کد خبر : 6896
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
334 views

چشم انتظاری 15 ساله کسبه و شهروندان برای اتمام یک پروژه؛

میدان جدید میوه‌وتره‌بار ساری تا پایان امسال افتتاح می‌شود/از مردم برای تحمل ترافیک کلافه‌کننده عذرخواهی می‌کنیم

میدان جدید میوه‌وتره‌بار ساری تا پایان امسال افتتاح می‌شود/از مردم برای تحمل ترافیک کلافه‌کننده عذرخواهی می‌کنیم
رئیس میدان میوه و تره‌بار ساری با بیان اینکه طبق قرارداد فی مابین ما و پیمانکار مقرر شد اگر به تورم و مشکلات خاصی نخوریم، این پروژه با پیشرفت 75 درصدی تا پایان امسال به بهره‌داری برسد؛ گفت: 25 درصد باقیمانده شامل 8 درصد تکمیل حجره‌ها و 17 درصد آماده سازی محوطه لازم می‌شود تا احداث و تکمیل فاز نخست میدان به اتمام برسد.


به گزارش تیتر شمال؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، ضمن عذرخواهی از مردم بابت ترافیک این روزهای حوالی میدان بار به جهت آغاز فصل برداشت شلیل و هلو و نیز قدردانی از همراهی مسئولان شهری و استانی با کسبه فعال در میدان میوه و تره‌بار قرق، اظهار کرد: پروژه احداث میدان میوه جدید ساری در زمینی به مساحت 21 هکتار از سال 86 با ورود صرف حجره‌داران میدان قدیمی و تعدادی از متقاضیان جدید و بدون هیچ‌گونه حمایت مالی از دستگاه‌های دولتی و اجرائی، آغاز شده است و تاکنون نیز به اتمام نرسیده است.

وی افزود: عدم عمل به تعهدان از سوی پیمانکار، شرایط سخت اقتصادی و افزایش روز افزون و چندین ده درصدی مصالح و دستمزد موجب به تاخیر افتادن زمان اتمام و بهره‌برداری از یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه و تره‌بار کشور شده است.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، با بیان اینکه در حال حاضر، پیمانکار جدید پروژه مشغول فعالیت است؛ خاطرنشان کرد: در جلسه اخیری که به منظور تسریع در پیشرفت کار با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و تنی چند از مسئولان شهری و استانی برگزار شد مقرر شد تا برخی اقدامات جهت تسریع در اتمام این پروژه با مشارکت دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: قرار شد که در خصوص آماده سازی محوطه و نیز آسفالت مسیر، کمک‌هایی از سوی دستگاه‌ها با هماهنگی فرمانداری انجام گیرد تا کار را جلو ببریم.

فخرآوران عنوان کرد: البته یکی از مشکلات این میدان موضوع جانمایی و راه اندازی پمپ بنزین و CNG بود که قول مساعد در این خصوص از سوی معاون عمرانی استانداری داده شد.

وی بیان کرد: ما به طور جد، پیگیر تکمیل و اتمام این پروژه هستیم و البته تامین منابع مالی برای ادامه این پروژه یکی از چالش‌های جدی است.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، گفت: تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان که همگی از سوی حجره‌داران تامین شده است صرف این پروژه شده است و تا تکمیل این پروژه اگر به جهش قیمتی نخوریم حدود 40 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

این مسئول تاکید کرد: این پروژه تا کنون حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و  25 درصد باقیمانده شامل 8 درصد تکمیل حجره‌ها و 17 درصد آماده سازی محوطه لازم می‌شود تا احداث و تکمیل فاز نخست میدان جهت بهره‌برداری به اتمام برسد.

فخرآوران تصریح کرد: طبق قرارداد فی مابین ما و پیمانکار مقرر شد اگر به تورم و مشکلات خاصی نخوریم، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌داری برسد و حتی این پیش‌بینی شد که اگر کار اتمام حجره‌ها طبق قرارداد به اتمام برسد، انتقال میدان انجام و مابقی کار در حین و پس از انتقال انجام گیرد.

وی متذکر شد: امیدواریم در تامین منابع مالی به مشکل خاصی بر نخوریم و بتوانیم اقساط را از اعضا جمع آوری کنیم تا پیمانکار پروژه نیز کار را در زمان مقرر به ما تحویل دهد.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، متذکر شد: زمین این پروژه در فضایی به وسعت 21 هکتار خریداری شده است که 7 هکتار آن مختص میدان بار و ما بقی آن به سردخانه، دفاتر حمل‌ونقل و سایر تاسیسات جانبی اختصاص دارد.

این مسئول یادآور شد: میدان بار جدید ساری دارای 155 غرفه است که در فضایی وسیع و به دور از ترافیک شهری در خارج از شهر، خدمات گسترده‌ای را به متقاضیان مرکز مازندران و شهرهای مجاور خواهد داد.

فخرآوران در پایان گفت: از تمامی شهروندان مرکز استان بابت طولانی شده پروژه و تحمل ترافیک کلافه‌کننده طی این سال‌ها، صمیمانه پوزش می‌طلبیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن با به اتمام رساندن پروژه از مکان فعلی به مکان جدید، نقل مکان کنیم.

به هر منظور، اجرا و تکمیل پروژه احداث میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار ساری که یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه کشور محسوب می‌شود اکنون وارد پانزدهمین سال خود شده است؛ هر چند از یک سو، این گره ترافیکی آزار دهنده چندین و چند ساله، نه برای مرکز استان و از نگاه مسافران عبوری زیبنده است و نه دیگر تحمل آن برای شهروندان بومی آسان؛ اما باید نادیده نگرفت که تامین منابع مالی این پروژه چند ده میلیاردی بدون حمایت دولت و با دستانی خالی از سوی سهامداران هم کاری بس دشوار است که نیازمند حمایت و  ورود جدی مسئولان بالادستی استان برای تسریع در روند پایان این پروژه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.