کد خبر : 6794
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
109 views

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر:

ارسال فراخوان کنگره غدیر به ۱۶۰ کشور / گله‌مندی از نابسامانی نمازخانه‌های بین راهی در مازندران

ارسال فراخوان کنگره غدیر به ۱۶۰ کشور / گله‌مندی از نابسامانی نمازخانه‌های بین راهی در مازندران
دبیر کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه در جهان رویکرد برنامه‌های فرهنگی در دهه غدیر را نقش و تاثیرگذاری غدیر در حل مشکلات جهان معاصر اعلام کرد و گفت: فراخوان کنگره غدیر به ۱۶۰ کشور ارسال شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کنگره بین‌المللی غدیر در مازندران خبر داد و اظهار کرد: مهلت ارسال آثار هنری، فرهنگی و مقالات تا ۱۵ تیر و زمان جشنواره ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است.

وی با اشاره به اهمیت واقعه‌ غدیر در جهان اسلام گفت: غدیر در کنار رسالت آمده است این واقعه ادامه راه ولایت و عترت محسوب می‌شود.

ابراهیمی به پیشینه‌ ولایت‌مداری مازندران به عنوان دیار علویان پرداخت و افزود: در جهاد تبیین وظیفه ما تبیین غدیر به شیوه‌های مختلف است در این باره مکاتبات با دستگاه‌های اداری استان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت سمن‌ها، هیات‌های مذهبی و بقاع متبرکه انجام شد.

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج فرهنگ نهج البلاغه در جهان با تاکید براینکه غدیر جایگاه نگرش انتفاعی ندارد و همه باید در این حوزه گام بردارند، اضافه کرد: با همکاری سازمان صمت به بازار ورود پیدا کردیم تا با استقرار ایستگاه‌های صلواتی مردم از حلاوت این جشن بهره‌مند شوند.

این مسؤول فرهنگ‌سازی دهه غدیر را از وظایف همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان دانست و تصریح کرد: پزشکان باید در این دهه ویزیت رایگان را در برنامه‌های خود داشته باشند.

ابراهیمی برپایی پیاده‌روی غدیر، جشنواره‌های شعر، نماز با دو زبان فارسی و بومی، با رویکرد اقامه نماز و واقعه غدیر، راه‌اندازی کارناول‌های شادی، قدردانی از هنرمندان، نویسندگان، شاعران و حافظان نهج‌البلاغه را از برنامه‌های فرهنگی در دهه غدیر با رویکرد اتحاد و انسجام اسلامی عنوان کرد.

وی رویکرد برنامه‌های فرهنگی در دهه غدیر را نقش و تاثیرگذاری غدیر در حل مشکلات جهان معاصر اعلام کرد و گفت: غدیر دارای پیام جهانی است بر این مبنا مهلت ارسال آثار هنری و فرهنگی و مقالات تا ۱۵ تیر و زمان جشنواره ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۱ است.

دبیر کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه در جهان با اشاره به اینکه این رویداد فرهنگی جهت آشنایی مردم با فرهنگ غدیر است، خاطرنشان کرد: نخستین کنگره راه کارهای گسترش فرهنگ غدیر و نهج البلاغه در جهان است باید افق‌های جدید را پیش‌رو باز کند.

*ارسال فراخوان کنگره غدیر به ۱۶۰ کشور

این مسؤول با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان کنگره غدیر راه حل مناسبی برای رفع مشکلات پیش‌رو است، گفت: فرهنگ غدیر به گسترش و ترویج نهج البلاغه خوانی در جهان می‌پردازد. در این رابطه با همکاری جامعه‌المصطفی که در ۱۶۰ کشور دنیا نمایندگی دارد فراخوان کنگره غدیر ارسال شد.

وی افزود: همچنین کنگره غدیر با جامعه‌الزهرا (س) که  ۱۲ هزار دانشجو حوزوی دارد، تفاهم‌نامه منعقد کرد.

ابراهیمی زمان برگزاری اجلاس در مازندران را ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: کنگره غدیر با گرفتن مجوز«ای‌سی» در حوزه بین‌المللی فعالیت دارد و فراخوان برگزاری کنگره تا اول مرداد ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم تا کنگره در ساری برگزار شود، افزود: لازم است برای برگزاری کنگره غدیر تبلیغات گسترده‌ای در مازندران انجام شود.

*ساماندهی مساجد بین راهی

مسؤول ستاد اقامه نماز با اعلام اینکه برای نخستین بار در کشور سند تحول اقامه نماز در افق ۲۰ ساله در مازندران نوشته شد، اظهار کرد: افق سند تحول ۲۰ ساله از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۲۰ است این طرح برای ستاد اقامه نماز کشور ابلاغ شد تا با بومی‌سازی تبیین شود.

ابراهیمی از برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان فجر تا فجر خبر داد و گفت: ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ است.

وی ضمن گله‌مندی از نابسامانی نمازخانه‌های بین راهی در مازندران یادآور شد: مازندران با ۲۰ میلیون مسافر نیازمند نمازخانه‌های مناسب بین راهی است در این رابطه با استانداری مازندران نشست‌های تخصصی برگزار شد تا با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی به این مهم پرداخته شود.

مسؤول ستاد اقامه نماز مازندران، عدم تولی‌گری دستگاه اجرایی مشخص برای مساجد را یکی از مشکلات اصلی دانست و گفت: در حال حاضر مساجد در اختیار هیأت امنا اداره می‌شود.

  • منبع: فارس مازندران

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.