کد خبر : 6670
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
157 views

فرمانده انتظامی مازندران:

110 هکتار اراضی جنگلی در تنکابن آزاد شد

110 هکتار اراضی جنگلی در تنکابن آزاد شد
فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی 110 هکتار از اراضی جنگلی شهرستان تنکابن به ارزش 33 هزار میلیارد ریال، خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در پی تصرف غیر قانونی اراضی جنگلی از سوی افرادی سودجو در شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی از شناسایی زمین های جنگلی که در حال ساخت و ساز غیرقانونی در آن بوده اند خبر داد و افزود: پس از هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی تنکابن، در یک اقدام عملیاتی خلع ید انجام و تحویل منابع طبیعی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از رهاسازی 110 هکتار  از اراضی جنگلی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده طی این عملیات را بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال عنوان کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و 2 متهم پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران نیز از آزادسازی 3 هزار 837 متر از اراضی ملی در منطقه ییلاقی ساری از چنگ یکی از زمین خواران خبر داد.

محمد محمدپور گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط فردی سودجو در منطقه ییلاقی روستای لنگر از توابع شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران امنیت اقتصادی استان مازندران پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی در اقدامی عملیاتی، 3 هزار و 837 متر از زمین های تصرف شده از چنگ متهم را رها سازی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 76 میلیارد و 740 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

محمد پور با اشاره به این که تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است .

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.