کد خبر : 6677
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
247 views

برخورد استاندار مازندران با شرکت نفت به خاطر تعلل در دستور رئیس جمهور ؛

ساحل مجتمع نفت محمودآباد در اختیار شهرداری قرار گرفت

ساحل مجتمع نفت محمودآباد در اختیار شهرداری قرار گرفت
استاندار مازندران با بیان این‌که مجتمع نفت تاکنون به تعهدات خود مبنی بر آزادسازی سواحل عمل نکرده است، گفت : استخر و رستوران شرکت نفت جهت آماده سازی برای استفاده عموم و تبدیل شدن به منطقه گردشگری در اختیار شهرداری قرار گرفته است.


به گزارش تیتر شمال؛ پس از آن که آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور دهم بهمن ماه امسال با صدور دستوری به تمامی دستگاه های دولتی ۲۰ روز فرصت داد تا از حریم ۶۰ متری دریا عقب نشینی کنند. مسوولان مجتمع نفت محمودآباد ۲۴ بهمن ماه اعلام کردند که طبق دستور رییس جمهور حریم دریا را پس دادند و فقط استخر آن باقی مانده است که باید در باره تخریب یا نگهداری آن در سطح ملی تصمیم گیری شود.

طبق اعلام مسوولان محلی ، ۲۵ متر از حریم ۶۰ متری دریا در مجموع به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع در تصرف استخر نفت قرار دارد.

استاندار مازندران ششم اسفند ماه در بازدیدی که با حصور نماینده رییس دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری و نماینده ویژه رییس جمهور در مبارزه با فساد از مجتمع نفت محمودآباد داشت اعلام کرد که از تخریب استخر مجتمع نفت محمودآباد جلوگیری شود و این استخر برای استفاده بانوان از دریا اختصاص یابد و همچنین رستوران  مجتمع نفت و محوطه آن  هم برای استفاده عمومی آماده سازی گردد.

با وجود تاکید استاندار مازندران مبنی بر آماده سازی حریم ۶۰ متری برای ایجاد فضای گردشگری و همچنین استفاده استخر برای بانوان نه تنها تاکنون این دستور اجرایی نشد حتی محوطه جلویی رستوران شرکت نفت  نیز همچنان فنس کشیده شده است.

ساحل مجتمع نفت محمودآباد در اختیار شهرداری قرار گرفت

استاندار مازندران روز یکشنبه در بازدید مجدد از سواحل مجتمع نفت محمودآباد گفت: در اجرای طرح آزاد سازی سواحل  مقرر گشت که این ساحل برای بهره برداری همه مردم آماده شود ولی متاسفانه تاکنون شرکت نفت به تعهدات و قول های خود در این خصوص عمل نکرده است.

سید محمود حسین پور افزود: طبق قانون آزادسازی سواحل بر مبنای حریم ۶۰ متری  استخر مجتمع نفت باید تخریب می شد اما  برای جلوگیری از تخریب بیت المال و اینکه این مکان برای شنای بانوان مناسب  می باشد دستور تخریب استخر لغو شد ولی متاسفانه در بازدید امروز مشخص گردید که هیچ اقدامی در این خصوص ه انجام نشده است.

وی با انتقاد از تاخیر شرکت نفت در آماده سازی استخر و رستوران تاکید کرد که محوطه حریم ۶۰ متری ساحل مجتمع نفت و همچنین استخر و رستورن این مکان  برای آماده سازی و بهره برداری عمومی با قید فوریت در اختیار شهرداری محمودآباد قرار گیرد.

استاندار همچنین از فنس کشی های ساحل نفت نیز انتقاد کرد و گفت: تمامی فنس ها باید تخریب شوند تا محوطه رستوران شرکت نفت برای سرویس دهی به گردشگران و بومیان منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی پور  افزود: دلیل اینکه برای آزادسازی حریم ۶۰ متری مجتمع نفت برخورد جدی نشد و تخریبی صورت نگرفت این بوده است  که تمامی مردم بتوانند از امکانات این محل استفاده کنند ولی متاسفانه تاکنون برای این امر توسط متولیان تلاشی نشده است و از این رو مسئولیت آن به شهرداری سپرده خواهد شد.

ساحل مجتمع نفت محمودآباد در اختیار شهرداری قرار گرفت

زمینی که مجتمع تفریحی – ورزشی نفت محمودآباد در آن ساخته شده به مساحت ۲۵۰ هکتار سال ۱۳۳۹ از سوی شرکت ملی نفت خریداری شد و همان سال با ساختن کلبه های چوبی به عنوان اردوگاه فرزندان کارکنان این شرکت مورد استفاده قرار گرفت.

پس از آن هم طی پنج سال حدود یکصد ویلا به جای کلبه ها ساخته شد و از سال ۱۳۴۵ ساخت برج و اقامتگاه های مدرن با امکانات تفریحی – ورزشی در دستور کار قرار گرفت. ساخت این مجموعه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که انقلاب اسلامی پیروز شد. روند اجرای این پروژه پس از انقلاب هم پیگیری شد تا این که سال ۱۳۷۴ به صورت رسمی به بهره برداری رسید.
این مجموعه علاوه بر ۵۰۹ واحد اقامتی در قالب برج و ویلا ، دارای چهار رستوران برای ارائه منوهای فست فود، چایخانه، سفره خانه جنگلی و ویلا برج است. بازارچه با غرفه های مختلف از سوپر مارکت و بوتیک گرفته تا عرضه لوازم بهداشتی، ورزشی و صنایع دستی از دیگر امکانات این مجموعه است.

امکانات ورزشی متنوعی هم در این مجموع وجود دارد که از جمله آن سالن های ورزشی آقایان و بانوان ، پینت بال ، کارتینگ، چهار چرخ موتوری، پیست دوچرخه سواری و سوارکاری و پلاژهای شنا است. مجموع دارای مراکز فرهنگی نظیر نمازخانه، کتابخانه، کافی نت، ایستگاه های هنری و سرگرمی، امور فرهنگی، سینما، نجوم و آسمان نما و سرزمین بازی است.

در این مجموعه علاوه بر شبکه های تلویزیونی داخلی و سالن های اجلاس ، اماکن دیدنی نظیر سایت گیاهان دارویی و گلخانه مکانیزه، گیاهان آپارتمانی، نمایشگاه گل کاکتوس و تفرجگاه ساحلی، پارک های جنگلی هم تعبیه شده است.

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.