کد خبر : 6875
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
146 views

26 خردادماه،

نخستین جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» برگزار می‌شود

نخستین جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» برگزار می‌شود
نخستین جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» در روز پنج‌شنبه 26 خردادماه با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و نمایش ظرفیت‌های گردشگری، توریستی، کشاورزی، صنایع‌دستی برگزار می‌شود.


به گزارش تیتر شمال؛ حمید آهنگری دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن» در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جشنواره کیاسر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و نمایش ظرفیت‌های گردشگری، توریستی، کشاورزی، صنایع‌دستی و توانمندی‌های مرکز چهاردانگه و با مشارکت شهرداری و شورای شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در روز پنج‌شنبه 26 خردادماه از ساعت 10 صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، خاطرنشان کرد: آداب و سننی در کیاسر وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها نظیر سنت «محرم پلاخوار» به صدها سال قبل بر می‌گردد و برخی از این آداب و سنن، منحصر به این دیار است و در هیچ کجا این اتفاق نمی‌افتد.

آهنگری ادامه داد: در این جشنواره آداب و سننی نظیر عروس یار، بازی‌های سنتی کیاسر، آشپزی، فرهنگ روضه و تعزیه‌خوانی و موسیقی محلی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی از همکاری ضعیف دستگاه‌ها و ارگان‌ها در برگزاری این جشنواره انتقاد کرد و گفت: در حالی که دود و ترافیک فعالیت بسیاری از فعالان صنعتی را مردمان کیاسر و روستاهای اطراف این واحدها تحمل می‌کنند اما این واحدها از حمایت حداقلی برای بهتر برگزار شدن این جشنواره، دریغ کردند.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، عنوان کرد: ما امیدواریم که برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب اتحاد بین چهاردانگه، دیده‌شدن ظرفیت‌های فراوان این منطقه و در ادامه برگزاری جشنواره‌های بزرگی در سطح چهاردانگه شود تا برخی از تولیدات محلی، کشاورزی و بومی این منطقه  به یک «برند» مبدل شود.

آهنگری تاکید کرد: قطعا برگزاری جشنواره‌های جزیره‌ای بازخورد و دستاورد مورد انتظار برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بکر و فراوان چهاردانگه را نخواهد داشت و برگزاری جشنواره‌های موضوعی یکپارچه و منسجم در سطح چهاردانگه می‌تواند ثمرات فراوانی را برای منطقه بدنبال داشته باشد.

وی اعلام کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی با بیش از 80 غرفه، توانمندی‌های محلی کیاسر را از گل و گیاه، گلاب و آشپزی گرفته تا محصولات کشاورزی، دامداری و غیره به نمایش خواهد گذاشت.

دبیر جشنواره «کیاسر، شهر آداب‌وسنن کهن»، متذکر شد: بنا داریم تا این جشنواره را به صورت فصلی طی سالیان آتی ادامه دهیم و به جایی برسیم که برای کیاسر به انتخاب یک روزی برسیم که حول آن روز، اقدام به برگزاری یک جشنواره بزرگ یک هفته‌ای کنیم.

آهنگری یادآور شد: نیمی از خانه‌های مسکونی کیاسر را بافت‌های قدیمی تشکیل می‌دهند که ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه بومگردی و گردشگری در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.