کد خبر : 6893
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
297 views

معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

ستاد اسکان فرهنگیان مازندران از اول تیرماه آماده پذیرش مسافران است

ستاد اسکان فرهنگیان مازندران از اول تیرماه آماده پذیرش مسافران است
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت که ستاد اسکان فرهنگیان این استان از اول تیر ماه امسال آماده پذیرش فرهنگیان از اقصی نقاط کشور است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسین کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : امکانات مورد نیاز برای پذیرش مسافران فرهنگی در ایام تعطیلات تابستان امسال در ۱۷۵ مدرسه و در قالب یکهزار و ۲۶۸ کلاس درس فراهم شده است.

وی، نصب بنر و پوستر در مکان‌های عمومی و همچنین ارایه بسته هایی شامل نقشه‌ راه مراکز و اماکن تفریحی و گردشگری به مسافران فرهنگی را از جمله امکانات در نظر گرفته شده عنوان کرد و گفت: همکاران فرهنگی همانند سال‌های گذشته می‌توانند از دیگر امکانات اداره کل آموزش و پرورش مازندران از جمله مانند مراکز رفاهی و اردوگاهی و سواحل دریا که امکان پذیرش مسافر را دارند، استفاده کنند.

وی با بیان این که از هر مسافر فرهنگی که به ستاد اسکان مراجعه کند، به عنوان تعرفه ابلاغی از تهران، مبلغی دریافت می شود،  افزود: حدود ۸۰ درصد مبالغ دریافتی نیز صرف تجهیز زیرساخت‌های متناسب با اسکان فرهنگیان در همان مدرسه می‌شود و مدیران مدارس نیز ملزم به اجرای این بخشنامه هستند.

وی گفت: فرهنگیان مسافر می‌توانند با مراجعه به ستادهایی که در برخی مدارس و یا آموزش و پرورش شهرستان ها فعال می شود، با ارایه مدارک شناسایی و هویتی و یا نامه از اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش محل سکونت خود، از امکانات مورد نیاز مدارس برای اسکان استفاده کنند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش مازندران  افزود که در تعطیلات عید امسال نیز ۱۴۰ مدرسه برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده بود که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

کمالی با اشاره به وقفه چند ساله برای پذیرش مسافران فرهنگی در ستادهای اسکان به علت شرایط کرونایی حاکم در کشور، پیش‌بینی کرد که همزمان با پایان سال تحصیلی و تعطیلی مدارس، موج سفرهای تابستانی نیز از اول تیرماه آغازر شود.

وی با اشاره به برخی کمبودها در مدارس برای اسکان فرهنگیان، گفت: برخی مدارس با کمبود وسایل سرمایشی و صوتی و تصویری مناسب مواجهند، ضمن این که به علت محدودیت در مصرف برق، امکان استفاده همزمان چند کولر وجود ندارد که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

کمالی جلب رضایت مسافران فرهنگی را مهم ترین هدف عوامل اجرایی ستاد اسکان در سطح شهرستان‌ها و مناطق عنوان کرد و گفت که به همین جهت آموزش و پرورش مازندران در راستای تکریم منزلت جامعه فرهنگیان، از تمام ظرفیت‌ها برای ارایه خدمات بهتر از جمله ارتقای مسایل بهداشتی و نظافتی در اسکان‌ها استفاده می‌کند.

مازندران امسال در مقاطع مختلف سال تحصیلی بیش از ۵۲۰ هزار دانش‌آموز دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.