کد خبر : 6742
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
178 views

معاون دادگستری مازندران:

واقعه 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است/نقش اصناف در انقلاب اسلامی فراموش نمی‌شود

واقعه 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران است/نقش اصناف در انقلاب اسلامی فراموش نمی‌شود
معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری مازندران گفت: شهدای واقعه 15 خرداد یکی از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب اسلامی ما هستند که ولایت‌مداری را در سال 42 نشان دادند و لذا واقعه 15 خرداد، نقطه عطف انقلاب اسلامی ما است.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام  سیدمرتضی موسوی در دوازدهمین یادواره سرداران و 157 تن از شهدای اصناف شهرستان ساری با محوریت یادبود و گرامیداشت 14 خردادماه سالروز رحلت امام خمینی(ره) و  سالروز قیام خونین 15 خردادماه که در مسجد ابوالفضل(ع) خیابان مدرس ساری برگزار شد ضمت تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و نام بیش از 500 شهید اصناف مازندران و شهدای قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: دهه کرامت با ولادت حضرت معصومه(ع) آغاز و با میلاد امام رضا(ع) ختم می‌شود که در این دهه مبارک قرار داریم.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ما با تأسی از امام راحل و توکل بر خدا در میدان حاضر می‌شدند و دیدیم که امام خمینی(ره) فردی متقی، پرهیزگار بود که در امورات خود ، توکل بر پروردگار می‌کرد؛ لذا این انقلاب و نظام به سرانجام رسید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: امام راحل فردی ساده زیست و زاهد بود و آنچه که مردم به آن صورت زندگی کردند، ایشان هم همانند آنان می‌زیست و زندگی می‌کرد.

این مسئول، ادامه داد: شهدا در دوران دفاع مقدس، شعارشان «یا شهادت یا زیارت» بود و آنچه می‌خواستند این بود که به امام حسین(ع) برسند.

موسوی، بیان کرد: در همان دوران دفاع مقدس، اصناف هم حضور پر رنگی داشتند، یا خودشان در جبهه‌ها، حضور فیزیکی داشتند و چه کسانی که در پشت خط، تدارکات و تدارک‌رسانی را از خانواده اصناف برعهده داشتند؛ لذا اینگونه دوران دفاع مقدس، ماندگار شد.

وی عنوان کرد: راز ماندگاری دفاع مقدس و شهدا این است که اهداف‌شان، اهداف مقدسی بوده است، اهداف، اهداف مهمی بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، گفت: شهدای واقعه 15 خرداد یکی از مظلوم‌ترین شهدای انقلاب اسلامی ما هستند، هزاران نفر از مردم به‌نام ولایت به خیابان‌ها ریختند و اگر امروز شعار ولایتمداری مطرح است در سال 1342 مردم پس از دستگیری امام راحل به خیابان‌ها ریختند.

این مسئول، اعلام کرد: به میدان آمدن مردم در آن روزها در واقع ائتلافی بود با روحانیت، مرجعیت و ولایت که مردم در آن واقعه، غریبانه به شهادت رسیدند؛ کسی پیکر مطهر این شهدا را تشییع نکرد؛ رژیم منحوس پهلوی این بدن‌های پاره پاره را به دور از خانواده‌ها، دفن کرد.

موسوی، تاکید کرد: لذا واقعه 15 خرداد، نقطه عطف انقلاب اسلامی ما است، شهدای 15 خرداد، نقطه عطف همه شهدای انقلاب اسلامی ایران هستند؛ زن و مرد به میدان آمدند.

وی در ادامه به نقش پررنگ اصناف در واقعه 15 خرداد اشاره و تصریح کرد: راهپیمایی انقلاب اسلامی ایران در سال 1342 از سوی اصناف و بازاریان شکل گرفت و این‌‌ها هرگز فراموش نمی‌شود؛ خیلی از شهدای 15 خرداد را شهدای اصناف و بازاریان تشکیل می‌دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، متذکر شد: اصناف در آن دوران بارها با تعطیلی بازار، سپر کردن خود در برابر گلوله‌های رژیم پهلوی و تقدیم شهدای فراوان در آن دوران، ولایتمداری و حضور پر رنگ خود را در عرصه‌ها و صحنه‌های گوناگون انقلاب، نشان دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امامی جمعه , 13 خرداد 1401 - 18:04

اقا بازار پر مشکله اون هم تو این کرونا نماینده دعوت میکنین بگین مشکل ما رو هم حل کنه

قنادی ساری شنبه , 14 خرداد 1401 - 22:38

ممنون بابت برگزاری این مراسم خداقوت

بازاری یکشنبه , 15 خرداد 1401 - 14:47

پرچم بازار همیشه بالا است