کد خبر : 6702
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
140 views

مجتبی قربانی حائز رتبه سوم بخش مصاحبه شد؛

افتخار آفرینی خبرنگار مازندرانی در نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)

افتخار آفرینی خبرنگار مازندرانی در نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)
مجتبی قربانی خبرنگار مازندرانی پایگاه خبری بلاغ و مدیرمسئول سایت‌های مازنداصناف و تیترشمال، در «نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع)» حائز رتبه سوم بخش مصاحبه این رویداد شد.


به گزارش تیتر شمال؛ مراسم اختتامیه «نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین(ع)، با حضور حجت‌الاسلام احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بخشی ‌زاده معاون صدای رسانه ملی، شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا و سید احمدرضا صدر مدیر روابط عمومی معاونت صدا، در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شرکت‌کنندگان این رویداد از کشورهای گوناگون همراه بود، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی، تجلیل شد.

گفتنی است مجتبی قبرانی خبرنگار مازندرانی پایگاه خبری بلاغ و مدیرمسئول سایت‌های مازنداصناف و تیترشمال نیز در این جشنواره، با اثری به نام «زگهواره تاگور تعزیه‌خوانم» حائز رتبه سوم بخش مصاحبه شد.

ارسال بیش از 11 هزار اثر به دبیرخانه سوگواره

مسعود کاویانی دبیر سوگواره ملت امام حسین (ع) با اشاره به اینکه این سوگواره از محرم پارسال آغاز به کار کرد؛ گفت: هم افزایی و شناخت ظرفیت‌ها و نیازها، استعدادها و تبادل تجارب تلاشگران عرصه عاشورا، ابهام ظرفیت‌ها و جلوگیری از اتلاف بیت‌المال، شبکه‌سازی و شناخت شخصیت‌های ملی و بین المللی، ایجاد وحدت در برند سوگواره در کنار فعالیت‌های مستقل هر سوگواره، پرهیز از کارهای تکراری و موازی‌کاری و تخصصی‌کردن هر بخش، توسعه حوزه مردمی سوگواره و ایجاد بستر مناسب برای هیئت‌ها از اهداف برگزاری این سوگواره بود.

وی به ارائه گزارش آماری آثار دریافتی اشاره کرد و افزود: در مجموع تعداد 11 هزار و هشت اثر به دبیرخانه سوگواره در سطح ملی ارسال شدد که شامل 4 هزار و 12 اثر در بخش مردمی و 6 هزار و 996 اثر در بخش حرفه‌ای بود؛ در بخش اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نیز سه هزار و 990 اثر دریافت کرد.

ریل‌گذاری‌های نامناسب فرهنگ و هنر را جابه‌جا می‌کنیم

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر سخنران این مراسم نیز گفت: موضوع امام حسین(ع) تمامی ندارد  و ما بیشتر به دنبال تحکیم عشق و علاقه مردم به خاندان رسول الله در راستای زندگی پاک و سالم هستیم.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در جشنواره کن، افزود: این اتفاق جز پوچی و ضلالت چیزی به همراه نداشته است، مگر جلوی تابش خورشید را با این خاک پاشی‌ها می‌شود گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در دولت  سیزدهم هم قصد داریم بیشتر قلب‌های مردم را با این محبت گره بزنیم  و غیر از این باشد، هدر رفت محسوب می شود.

اسماعیلی با اشاره به گروه سرود «سلام فرمانده»، تاکید کرد: گروه سرودی در شهرستان شروع به فعالیت کرد، شهرستان‌های دیگر هم آن را اجرا کردند و با این سرود نه تنها آقا امام زمان(عج) شاد است بلکه تمامی جوانان عاشق اهل بیت باهم تلمذ می‌کنند سلام فرمانده را و هنر متعالی نیز جز همین نیست؛ اینکه ده‌ها هزار نفر عاشق با هم جمع شوند و این طور عشق و ارادت خویش را به آقا امام زمان نشان دهند حاکی از یک کار خوب در حوزه هنری است.

وی اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم ریل‌گذاری‌های نامناسب صورت گرفته زمان گذشته حوزه فرهنگ را جابه‌جا کنیم و ریل را به‌سمت تعالی فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی، تغییر دهیم.

گفتنی است در پایان مراسم از برگزیدگان داخلی و خارجی، نخستین سوگواره بین‌المللی ملت امام حسین (ع) در بخش‌های مختلف این رویداد، تقدیر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.