کد خبر : 6920
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
130 views

دادستان مرکز مازندران:

حمل زباله‌های ساری سبب تحمیل هزینه‌های هنگفت شده است/لزوم شتاب در احداث کارخانه زباله‌سوز

حمل زباله‌های ساری سبب تحمیل هزینه‌های هنگفت شده است/لزوم شتاب در احداث کارخانه زباله‌سوز
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران ضمن بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری بر تسریع روند اتمام آن تاکید کرد و گفت: حمل زباله‌های شهر ساری به دیگر مناطق علاوه بر این که مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت نیز شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدکریمی در حاشیه بازدید از کارخانه زباله‌سوز ساری اظهار کرد: در خصوص روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری به عنوان مهم‌ترین طرح در مدیریت پسماند و مقابله با چالش‌های زیست محیطی در مرکز استان باید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد تا در زمان‌بندی پیش‌بینی شده قابل استفاده باشد.

دادستان مرکز مازندران افزود: با توجه به تاکیدات رئیس‌کل دادگستری استان مازندران، این دادستانی به عنوان مدعی العموم و در راستای پیگیری حقوق عامه نسبت به این موضوع پیگیر بوده تا با همکاری همه نهادهای مرتبط هرچه زودتر مراحل کار این زباله‌سوز به پایان برسد؛ چون حمل زباله‌های شهر ساری به دیگر مناطق علاوه بر این که مشکلات زیست محیطی را ایجاد کرده باعث تحمیل هزینه‌های هنگفت نیز شده است.

کریمی تصریح کرد: در گفت‌وگوهایی که با مردم داشتیم به شدت از این مساله گله‌مند هستند؛ با افتتاح  این پرژه در کنار مدیریت پسماند، تولید سالانه چند هزار مگاوات برق از دیگر دستاوردهای افتتاح نیروگاه زباله‌سوز ساری خواهد بود و با اجرای این طرح، نگرانی‌های به حق فعالان محیط زیست و اقشار مردم در تاخیر چند ساله تکمیل این طرح به پایان خواهد رسید.

محمد کریمی دادستان مرکز استان به همراه مهدی مرادی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مازندران، سید افشین راسخ و شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر و جواد طالبی شهردار ساری از سکوی موقت زباله و پروژه نیروگاه زباله سوز در دست ساخت ساری بازدید کرد.

نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله‌سوز ساری که کار ساخت آن طی دو ماه اخیر سرعت چشمگیری به خود گرفته در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش ابنیه دارد و ۹۰ درصد تجهیزات آن هم خریداری و برای نصب در محل حاضر است؛ طبق زمان‌بندی پیش بینی شده ساخت ابنیه تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.