زمانی که منم آمدم این پروژه حدود 14 ماه کلا تعطیل بود و به هر حال با هماهنگی به‌عمل آمده این پروژه مجدد راه اندازی شد و در ادامه، سفر رئیس جمهور به مازندران و تخصیص بودجه، یک اتفاق مبارک برای تسریع در تکمیل این پروژه بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون طبق قولی که داده شد عمل شد و ما هم با تغییر در شیوه عملکرد و همکاری بسیج سازندگی، شاهد آن بودیم که درصد رشد پروژه طی بیش از دو ماه از سفر رئیس جمهور از 20 ماه گذشته بیشتر بوده است.

شهردار ساری با اشاره به تخصیص اعتبار 75 میلیاردی به این پروژه، تاکید کرد: اگر اعتبارات این سفر همانند تا به اینجا به حساب شهرداری واریز شود ما تا پایان امسال، این نیروگاه را قطعا به اتمام و به بهره‌برداری خواهیم رساند.

طالبی تصریح کرد: در گذشته حمل و دفن زباله شهر ساری، انحصاری بود و ما این انحصار را شکستیم و از بخش خصوص به یک بخش دولتی تبدیل کردیم که قابلیت کار خصوصی دارد.

رویداد 2022 فرصتی که نباید از دست برود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه کاره و چرایی نبود پروژه‌های بزرگ شهری در مرکز استان، اظهار کرد: امسال در حال برگزاری مناقصه جهت انجام کارهای نیمه کاره شهر هستیم، پروژه ابن شهرآشوب 3 را به مناقصه عمومی گذاشتیم که پیمانکار آن پس از مراحل اداری و قانونی مشخص خواهد شد تا این پروژه حدود 7 ساله تعیین تکلیف شود؛ مناقصه پروژه توشه انبار کمربندی شرقی نیز در دست برگزاری است تا این پروژه را نیز به اتمام و بهره برداری برسانیم.

شهردار ساری خاطرنشان کرد: چند پروژه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که پس از قطعی شدن به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

طالبی متذکر شد: متمرکز کردن ساختمان کمیسیون ماده 100 در خارج از ساختمان شهرداری، از اقداماتی بود که انجام شد، این کمیسیون متشکل از سه عضو نماینده شورای اسلامی شهر، دولت و قوه قضاییه است، ما مجری آرای این کمیسیون هستیم و این استقلال و تمرکز به جهت نظارت بیشتر و حرکت در راستای قانون است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به عملکرد شهرداری در رویداد ساری 2022 زد و گفت: در این رویداد اینگونه نبوده که ساری در مرکز میدان نباشد، این رویداد یک معاهده اقتصادی است و ما باید بیشترین بهره اقتصادی را بعد از اختتامیه ببریم؛ یعنی ما باید حوزه گردشگری ساری آن قدر فعال و جذاب کنیم که آن‌ها با ساری قرارداد تجاری و گردشگری ببندند تا این رفت‌وآمد درآمد شهر ساری را بالا ببرد.

شهردار ساری یادآور شد: تا روز اختتامیه، تلاش ما این است که یک مسیری را از میدان ساعت تا میدان هلال احمر را تا پایان شهریورماه امسال ایجاد کنیم و بدنبال آن هستیم با ایجاد جاذبه در این مسیر، ذائقه مردم را عوض کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.