کد خبر : 6837
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۳
177 views

صبح امروز؛

استاندار مازندران به فریدونکنار سفر کرد/تعطیلی مرکز دفن زباله برای همیشه

استاندار مازندران به فریدونکنار سفر کرد/تعطیلی مرکز دفن زباله برای همیشه
استاندار مازندران در سومین سفر شهرستانی خود به همراه مسئولان استانی به شهرستان فریدونکنار سفر کردند.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز(پنجشنبه) سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران به همراه هیاتی متشکل از معاونین، مدیران ستادی استانداری و 50 مدیرکل دستگاه اجرایی جهت بررسی و رسیدگی مستقیم به مشکلات به شهرستان فریدونکنار سفر کردند.

حسینی‌پور پس از دیدار با امام جمعه به مقام والای شهیدان به ویژه سردار شهید حاج حسین بصیر و شهدای فریدونکنار ادای احترام کرد.
در ادامه استاندار مازندران با همراهی سلگی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، ابراهیم نژاد گرجی فرماندار و مقدس شهردار فریدونکنار از سایت انباشت زباله ۱۰ هکتاری این شهرستان بازدید کرد. ‎

محمد مقدس شهردار فریدونکنار درخصوص وضعیت محل دپوی زباله و برنامه ریزی برای انتقال زباله توضیحاتی ارائه کرده و گفت: روزانه حدود 20 تُن زباله در فریدونکنار تولید می‌شود و در زمان ورود مسافران این میزان به 30 تن افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی شد تا دو سال دیگر این زباله‌ها انتقال پیدا کند تا این زمین‌ها که در مرغوب‌ترین مکان فریدونکنار قرار گرفته آزاد شده و به نحو دیگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از این زمین‌ها متعلق به این اداره کل است اظهارکرد: زمان دو ساله که شهردار فریدونکنار عنوان داشتند بسیار طولانی است چراکه ما درصدد ساخت طرح ملی مسکن در این مکان هستیم.

کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار نیز در این بازدید یادآورشد: متاسفانه شیرابه این زباله‌ها وارد زمین کشاورزی مجاور این مکان و دریا سرازیر می‌شود که بسیار خطرآفرین است.

وی افزود: آتش زدن زباله‌ها و تجمع افراد با تابعیت‌های مختلف از چالش‌های محل دپو زباله است.

سیدمحمود حسینی‌پور پس از شنیدن توضیحات مسئولان مختلف با صدور نخستین مصوبه در سفر به فریدونکنار اظهارکرد: شهرداری فریدونکنار باید تدابیر لازم را برای انتقال این زباله‌ها در مدت زمان یک ساله انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ملاحظات بهداشتی و زیست محیطی باید در انتقال زباله لحاظ شود چراکه این مکان حدود 30 سال است که محل دپو زباله فریدونکنار است و امکان وجود ویروس‌ها و آلودگی مختلفی وجود دارد.

این خبر در حال تکمیل شدن است……

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.