کد خبر : 6869
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
173 views

رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله:

آتش برای ششمین بار در سال‌جاری به جان میانکاله افتاد

آتش برای ششمین بار در سال‌جاری به جان میانکاله افتاد
رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله از وقوع ششمین آتش‌سوزی سال جاری در قسمت‌هایی از این زیستگاه ارزشمند خبر داد و گفت: متاسفانه از شب گذشته آتش‌سوزی در ضلع شمالی و بخشی از محدوده ساحلی میانکاله رخ داد که این آتش‌سوزی کماکان ادامه دارد و محیط‌بانان در حال مهار آتش هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ علی کلانه امروز -جمعه- در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ساعت ۲۱:۳۰ دیشب گزارشی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در ضلع شمالی و محدوده ساحلی میانکاله دریافت شد که بلافاصله همکاران ما برای مهار  آتش به منطقه اعزام شدند.

وی با اعلام این که آتش با تلاش همکاران در ساعت ۴ بامداد امروز مهار شده بود ، افزود : متاسفانه به دلیل خشک بودن پوشش گیاهی و وزش باد دوباره آتش شعله‌ور شد که همچنان این آتش‌سوزی ادامه دارد.

کلانه گفت : آتش‌سوزی در کیلومتر ۱۸ ورودی غربی میانکاله رخ داده که پوشش گیاهی منطقه هم عمدتا سازیل است و به دلیل گرمای هوا و خشک بودن پوشش منطقه مهار آتش مشکل شده است.

رئیس پناهگاه حیات وحش میانکاله خاطرنشان کرد: نیروهای محیط‌بانی در حال تلاش برای جلوگیری از پیشروی آتش و مهار آن هستند ضمن این که درخواست نیروی کمکی و اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات نیز ارائه شده است.

کلانه گفت: هنوز مساحت عرصه‌های آسیب دیده از آتش‌سوزی قابل محاسبه نیست و پس از آتش‌سوزی باید ارزیابی انجام شود.

به گفته وی ، پیش از این هم طی سال جاری ، پنج فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که در مجموع هشت و نیم هکتار از این زیستگاه را از بین برد.

بر اساس آمارها سال ۱۴۰۰ نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۴۲ مورد آتش‌سوزی رخ داد که مجموع مساحت این اراضی در آتش سوخته حدود ۴۵۰ هکتار  بود.

تالاب بین‌المللی میانکاله با ۶۸ هزار هکتار مساحت در شرق مازندران و درحوزه استحفاظی شهرستان بهشهر و در حاشیه دریای خزر واقع است. این تالاب که در دل شبه جزیره میانکاله واقع شده، به دلیل برخورداری از تنوع زیستی به ویژه مواد غذایی مهم‌ترین زیستگاه بیش از ۳۲۰ گونه پرنده مهاجر و بومی و ۱۸۰ گونه گیاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.