کد خبر : 6600
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
123 views

سرپرست مخابرات مازندران:

اجرای ۷۵۰ کیلومتر خط فیبر نوری تا پایان خردادماه در مازندران

اجرای ۷۵۰ کیلومتر خط فیبر نوری تا پایان خردادماه در مازندران
سرپرست مخابرات مازندران گفت: تاکنون بیش از ۵۹۰ کیلومتر خط فیبر نوری در استان اجرا شده و تا پایان خردادماه امسال ۷۵۰ کیلومتر دیگر نیز در سراسر استان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ علی نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: احیا و گسترش زنجیره تامین شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات، وابسته به افزایش تعرفه‌های مخابراتی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به نقش زیرساختی مخابرات در تامین نیازهای اپراتورهای همراه و ثابت با ایجاد تعرفه منطقی و افزایش آن، ضمن بهبود فضای کسب کار در حوزه ICT ، خدمات گسترده ارایه شده مخابرات به تمام بازیگران عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز با افزایش کیفیت و کمیت قابل توجهی همراه خواهد شد.

وی ادامه داد:بیماری منحوس کرونا نشان داده است که امروز رسالت مخابرات یک خدمات فانتزی نیست بلکه جزو لوازم ضروری زندگی است.
سرپرست مخابرات مازندران گفت: عرصه ارتباطات و مخابرات هم‌سو با سایر علوم و فناوری‌ها، یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی بود که توانست دستاوردهای قابل‌قبولی را هم‌رده با کشورهای پیشرفته دنیا به دست آورد. و مازندران نیز در سال‌های اخیر توانسته در اسفند ۱۴۰۰رتبه ۱۰را کسب نماید که اگر جلوی بسیاری از این سرقت‌ها گرفته شود رتبه بالاتری را کسب می کند.
نوروزی بیان کرد:طرح توسعه فیبرنوری در مناطق دور دست و روستاهای کم جمعیت استان در دستور کار قرار دارد و تاکنون بیش از ۵۹۰ کیلومتر خط فیبر نوری در استان اجرا شده و تا پایان خردادماه امسال ۷۵۰ کیلومتر دیگر نیز در سراسر استان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.
 سرپرست مخابرات مازندران از افتتاح ۵۸ طرح مخابراتی با اعتباری بالغ ۶۹۰ میلیارد تومان در ۷۳۰ نقطه استان همزمان با فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر استفاده از کابل های فیبر نوری گزینه بسیار مناسبی برای رفع این مشکل است. با جایگزین کردن خطهای فیبر نوری بجای مسی ها می توانیم شبکه‌ای با پهنای باند بسیار بالاتر داشته باشیم.
نوروزی گفت: در حال حاضر ۲۰هزار متقاضی شهرستان بابل می تواند از فیبرنوری fth استفاده کنند وبستر برای این فیبر نوری در استان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.