کد خبر : 6939
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
150 views

فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد:

آزادسازی 41 هزار متر اراضی کشاورزی در چهاردانگه ساری/ تخریب 36 فقره ساخت و ساز غیرمجاز

آزادسازی 41 هزار متر اراضی کشاورزی در چهاردانگه ساری/ تخریب 36 فقره ساخت و ساز غیرمجاز

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 41 هزار متر از اراضی کشاورزی به ارزش یک هزار و 230 میلیارد ریال در منطقه ییلاقی کیاسر از توابع شهرستان خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سردار مرتضی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی کشاورزی و تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در بخش چهاردانگه از توابع شهرستان ساری، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی پس از هماهنگی قضائی در اجرای 36 فقره آرای قضایی و احکام صادره با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی، 41 هزار متر از اراضی کشاورزی را رفع تصرف و اعاده به وضع سابق کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک هزار و 230 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهمان اصلی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

میرزایی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

آزاد سازی 24 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر نیز از رفع تصرف 24 هزار متر از اراضی باغی و کشاورزی در آن شهرستان خبر داد.

اکبر درویشی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی و باغات توسط افرادی سودجو در منطقه کجور شهرستان نوشهر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران انتظامی شهرستان با همکاری کارشناسان اداره جهاد کشاورزی در اقدامی عملیاتی با تخریب حصار و ساخت و سازهای غیر مجاز  نسبت به آزاد سازی زمین ها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان این که زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق نسل آینده با هدف سودجویی اقدام به تصرف و تغییر غیر قانونی زمین و منابع طبیعی و خدادادی می کنند، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و 5 متهم به مرجع قضایی معرفی شدند.

درویشی در پایان از مردم خواست: ضمن خودداری از خرید غیر قانونی زمین و یا هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی و منابع طبیعی، در صورت شناسایی و آگاهی از فعالیت سودجویان مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.