کد خبر : 6834
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
197 views

تحقق وعده‌های استاندار به مردم گلوگاه / ۲ ویلای غیرمجاز دیگر تخریب شد

تحقق وعده‌های استاندار به مردم گلوگاه / ۲ ویلای غیرمجاز دیگر تخریب شد
برخورد با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز به عنوان یکی از ‌چالش‌های زیست محیطی در عرصه‌های ملی مازندران که از حدود ۲ ماه پیش با تشکیل قرارگاه ویژه شدت گرفته بود ، از امروز سه‌شنبه با تخریب ۲ ویلای غیرمجاز در گلوگاه به عنوان یکی از مصوبات سفر استاندار شتاب گرفته است.


به گزارش تیتر شمال؛ در ۲۳ بهمن سال گذشته بود که استاندار مازندران در جلسه‌ای خواستار عقب‌نشینی تمامی متصرفین از حریم قانونی جنگل‌ها، کوه‌ها و اراضی ملی شد و تاکید کرد که مبارزه با جنگل‌خواری، زمین‌خواری و کوه‌خواری در مازندران بزودی آغاز و به صورت جدی با متخلفان برخورد می‌شود. سیدمحمود حسینی پور به تمامی کسانی که در حریم جنگل به صورت غیرقانونی نفود کرده بودند اخطار داد که عقب‌نشینی و زیرساخت‌ها و امکانات خودشان را تخریب و جمع آوری کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد قاطع و قانونی می‌ شو.

استاندار مازندران یک روز پس از اعلام برنامه‌اش برای برخورد با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی، نماینده ویژه‌ برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها و پیگیری این ماموریت منصوب کرد و برای «ناصر اکبرزاده» به عنوان «نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی» حکم زد و از او خواست تا به صورت جدی این معضل استان مازندران را پیگیری کند.

با وجود روند مثبت شناسایی و برخورد با متصرفان اراضی ملی در مازندران در ماه‌های گذشته ، اما در سفر ششم خرداد ماه امسال استاندار مازندران به گلوگاه اجرای این طرح شتاب بیشتری به خود گرفت و حسینی‌پور در بازدید از روستای «مصیب محله» پس از مشاهده محرومیت روستا و ساخت‌وسازهای غیرمجاز غیربومیان علاوه بر دستور عزل بخشدار مرکزی و تشویق دهیار به خاطر ارائه گزارش دلسوزانه ف دستور فوری برای بررسی و تخریب ویلاهای لوکس غیرمجاز منطقه را صادر کرد.

اکنون بعد از گذشت ۱۱ روز از این سفر کاری استاندار مازندران، خبر رسیده که علاوه بر تخریب ۲ ویلای غیرمجاز در روستای مصیب‌محله، با همراهی نماینده ویژه استاندار در مقابله با جنگل‌خواری، دستگاه‌های اجرایی استان جدی‌تر پای کار آمده اند و امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۲ ویلای غیرمجاز دیگر این بار در اطراف روستای «نیالا» بخش هزار جریب گلوگاه تخریب و اراضی ملی از دست متصرفان آزاد شد.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی در حاشیه این ماموریت به خبرنگار ایرنا گفت : پس از سفر شهرستانی استاندار مازندران به گلوگاه در کمترین زمان ممکن گروه فنی و قضایی به همراه نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری در منطقه هزار جریب حضور پیدا کردند و با بررسی‌های صورت گرفته  امروز ۲ ویلای غیرمجاز در اطراف روستای «نیالا» تخریب شد.

ناصر اکبرزاده افزود : روند و مراحل اداری و قضایی  تخریب دیگر ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در منطقه در حال انجام است و بزودی در راستای تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر استاندار مازندران به گلوگاه تعداد دیگری از ویلاهای غیرمجاز در روستای مصیب محله و دیگر مناطق شهرستان تخریب خواهد شد.

وی تاکید کرد : روند صدور احکام قضایی برای تخریب ویلاهای غیرمجاز در استان روان شده است و با تدوام بررسی‌های میدانی به طور حتم برخورد با متصرفان اراضی ملی ادامه خواهد یافت.

نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری، کوه‌خواری و تعرض به منابع طبیعی گفت : در روزهای آینده به غرب استان هم سفر خواهیم کرد و با دقت روند ساخت و ساز در این مناطق هم رصد خواهد شد و در صورت قطعیت تصرف اراضی ملی یا تغییر کاربری غیرمجازی زمین زراعی به مسکونی ، بدون هیچ قید و شرطی ویلا و ساختمان غیرمجاز تخریب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر شهرستانی استاندارمازندران به گلوگاه ۳۹ مصوبه داشت که در یکی از مصوبات قید شده بود که اداره کل امور روستایی و اداره کل فنی استانداری در تعامل با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها نسبت به تدوین یک طرح جامع نظارتی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان بویژه شهرستان گلوگاه اقدام کنند.

پیش از این هم بخشی از مصوبات سفر استاندار به گلوگاه مانند بهینه سازی راه دسترسی روستای مصیب محله ، بازسازی مدرسه این روستا و حل مشکل بهسازی و بازسازی خانه های فرسوده بومیان با کمک بنیاد مسکن و نهادهای حمایتی وارد مرحله اجرایی شده بود.

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.