کد خبر : 6992
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۶:۴۷
145 views

بی‌حجابی در تابستان به نقطه جوش می‌رسد

قبح‌شکنی به بهانه گرما/بدحجابی منشأ فساد است

قبح‌شکنی به بهانه گرما/بدحجابی منشأ فساد است
جامعه کنونی مان از بی قاعدگی رفتاری در مقوله حجاب رنج می‌برد که خروجی آن، بی عفتی و بی حیایی است و این یعنی از هم گسستن مفصل‌های نگهدارنده جامعه و فروپاشی تدریجی اخلاق و معنویت و متلاشی شدن زندگی جوانان و خانواده‌ها.


به گزارش تیتر شمال؛ با فرارسیدن گرما و به همین بهانه، بدحجابی که طی سال‌های اخیر با شیوع خود، مسئولان را نیز بی تفاوت کرده بود، امکان بروز نگران کننده‌تری به خود گرفت. حجاب، این واجب الهی، که در قرآن و روایات متعدد از سوی امامان معصوم و اولیا و برگزیدگان خداوند مورد تاکید قرار گرفته و از آن به عنوان «دژ صیانت از ارزش‌های انسانی» یاد شده، این روزها بشدت مورد بی توجهی و تاخت و تاز خودنمایی و دعوت دیگران به خود و گناه قرار گرفته است.

گروهی از زنان و دختران بدون توجه به حکم خداوند تنها در پاسخ به نفس سرکش خود، با وضعی در جامعه حضور می‌یابند که واقعاً شرم‌آور و دعوت دیگران به گناه و فحشا است.

بی حجابی همانند هر پدیده دیگر، سرآغازی دارد و سرانجامی. ابتداء شاید از یک بی تفاوتی و بی توجهی شروع شود و تا ناکجاآباد استمرار می‌یابد که در این میان، هزاران پیامد منفی را تنها با یک همراهی با نفس سرکش به وجود می‌آورد که بزرگ‌ترین خسارت در این زمینه، ایجاد اختلاف و فروپاشی کانون خانواده‌ها و ایجاد فسادهای اخلاقی و جنسی و از همه مهم‌تر، نافرمانی از دستور صریح و آشکار خداوند و به درد آوردن دل نازنین امام زمان (عج) است.

دراین نکته مهم تردیدی نیست که حجب و حجاب محصول کار و فهم و ادراک معرفتی است و راه حل اساسی آن، سازوکار فرهنگی و رساندن جامعه به نقطه درونی سازی حجب و حجاب است تا دختران و بانوان مان خود به این نیاز برسند که گوهر وجودشان در صدف حجاب قابل صیانت و اعتلاست نه عریانی و برهنگی؛ اما تا رسیدن به آن نقطه، که نباید اوضاع کنونی را به حال خود رها کرد و اجازه دامن گستری فساد را داد که آنگاه نه از تاک نشانی خواهد ماند و نه از تاک نشان!.

آنانی که بهبود حجاب جامعه را به بعداز کارهای فاخر فرهنگی حواله می دهند، از این نکته جدی غفلت می‌ورزند که ابتدا باید جلوی سیل بنیانکن را گرفت و آنگاه اقدام به ایجاد سد کرد.

وضع کنونی جامعه در مقوله حجاب، قابل قبول نیست و صرفنظر از سال‌ها رهاشدگی این فریضه الهی، امروز بر همه ایرانیان عفیف و علاقمند به مجد و عظمت، واجب است تا در این امر مهم تلاش خداخواهانه کنند. حجاب، فرمان خداوند مهربان است. نفعش متوجه آحاد جامعه و زیان فقدانش نیز متوجه همه خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان می‌شود.

مگر می‌توان در زندگی فردی و اجتماعی برای همه چیز قانون و مقررات داشت و به آنها برای حفظ ارکان جامعه مقید بود ولی برای امر مهم حجاب، کشور با هرج و مرج و آنارشیست اداره شود؟!.

جامعه کنونی مان از بی قاعدگی رفتاری در مقوله حجاب رنج می‌برد که خروجی آن، بی عفتی و بی حیایی است و این یعنی از هم گسستن مفصل‌های نگهدارنده جامعه و فروپاشی تدریجی اخلاق و معنویت و متلاشی شدن زندگی جوانان و خانواده‌ها.

باور به حجاب، به عنوان فرمانی از سوی خالق برای رفاه و مراقبت از زندگی طبیعی دختران و بانوان و هم به عنوان اصلی اجتماعی جهت حفاظت از عفاف مردان و زندگی زوج‌های جوان، باید از زمان کودکی در نهاد بچه‌ها از سوی همه عوامل تاثیرگذار بر کودکان، بویژه والدین، قرار گیرد و اگر خود والدین و یا مادر دچار کم کاری شود و یا خود گرفتارعارضه بدحجابی و بی تفاوتی در این زمینه شود، آنگاه باید قوانین و مقررات اجتماعی در زمینه رعایت حجاب و ارائه الگوی حداقلی، فضای جامعه را مدیریت کند.

در حال حاضر باید بپذیریم که وضعیت حجاب به دلائل متعدد نیازمند چاره اندیشی جدی و اقدام فوری برای متوقف کردن روند بی مهار کنونی است. باید در فراخوان سراسری با استفاده از همه ابزار و رسانه‌های موجود، علاوه بر تبلیغات ایجابی و تبیین ارزش‌های فراوان حجاب و زیان‌های فردی و اجتماعی بدحجابی و بی حجابی، با تشریح قوانین مربوط به بی حجابی، با متجاهران به فسق بی حجابی و فسادآفرینی برخورد قانونی کرد.

چگونه است که برای حضور در جامعه و رانندگی و حتی راه رفتن، قواعد و قوانین وجود دارد و شهروند خود را متعهد به اجراء آن می‌داند و در صورت تخلف از این مقررات با او به عنوان متخلف برخورد می‌شود، به همین دلیل نیز، حجاب و رعآیت آن از سوی عموم حتی اقلیت‌های دینی نیز ضروری و تخلف از آن باید مورد پیگرد قرار گیرد، که در این زمینه نیازمند اقدام هماهنگ از سوی مسئولان بویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هستیم.

رسالت و وظائف مسئولان امروز در موضوع حجاب بسیار مهم است و باید خود را آماده پاسخگویی در محکمه الهی کنند. اولین گام را آقایان استانداران و فرمانداران باید از خانواده دولت و کارکنان و کارمندان آغاز کنند. در این زمینه قانون جامع عفاف و حجاب از سوی وزارت کشور به همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها از سوی وزیر کشور ابلاغ شد. براساس این قانون، وظائف همه دستگاه‌ها مشخص شده است. ملاک حجاب در آن قانون، عکس پرسنلی شاغلین است که هر فرد شاغل بر آن اساس جذب شده و متعهد به اجرای آن است.

ستاد امربمعروف و نهی از منکر در این ارتباط بیش از هر دستگاهی است. مدیریت بر همه توش و توان کشور در راستای احیای حجاب و جهاد تبیین بمنظور تنویر افکار عموم به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان و نظارت بر انجام دستگاه‌ها و آموزش و پرورش در قراردادن این موضوع راهبردی در برنامه‌های تحصیلی و رعایت حجاب از سوی همه کارمندان و کارگزاران و…، نکته جدی است که باید بر آن اهتمام ویژه‌ای متمرکز نمود و پیشرفت و بازخورد فعالیت‌های هوشمند، از مواردی است که در توالی زمان و گام‌ها باید به آن پرداخت و درصدد اصلاح و ترمیم روش‌ها برآمد.

محمداسماعیل امام‌زاده

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.