کد خبر : 6865
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
183 views

شهردار آمل:

دستگیری پیمانکار متخلف در شهرداری آمل/ آسفالت 200 هزار مترمربع معبر خاکی تا یک سال آینده

دستگیری پیمانکار متخلف در شهرداری آمل/ آسفالت 200 هزار مترمربع معبر خاکی تا یک سال آینده
شهردار آمل با اشاره به دستگیری یک پیمانکار متخلف در شهرداری آمل و ارجاع پرونده تخلف به دستگاه قضا، گفت: 200 هزار مترمربع معبر خاکی شهری آمل تا یک سال آینده آسفالت می‌شوند.


به گزارش تیتر شمال؛ علی داودی شب پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: سه پروژه اصلی نیمه‌کاره هم‌اکنون در اولویت پروژه‌ها شهری قرار دارند و توجه ویژه به آنها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: ایجاد بلوار ولایت شمالی، تعریض خیابان امام رضا(ع) و تعریض و ایجاد بلوار شهید قاسمی از این پروژه‌ها هستند که با بهره‌برداری آنها شاهد تحول بزرگ در کاهش ترافیک و ایجاد تردد روان در مناطق مختلف شهری خواهیم بود.

شهردار آمل با اعلام اینکه قابلیت تملک این پروژه‎ها به صورت کارشناسی و مهندسی بررسی شده و برخی تملک‌ها انجام شد، افزود: در زمینه تأمین اعتبار تملک‎ها فراتر از اعتبار گام برداشتیم تا با بهره‌برداری از آنها مردم شهرمان بتوانند استفاده لازم ببرند.

این مسؤول با اعلام اینکه در شهر آمل واحدهای تجاری موقت نداریم و سازمان مشاغل با شناسایی آنها برخورد لازم را انجام داده است، تصریح کرد: در محدوده قانونی شهر آمل ۲۰۰ هزار متر مربع معبر خاکی داریم و انصاف نیست بر روی معابر آسفالت شده آسفالت‌ریزی جدید شود ولی در مناطق دیگر شاهد جاده‌های خاکی باشیم بنابراین در مناطق شهری لکه‌گیری آسفالت در دستور قرار دارد.

داودی با تأکید بر اینکه آسفالت‌ریزی برای ۲۰۰ هزار متر مربع نیازمند هزینه ۸۰۰ میلیارد ریالی است، بیان کرد: امیدواریم با تلاش همه مجموعه شهری تا یک سال آینده همه معابر و کوچه‎های شهر آسفالت شود.

تعطیلی پارک هلومسر به علت مشکل در تأمین آب

وی با بیان نیازمندی پوست‌اندازی شهری و استفاده از مدیران جوان در بدنه شهرداری، متذکر شد: شهرداری بنگاه اقتصادی است که در آن مشتری‌مداری حاکم است زیرا وظیفه ذاتی شهرداری ارانه خدمات مطلوب و مناسب به مردم بوده و باید تمام تلاش خود را در این مسیر به کار بگیریم.

شهردار آمل با اشاره به ایمن‌سازی فرآیند ساخت و ساز به صورت مداوم و مستمر، افزود: در حوزه حمل و نقل عمومی حامی پروژه‌های این حوزه هستم البته در زمینه تاکسیرانی ضعف‌هایی وجود دارد زیرا بسیاری از رانندگان تاکسی مجوز دارند ولی در خدمت مجموعه نیستند هرچند با فعال‌سازی سامانه الکترونیکی و نصب آن عملکرد رانندگان بررسی شده با متخلفان برخورد می‌شود.

این مسؤول با اشاره به وجود کاستی‌هایی در عدم رعایت نرخ تاکسی و ممنوع بودن ارائه بسته حمایتی به همراه منع قانونی برای رانندگان تاکسی، خاطرنشان کرد: برای تصویب نرخ تاکسی باید شاخص‎های تورم در نظر گرفته شود و این امر مشکلاتی را به وجود آورده است.

داودی با اشاره به دستگیری یک پیمانکار متخلف شهرداری، گفت: برای پیمانکار پرونده تخلف تشکیل شده و فرد مورد نظر روانه دستگاه قضایی شد البته ما نیز منتظریم تا حکم قطعی صادر شده و تعیین تکلیف‌ها انجام شود.

وی در مورد بسته بودن پارک جنگلی هلومسر و فضاسازی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد، افزود: چاه تأمین آب و سیستم آبرسانی پارک جنگلی هلومسر امامزاده عبدالله دچار مشکل شده و مدت کوتاهی برای استفاده همشهریان و گردشگران تعطیل بود.

ایجاد امنیت پارک‌ها با نصب دوربین مداربسته

شهردار آمل با اشاره به اینکه تیمداری در لیگ‌های ورزشی کشور نیازمند سازوکار قانونی و ثبت شرکت است، بیان کرد: برای این مهم در سال جاری برنامه‌ای نداریم هرچند شهرداری‌های زیادی در سطح کشور مشغول تیمداری هستند ولی تیمداری ورزی با عنوان سازمان فرهنگی و روزشی تخلف است.

این مسؤول در مورد ایجاد امنیت در پارک‌های محلات، یادآور شد: نصب دوربین‌های نظارتی در تعدادی از پارک‌ها در برنامه قرار دارد همچنین برخی پارک‌ها مجهز به دوربین مدار بسته شدند و نگهبانان پارک‌ها با استفاده از بی‌سیم موارد مشکوک را گزارش می‌دهند، هم‌اکنون تعامل خوبی بین شهرداری و نیروی انتظامی برقرار بوده و موارد احتمالی پس از گزارش بلافاصله توسط پلیس گزارش می‌شود.

داودی با اشاره به مهیا شدن ۵ المان شهری در زمینه مقام والای شهدا، آرش کمانگیر و والیبال برای نصب در مکان‌های پربازدید شهر، بیان کرد: با نورپردازی‌های زیبا می‌خواهیم وضعیت زیباسازی و بصری شهر را تغییر دهیم.

فعالیت ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری آمل

وی در مورد انبوه‌سازی در معابر شهر، افزود: نباید با انبوه‌سازی دست به نابودی همشهریان زد، ایجاد سازه ۲۵ طبقه در کوچه‌ای با عرض ۶ متر باعث ایجاد سر و صدای بیش از حد، تردد فراوان، ترافیک سنگین و نابودی آسایش و امنیت شهروندان و ساکنان آن مناطق می‌شود، باید ساخت و سازها به همراه انبوه‌سازی ریشه‌ای و علمی صورت گیرد.

شهردار آمل با بیان اینکه ماهانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق اضافه در شهرداری آمل واریز می‌شود، گفت: شهرداری آمل با ۸۰۰ پرسنل می‌تواند اداره شود ولی متأسفانه امروز شاهد وجود یک هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در شهرداری آمل هستیم که نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته در جذب نیروی انسانی مدیریت نشد.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری در آمل، خاطرنشان کرد: با ایجاد لاین تاکسی در هسته مرکزی شهر وضعیت تردد این وسیله نقلیه عمومی بهتر از گذشته شد و امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از سیستم‌های نظارتی بتوانیم تمام خودروهای تاکسی برای خدمت به همشهریان در مناطق مختلف شهر به کار بگیریم.

  • منبع: فارس مازندران

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.