کد خبر : 6808
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
173 views

از سفر ارزان قیمت تا اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای دریایی

از سفر ارزان قیمت تا اختصاص سوخت یارانه‌ای به شناورهای دریایی
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان بعد از سال‌ها توقف از ۲۳ خرداد ماه راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به مازندران، اظهار کرد: بدون تردید استان مازندران جز استان‌های درجه اول و ممتاز کشور در حوزه گردشگری است.

وی افزود: در طول این مدت که وقت اجازه نداد به برخی از استان‌ها سفر کنم چهار بار در استان مازندران حضور پیدا کردم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری از غرب تا شرق مازندران، بیان کرد: در این استان زمینه‌های جذب گردشگر متنوع و زیاد است، باید وقت بگذاریم تا این ظرفیت‌ها را در حد توان‌مان به فعلیت برسانیم.

این مسوول با اشاره به بازدید از منطقه غرب با همراهی نماینده مردم مازندران، اظهار کرد: بنیاد مستضعفان نیز پروژه‌های خوبی در نمک‌آبرود شروع کرده است که در این سفر حتما مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

ضرغامی یادآور شد:  آنچه که مهم بوده این است در برخی مناطق، مشابه این پروژه، سه طرح دیگر در استان داریم که اینها پروژه‌های عظیمی هستند که درواقع کاربری‌های متنوعی دارند، با راه‌اندازی آنها فرصت‌های استثنایی و کم‌نظیر برای گردشگری و کسب رضایت مردم فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ مشکلات خاص خود را دارند؛ به‌ویژه اینکه سرمایه‌گذار از تسهیلات بانکی نتواند استفاده و ریسک کند، تصریح کرد: وظیفه‌مان است تا آن‌جاکه می‌توانیم و در توان داریم حمایت، راهنمایی و نظارت کنیم اما باید پشتیبانی را کامل کرده تا با اطمینان و بدون نگرانی حتی‌المقدور پروژه‌های بزرگ را به نتیجه برسانیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: بخش زیادی از این پروژه طبق نقشه، همراه با سرویس‌های مختلف گردشگری از جمله بخش اقامتی و منظر دارد.

این مسوول در ارتباط با آزادسازی ساحل، اظهار کرد: این موضوع یک مساله عمومی و سیاست موفق این دولت است و همه باید رعایت کنند اما آنچه که مهم بوده این است که در کنار ساحل، امکانات تفریحی، گردشگری و خدماتی برای مردم فراهم شود.

ضرغامی با تاکید بر اینکه نفس آزادسازی ساحل که چیزی را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های جایگزین نداشته باشیم بدتر از گذشته خواهد شد، به این معنا که اگر ساحل رها شود زمینه‌های حتی فساد اجتماعی فراهم می‌شود آن هم ساحل طولانی استان مازندران!

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این مجموعه ظرفیت بسیار گسترده در حوزه گردشگری دریایی است که توریسم دریایی، امروز جز اولویت‌های برنامه‌ریزی ما محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با مصوبه دولت از هفته گذشته سوخت قایق‌ها و شناورها در دریا یارانه‌ای شد، تصریح کرد: این آرزویی بود که در طول سال‌های گذشته بوده اما هیچ وقت همکاری در این زمینه نبود که خوشبختانه  با همکاری وزیر نفت این مصوبه در دولت انجام گرفت و هر کس در زمینه گردشگری دریایی فعال است از سوخت یارانه‌ای بهره می‌برد.

این مسوول تصریح کرد: در ارتباط با راه‌اندازی شناورهای بزرگ (کروزها) وارد مذاکره شدیم که برای استفاده از آن باید اسکله مناسب وجود داشته باشد به همین دلیل یکی از بحث‌های ما این بوده که تا چه اندازه ظرفیت این اسکله برای شناورهای بزرگ و کروز وجود داشته که جذابیت‌های خودش را دارد و خیلی هم دیدنی است.

ضرغامی با تاکید بر اینکه این اسکله باید آماده شود، اظهار کرد: طی مذاکراتی که امروز با بنیاد جانبازان داشتم آنها هم تشویق شدند که کروز تهیه کنند، یک کروز در برنامه دارند البته پروژه در جنوب کشور به‌دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده زودتر پیش می‌رود.

وی بیان کرد: ساحل خزر هم ظرفیت‌های بالایی دارد و براساس بررسی‌های انجام شده خوشبختانه اسکله با عمق ۶.۵ متری که برایش طراحی شد ظرفیت کشتی‌های بزرگ تفریحی را دارد که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره کارت سفر ایرانیان، یادآور شد: چند پروژه در حوزه گردشگری تعریف کردیم که گردشگری ارزان‌قیمت جز اولویت‌های ما است که ابعاد مختلف دارد داخلی نیست و حتی خارجی هم است.

این مسوول ادامه داد: طی مذاکرات متقابل با دولت تاجیکستان بحث گردشگری ارزان قیمت رئیس‌جمهور کشور تاجیکستان نسبت به این مهم علاقه نشان دادند ما گردشگری زمینی و مسافرت از ایران به سمت تاجیکستان چون از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان عبور می‌کنیم دنبال گردشگری زمینی هستیم.

ضرغامی با اعلام اینکه پرواز ایران به دوشنبه تاجیکستان از ۲۳ خرداد بعد از سال‌ها توقف راه‌اندازی می‌شود، گفت: طی سفر با وزیر تاجیکستان با دقت راه ایران به دوشنبه این کشور را بررسی کردیم که با راه‌اندازی این سفر گردشگری ارزان‌قیمت با کشور همسایه خواهد بود، البته اولویت ما سفر به کشورهای همسایه است.

وی در پایان یادآور شد: همچنین ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بحث صنایع دستی گرفتیم که هر کارمند دولت ۱۰ میلیون تومان سهمیه دارد که تهیه کند و از حقوق‌ کسر شود.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.