کد خبر : 7052
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
154 views

رئیس کل دادگستری مازندران اعلام کرد:

شناسایی 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد/آخرین وضعیت پرونده سلمان‌شهر و مجتمع قصر دریا سرخ‌رود

شناسایی 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد/آخرین وضعیت پرونده سلمان‌شهر و مجتمع قصر دریا سرخ‌رود
رئیس کل دادگستری مازندران در ماجرای تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده، گفت: حدود 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد کشف شد که نظارت کردیم این محصولات به مصرف دامی نرسد.


به گزارش تیتر شمال؛ حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: بیش از 998 هزار و 60 فقره پرونده در دستگاه قضائی استان تشکیل شده است که حدود 993 هزار و 307 پرونده تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: در بحث تعیین مجازات دادگستری استان تا پایان اردیبهشت‌ماه 1401 به مدت 14 ماه از مجموع محکومیت‌های صادر شده برای اشخاص حدود 33 درصد جزای نقدی، 20 درصد مجازات حبس، 15 درصد مجازات شلاق و حدود 12 درصد حکم دیه صادر شده است.

*نجات 73 نفر از چوبه دار
رئیس کل دادگستری مازندران، با بیان اینکه به کمک ستاد دیه در استان از سال گذشته تاکنون 73 نفر از چوب دار نجات پیدا کردند؛ خاطر نشان کرد: سال گذشته، 65 محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیا دم زندگی دوباره‌ای ببخشند و در سه ماهه امسال نیز 8 محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیا دم از طناب دار نجات پیدا کردند.

اکبری با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش به‌صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ گفت: در سال گذشته، پرونده 12 باند اراذل و اوباش، مورد رسیدگی قرار گرفت که برای تعدادی از آن‌ها احکام بازدارنده صادر  و تعدادی از آن‌ها در زندان‌ها در حال سپری کردن حکم هستند.

*آخرین خبرها از پرونده سلمان‌شهر، شورا و شهردار ساری و مجتمع قصر دریا سرخرود
وی با بیان اینکه احکام پرونده‌های مربوط به سلمان‌شهر و منابع طبیعی غرب استان، صادر و در مراجع قضائی در دست بررسی قرار دارد؛ ادامه داد: پرونده سلمان‌شهر 67 نفر متهم داشته که برای بسیاری از آن‌ها حکم حبس، جزای نقدی، شلاق و رد مال صادر شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران، در ارتباط با پرونده  شهرداری و شورای شهر ساری، گفت: از آنجایی که شهردار سابق و یکی از متهمان پرونده شورای شهر، سمت کشوری گرفته  بودند، بر اساس الزام قانونی پرونده آنان به همراه سایر متهمان به عنوان یک پرونده مشترک به دادگاه ویژه کارکنان دولت ارجاع شده که در حال طی کردن روند قانونی در محاکم کیفری تهران است.

اکبری در ارتباط با پرونده مجتمع توریستی قصر دریا در سرخرود، گفت: این پرونده در دست بررسی است و منتظر نتایج رسیدگی نهایی هستیم.

*بازگشت 239 هکتار از اراضی مازندران به کاربری کشاورزی
وی عنوان کرد: در حال حاضر، 565 زندانی از طریق پا بندهای الکترونیکی در خارج از زندان تحت مراقبت هستند و در واقع دوران حبس خودشان را می گذرانند.

رئیس کل دادگستری مازندران، مطرح کرد: در سال گذشته حدود 390 هکتار از از اراضی ملی مازندران از تصرف غیرمجاز آزاد شد و همچنین 239 هکتار از اراضی کشاورزی که غیر قانونی تغییر کاربری یافته بود با اجرای احکام قضایی به فعالیت اصلی برگشت داده شده است.

*20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد شناسایی شد
اکبری در پاسخ به سوال خبرنگار بلاغ در خصوص تعیین تکلیف ذرت‌های آلوده در بنادر مازندران و نیز رسیدگی دستگاه قضا نسبت به اهلیت خریداران؛ پاسخ داد: ریاست قوه قضائیه شخصا از بنادر جنوب کشور و اموال سازمان تملیکی بازدید بعمل اوردند و دستورات خوبی را در این خصوص صادر کردند که برکات خوبی را در خصوص تعیین تکلیف غلات آلوده بدنبال داشت.

وی افزود: لذا ما نیز به اتفاق دادستان مرکز استان، بازدیدی را از انبارهای کالاهای موجود در اداره کل اموال تملیکی مازندران و همچنین انبارهای بندر امیرآباد به عمل آوردیم که علاوه بر این بازدیدها، دادستان‌های بهشهر و نوشهر نیز اموال و انبارهای این دو بندر بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: خوشبختانه متعاقب این بازدیدها، بسیاری از انبارهای کالاهای اموال تملیکی، تعیین تکلیف شد.

اکبری ادامه داد: در جریان بازدیدها مشاهده کردیم که مقدار زیادی نهاده‌های دامی نظیر ذرت و جو، آن‌جا وجود دارد و تعیین تکلیف و خارج نشده است و به لحاظ گذشت زمان، مقدار فراوانی از آن، فاسد شده است و لذا بلافاصله، ضرب‌الأجل معین کردیم که در آن مهلت یکماهه بایستی این مقدار از نهاده‌های دامی، تعیین تکلیف شود.

وی اعلام کرد: زحمات و پیگیری‌های فراوانی توسط همکاران ما کشیده شد که در نهایت به این موضوع منتهی شد که آن مقدار ذرتی که باید خارج می‌شد و به دست بازار و مصرف کننده می‌رسید، انجام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران، تاکید کرد: در خصوص آن مقداری که آلوده بود برای آن هم تعیین تکلیف شد و طبق نظر کارشناسان این بخش از ذرت‌ها، مصرف دامی نداشت، بنابراین نباید در شبکه توزیع قرار بگیرد، بلکه باید به مصرف صنعتی برسد و تبدیل به مواد صنعتی نظیر الکل شود.

اکبری تشریح کرد: در این خصوص هم دستورات لازم صادر شد و این کار هم انجام گرفت و نسبت به این دغدغه شما هم که افراد غیر واجد شرایط و فاقد صلاحیت این مقدرا قابل توجه نهاده‌های دامی فاسد را دریافت کنند که تبدیل به الکل کنند اما به سایر مصارف و یا در بازار به مصرف دامی برسانند نیز آن هم، بررسی شد و تا جایی که اطلاع دارم در همان تبدیل به الکل مصرف شد.

وی افزود: به هر حال این اقدامات انجام شد و در ادامه هم انجام می‌شود و همواره بر نظارت بر این اقدامات، نظارت صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران، عنوان کرد: در آخرین بازدیدی که توسط دادستان بهشهر طی سه هفته گذشته از انبارهای غلات آلوده صورت گرفت، گزارشی مبنی بر خلاف آنچه که باید صورت می‌گرفت، ارائه نشد.

اکبری متذکر شد: حدود 20 هزار تن ذرت آلوده در بندر امیرآباد کشف شد که نظارت کردیم این محصولات به مصرف دامی نرسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.