کد خبر : 6830
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
151 views

بازدید وزیر میراث فرهنگی از هتل آراز نوشهر ؛

تکمیل بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره ایران در انتظار تامین برق

تکمیل بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره ایران در انتظار تامین برق
سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین هتل پنج ستاره ایران که در شهرستان نوشهر در حال ساخت است در بازدید وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گفت که تامین نشدن برق هتل سبب کندی پیشرفت کارهای اجرایی شده است و خواستار حمایت برای رفع این مشکل شد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید عزت الله ضرغامی که صبح امروز سه شنبه برای بازدید از چند طرح گردشگری و میراثی غرب مازندران به این منطقه سفر کرد ، با همراه تعدادی از مسوولان محلی از هتل پنج ستاره در حال ساخت « آراز » نوشهر بازدید کرد و با مشکلات پیش روی این طرح آشنا شد.

سرمایه گذار این طرح در جریان این بازدید یکی از دغدغه هایش را افتتاح بموقع هتل بر اساس برنامه زمان بندی شده دانست و ابراز نگرانی کرد که محقق نشدن بموقع وعده تامین برق ممکن است همه برنامه ریزی ها را متاثر کند.

وی گفت : با این که وعده داده بودند تا شهریور ماه امسال برق هتل تامین می شود ، ولی تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است در حالی که ما از مدت ها پیش سامانه های گرمایشی و سرمایشی و آسانسور هتل را خریداری و منتقل کردیم و باید همه این وسایل پیش از افتتاح آزمایش شود ولی از آنجایی که برق تامین نشده است ، هیچ یک از این کارها را انجام نداده ایم.

سرمایه گذار افزود که تاکنون برای ساخت این مجموعه اقامتی ، تفریحی و گردشگری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از آورده شخصی هزینه کرده است و برای تکمیل آن هم حدود ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی گفت که هم اکنون دستکم ۳۲۰ نفر در این پروژه مشغول فعالیت هستند که با تکمیل و بهره برداری هتل زمینه برای اشتغال دستکم ۵۰۰ نفر فراهم می شود.

عملیات اجرایی این هتل در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با زیربنای حدود ۱۰۵ هزار متر مربع در ۳۰ طبقه در حاشیه محور نوشهر – رویان منطقه ساحلی روستای « چلک » آغاز شد و قرار بود طی چهار سال به بهره برداری برسد.

سرمایه گذار علت تاخیر در تکمیل و بهره برداری از این پروژه را هم شیوع کرونا و تعطیلی کار به مدت ۲ سال از یک سو و بروز مشکل برای تامین مالی اعلام کرد.

برای هتل آراز که با آورده شخصی سرمایه گذار و بدون بهره گیری از تسهیلات بانکی در حال ساخت است یکهزار و ۶۰۰ تخت ، ۵۲۱ اتاق شامل آپارتمان، سوئیت و رویال سوئیت با زیربنای ۹۶ هزار مترمربع در  پنج هکتار زمین در نظر گرفته شده است. استخر، سالن بدنسازی، ۶ واحد رستوران، سالن کنفرانس ۷۰۰ نفری و ۲۴ آسانسور هم از دیگر امکانات این هتل است.

فرماندار نوشهر هم در این بازدید در باره اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات پیش روی این هتل به وزیر توضیح داد :  هفته پیش نشستی که با مدیرعامل برق منطقه ای استان های گلستان و مازندران در فرمانداری داشتیم مصوب شد تا در موعد تعیین شده برق هتل تامین و این مشکل حل شود سعید یزدانی افزود : بر اساس این مصوبه قرار بر این شد به محض تجهیز این هتل به سیستم گرمایشی و سرمایشی و آسانسور ، شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران برای آزمایش این تجهیزات برق ۱.۲ ۲ دهم مگاوات مورد نیاز را تامین کند ولی برق ۶.۹ دهم مگاوات این هتل پس از بهره برداری آن تا شهریور ماه تامین خواهد شد که البته این مستلزم آن است که سرمایه گذار کارهای اداری مورد نیاز در این زمینه را انجام دهد.

وزیر میراث فرهنگی در پایان این بازدید خواستار تسریع در روند تامین برق این مجموعه گردشگری و اقامتی شد.

ضرغامی صبح امروز برای بازدید از طرح های گردشگری و میراثی چند شهرستان غرب مازندران به این منطقه سفر کرده است. وی در نوشهر از مجموعه تفریحی – دریایی در دست ساخت مارینا و هتل آراز بازدید کرد و قرار است با سفر به کلارد ست از  تپه تاریخی ۶ هزار ساله کلار و کاخ اجابیت این شهرستان دیدن کرده و سپس به چالوس برود تا در آنجا هم از حریربافی و نمک آبرود بازدید داشته باشد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.