کد خبر : 6973
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
150 views

نماینده مردم بابل:

واردات بی‌رویه برنج در زمان برداشت ظلم بزرگی به کشاورزان است/روند کند تغییرات در بابل

واردات بی‌رویه برنج در زمان برداشت ظلم بزرگی به کشاورزان است/روند کند تغییرات در بابل
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: حال کشاورزان و دامداران ما به علت توزیع نامناسب در ارزهای ترجیحی و بی‌تدبیری‌هایی چون واردات برنج در زمان برداشت خوب نیست.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی سعادتی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بابل اظهار کرد: دولت سیزدهم عزم جدی برای توسعه پایدار دارد و در راستای نیل به این امر مهم، کارهای زیرساختی متعددی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد:اگر یک مدیر با دخالت یک نماینده منصوب شود در صورت ضعف در عملکرد، آن نماینده مجلس باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تاکید بر لزوم عدم دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌های مطرح شده بر اساس فرامین مقام معظم رهبری اظهار کرد: نباید نمایندگان در انتصاب مدیران دخالت کنند، چراکه حق انتصاب با دولت است.
سعادتی به فاجعه بزرگ انجیلسی اشاره کرد وافزود: انجیلسی از جمله معضلات شهرستان بابل است که باید در آینده نزدیک حل گردد هرچند که در حال حاضر بسیاری از فرایندهای مدنظر برای ارائه طرح های جامع مرتفع گردیده است وبه عنوان یک مشکل جدی در کشور مطرح گردیده است اما تا رسیدن به نتایج خوب فاصله هایی است که امیدداریم هرچه سریعتر حل شود.وی تصریح کرد: شهرستان بابل دارای پتانسیل های بالقوه فراوانی است که باید با کمک مسئولان به فعل تبدیل گردد تا این شهرستان به روزهای شکوفایی خود دست یابد

سعادتی با انتقاد از واردات بی رویه برنج در زمان برداشت گفت: پیش از این نیز دولت با کاهش سود بازرگانی خود از محل واردات برنج از ۶درصد به یک‌درصد موافقت کرده بود که با توجه به مصوبه مجلس مبنی‌بر کاهش تعرفه گمرکی واردات برنج از ۴به یک درصد، هزینه واردات برنج را تا ۸درصد برای واردکنندگان کاهش داده است. هرچند که این واردات شاید بتواند بازار را تامین کند اما زمان غلط واردات به نفع دلالان خواهد بود که دولت باید به آن توجه کند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عقب ماندگی‌های این شهرستان در سال‌های اخیر آ ن قدر زیاد بوده که با بودجه‌های شهرستانی قابل حل نیست وبه عزم ملی نیازمند است.

سعادتی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد: اصل ۴۴ قانون اساسی یعنی سپردن اقتصاد به مردم با حذف تعاونی هاو انتخابات صوری و ضمن مراقبت از دخالت نفوذی‌ها باید در این شهرستان اجرایی شود.

وی با اظهار اینکه باید تابوی بخش خصوصی در شهرستان بابل شکسته تا با جذب بخش خصوصی بسیاری از کمبودها جبران شود، افزود: کشور در مرحله جدیدی از اتفاقات مهمی قرار گرفته و می‌توان با همدلی و همکاری همگان عقب ماندگی‌هایی که در زمین سوخته دوره‌های قبل اتفاق افتاده است را تسریع بخشید وامیدداریم در حد توان بعد از ۳ تا ۵ سال بسیاری از کمبودها را جبران کنیم.

سعادتی در پاسخ به حذف ماده ۱۰۰ اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر ماده ۱۰۰ باعث فسادهای زیادی در بین شوراها و شهرداران شده و به صورت رسمی جزئی از بودجه‌های آنان شده است که باید در این قانون تغییراتی رخ دهد تا کارکرد اصلی خود را بیابد و نظارت دقیق‌تری روی آن صورت گیرد.

سعادتی درباره برجام گفت: هر چه کشورمان درسال های اخیر به برجام امتیاز داد و به تعهداتش پایبند بود در عوض غربی‌ها از مواضع خود عقب نشینی نکردند. هرچند که این موضوع باید سرانجامی داشته باشد اما نباید باعث شود ما از حق مسلم خود یعنی داشتن انرژی هسته‌ای صلح آمیز کوتاه بیاییم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بسیاری از مشکلات شهرستان بابل از جمله انجیلسی، کمبود آب شرب وفاضلاب وراه وگردشگری حل گردد تا این شهرستان شاهد روزهای بهاری خود باشد.

وی ادامه داد: حال کشاورزان و دامداران ما به علت توزیع نامناسب در ارزهای ترجیحی یا بی تدبیری‌هایی چون واردات برنج در زمان برداشت خوب نیست و این نه تنها به نفع مصرف کننده نخواهد بود بلکه به نفع دلالان و سودجویانی خواهد بود که با نازل‌ترین قیمت برنج را از کشاورز خریداری تا با برنج خارجی تخلیط کنند.

نماینده مردم بابل در مجلس تصریح کرد: باتوجه به اقدامات خوب دولت سیزدهم اما برخی از وزرای این دولت تا به حال کارت زرد دریافت کرده اند که باید با جبران مافات تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند و در صورت ادامه دار بودن مسائل همچون وزیر کار، برکنار خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.