کد خبر : 7101
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
106 views

استاندار مازندران اعلام کرد

تصویب ۱۴ مصوبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید چالوس/آغاز طرح‌های سالم‌سازی دریا در 8 شهر ساحلی

تصویب ۱۴ مصوبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید چالوس/آغاز طرح‌های سالم‌سازی دریا در 8 شهر ساحلی
استاندار مازندران از تصویب ۱۴ مصوبه در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید چالوس خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ سید محمود حسینی پور در مراسم تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان چالوس با بیان اینکه در هر شهرستان بحث اشتغال، راه اندازی مراکز و همچنین فعال کردن شهرک های صنعتی از جمله مرزن آباد در اولویت است اظهار کرد: با این ۱۴ مصوب در این جلسه گشایش خوبی را در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب کسب و کار، رفع موانع موجود و تسهیل در تولید و ایجاد اشتغال از جمله اهداف اولویت دار است.

استاندار مازندران با بیان اینکه شایسته سالاری و بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد در مسئولیت‌ها محور انتصابات در ادارات دستگاه‌های اجرایی و ستادی مازندران در دولت سیزدهم است گفت: مازندران یکپارچه و همدل است و از تمامی مردم و جریانات سیاسی می‌خواهم که اکنون تنها توسعه و پیشرفت مازندران را یکصدا فریاد بزنند.

 

استاندار مازندران به ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی چالوس اشاره کرد و ادامه داد: وجود ۱۸ کیلومتر از سواحل بکر مازندران در این شهرستان فرصت ارزشمندی است که باید برای توسعه گردشگری منطقه از آن بهره برد.

در این جلسه صاحبان واحد تولیدی، صنعتی با حضور مسؤولان هر یک به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند، و موضوعاتی شامل، درخواست سرمایه در گردش، بدهی معوق بانکی، برق و گاز از جمله مشکلات این واحدها بود که پس از بحث و بررسی تصمیماتی اتخاذ و به دستگاههای مربوطه ابلاغ شد.

استاندار مازندران در نشست با اقشار مختلف ضمن بیان اینکه در آستانه یکسالی دولت مردمی قرار داریم و دست آوردهای دولت مردمی در ابعاد مختلف قابل بررسی است گفت: یکی از شاخصه‌های این دولت حل مسئله است نه تولید مسئله.

 

وی به یکی از شاخصه‌های دولت رئیسی اشاره کرد و ادامه داد: دولت رئیسی به قلب مشکلات میزند و آبروی ایران و مردم را ارجعیت آبروی خود می دانند.

استاندار مازندران به پیشتازی مردم چالوس در تحولات اساسی کشور اشاره و خاطرنشان کرد:  شهر چالوس مبدا اصلی تجمع برای رزمندگان اسلامی بود و این بسیار باعث افتخار است.

وی افزود: حضور شما در این نشست‌ها و مطرح کردن مشکلات و مسائل از نشانه‌های مردمی‌سازی سیاست دولت است.

این مسؤول با بیان اینکه این نشست ها به همین جا ختم نمی شود گفت: بررسی مشکلات ادامه کار است و هر مسؤولی که اغماض کند بدون تعارف با آن برخورد می‌کنیم.

 

وی افزود: مازندران گنجینه فرهنگ و دیار علویان شعار نیست و همچنین چالوس ورودی و تابلوی اصلی استان علویان و مازندران است

استاندار مازندران به زیبایی شناسی مناطق گردشگری چالوس اشاره کرد و گفت: چالوس با فاصله نزدیک دریا به جنگل و طبیعت بکر آن هیچ استفاده‌ای نشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تصمیمات برای وضعیت جاده کندوان برای یکطرفه شدن گرفته شود تا در حق مردم اجحاف نشود بیان کرد:خودروهای باری برای تردد از این جاده محروم هستند.

حسینی پور با بیان اینکه وقتی از نزدیک مشکلات را دیدیم با هزار مکاتبه متوجه این وضعیت نمی‌شدیم اظهار کرد: نگاه ما شایسته سالاری است و غرب و شرق ندارد ولی وجود فرزندان غرب استان در مرکز استان بسیار ارزشمند است.

این‌ مسؤول افزود: هر کس طرحی برای دانش بنیان کردن کشاورزی، دامپری و صنعت دارد با آغوش باز از آن استقبال می‌کنیم.

حسینی پور با بیان اینکه چشم‌انداز ۲۵ ساله چالوس را با جمع آوری نخبگان شهرستان باید نوشته شود گفت: دانشگاه‌های چالوس باید پای کار توسعه چالوس بیایند و ما هم به عنوان دولت کمک می کنیم.

استاندار مازندران در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری دریاچه ولشت با بیان اینکه منطقه گردشگری دریاچه ولشت مورد غفلت واقع شده است ادامه داد: این منطقه می تواند در کریدور شمال به جنوب به عنوان بی نظیرترین منطقه کوهستانی با آب‌های بسیار مطلوب مورد توجه گردشگران داخلی و به ویژه بین المللی قرار بگیرد.

حسینی‌پور به بیان اینکه بخش خصوصی باید فعالیت‌های جدی‌تری داشته باشد افزود: در این بازدید بخش خصوصی موانعی را مطرح کرد که دستورات لازم برای برطرف شدن برخی موانع صادر می شود.

استاندار مازندران به کمک مجموعه مسؤولان شهرستان برای ایجاد فضای گردشگری اشاره و بیان کرد: باید در حوزه گردشگری بیشترین اشتغال و خدمات را ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاها به واسطه وجود آبادانی منطقه گردشگری فعال می شوند اظهار داشت: با فعال شدن این مناطق گردشگری، در روستاها نیروی اشتغال و درآمدی برای مردم ایجاد می‌شود.

*آغاز عملیات اجرایی طرح‌های سالم سازی دریا در ۸ شهر ساحلی مازندران

عملیات اجرایی طرح‌های سالم سازی دریا با حضور استاندار مازندران در سواحل شهرستان‌های چالوس، تنکابن، عباس آباد، رامسر، محمودآباد، بابلسر، جویبار و نکا آغاز شد.

 حسینی‌پور در این  آیین که آغاز عملیات اجرایی این طرح در ساحل رادیو دریای چالوس برگزار شد، اظهار کرد: ساحل باید برای استفاده عمومی آماده‌سازی و مناسب‌سازی شود.

 وی به هشت منطقه هدفگذاری این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح‌ها موقتی است و ساحل مازندران باید صاحب پیدا کند و رها نباشد.

استاندار مازندران ضمن بیان اینکه باید وضعیت سواحل و دریا مشخص باشد و اتفاقات ناگواری مانند غرق شدن افراد در دریا رخ ندهد افزود: باید مناطق شنا ممنوع در سواحل مازندران مسدود شود و مناطق مناسب شنا هم باید دارای امکانات و پشتیبانی‌های لازم باشد تا مردم با خیال راحت به شنا بپردازند.

وی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید بیاید در ساحل سرمایه گذاری کند و آن را تحویل بگیرد، تصریح کرد: طبق مصوبه شورای تأمین استان، هیچ خودرویی حق ندارد وارد حریم سواحل مازندران شود و در صورت مشاهده، توقیف و جریمه می‌شوند.

 

حسینی پور با بیان اینکه چالوس قدمگاه دهها هزار شهید است و مردم ولایتمدار و متدینی دارد، عنوان داشت: ناهنجاری‌های فرهنگی در سواحل باید برطرف شود و عفاف و حجاب نیز باید به طور جدی در سواحل مازندران رعایت شود ولی برخی شهروندان رعایت نمی‌کنند و رفتارهای ناهنجاری از خودشان نشان می‌دهند که آن عده اندک که غفلت می کنند هم باید رعایت کنند.

وی افزود: طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران ظرف مدت ۱۴ روز آماده بهره‌برداری می‌شود.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.