کد خبر : 6755
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
89 views

نماینده ولی فقیه در مازندران:

صنایع مادر را نباید به بهانه محیط زیست از مازندران گریزان کنیم/باید راه امام خمینی (ره) را ادامه داد

صنایع مادر را نباید به بهانه محیط زیست از مازندران گریزان کنیم/باید راه امام خمینی (ره) را ادامه داد
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نباید به بهانه محیط زیست صنایع مادر را از استان پراند و از مازندران گریزان کنیم.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با گرامیداشت دهه کرامت و سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و امام هشتم (ع)، اظهار کرد: ما در پرتو این دو بارگاه نفس می‌کشیم، انقلاب کردیم روز به روز پیشرفت کردیم، در حوزه منطقه و جهان در حال رشد و تقویت روزافزون هستیم.

وی افزود: اینکه دشمن داد و فریاد می‌کند، معلوم است اینجا قوت شکل گرفته و قدرتی اتفاق افتاده نه به تدریج سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: انقلاب از گردنه‌ها بحران‌ها و پیچ‌های مهم تاریخی عبور کرده و توفیقات زیادی نصیب‌مان شده است.

این مسؤول با اشاره به فرازی از وصیت نامه امام راحل، اضافه کرد: باید راه امام خمینی (ره) را ادامه داد، استقامت، صبر، پایداری، روحیه استکبارستیزی، اسلام محمدی و سیاسی را سرلوحه قرار دهیم.

محمدی‌لائینی با هشدار اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند امام خمینی (ره) را منهای خط ایشان نشان دهند و شخصیت او را تحریف کنند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با خط امام (ره) یک حقیقت زنده تاریخی است.

وی ادامه داد: آمریکا از تجلیل امام خمینی (ره) بدون تجلیل از خط امام (ره) بدش نمی‌آید، آمریکا از خط امام خمینی (ره) می‌ترسد، ما باید به خط امام خمینی (ره) توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: پارلمان عراق و الجزایر در همین چند روز گذشته مصوب کردند که روابط با اسرائیل و آمریکا نباید عادی‌سازی شود که این خود پیروزی است.

این مسؤول با اعلام روز جهانی محیط زیست است، محیط زیست در مازندران سرسبز مشکلات زیادی دارد، این منابع طبیعی، مراتع و تالاب‌ها و جنگل‌های هیرکانی مشکلات زیادی دارند، هم باید مردم مراقب محیط زیست باشند و پسماندهای گوناگون خانگی، صنعتی و شیمیایی را وارد طبیعت نکنند و هم مسؤولان محیط زیست باید نسبت به آن دغدغه و توجه داشته باشند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه قصورهای زیادی در حوزه محیط زیست می‌بینیم و گلایه‌هایی را داریم، تصریح کرد: از طرفی دیگر نباید به بهانه محیط زیست صنایع مادر را از استان پراند و از مازندران گریزان کنیم، حفظ محیط زیست خوب است اگر محیط زیستی‌ها هنر حفظ محیط زیست و صنایع مهم را در کنار هم داشته باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه شروع چله کلیمی و ریاضت تا دهم ذی الحجه در پیش است که باید آن را غنیمت بشماریم، سی‌وسومین سالروز ارتحال و سالروز رهبری داعیانه و خمینی گونه مقام معظم رهبری را گذارندیم و خدا را شاکریم که این رهبری همیشه زنده است و بعد از آن امام خمینی (ره) خداوند به ما رهبری داده که نعمت است.

محمدی‌لائینی در ادامه با توصیه به اخلاق اسلامی و رعایت تقوا تصریح کرد: اگر با تقوا باشیم، ریاکاری نداریم، اگر باتقوا باشیم خدا عبادات ما را قبول می‌کند، اگر باتقوا نباشیم از باطن انقلاب فاصله گرفته‌ایم، زیرا باطن این انقلاب باطن ایمان و اعتقاد اخلاص و خلوص است، بنابراین بیاییم غیرخدا را ناچیز بشماریم.

وی اضافه کرد: هر کاری انجام می‌دهیم به خدا فکر کنیم اینکه خدا چیست و چه می‌خواهد، بدانیم که او بداند کافی است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: کار باید برای خدا باشد در این صورت خداوند خودش متکفل اجرا و ثواب می‌شود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه انسان در کاری که انجام می‌دهد باید مراقبت کند ریا نفوذ نکند، گفت: از خداوند می‌خواهیم توفیق عمل خالص نصیب کند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه مظهر عمل خالص و افراد مخلص امام راحل بودند، اضافه کرد: ذره‌ای خودنمایی، ریا و تظاهر در رفتار و گفتار ایشان مشاهده نمی‌شود و باید گفت ریا اخلاق و صفت منافقان است؛ چرا که در دل‌شان ایمان نیست.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.