کد خبر : 7127
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
186 views

در سی‌وچهارمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

اجاره سالانه 2 میلیاردی جایگاه‌ CNG ترمینال دولت تا تعجب شورا از قرارداد تلویزیون شهری میدان امام

اجاره سالانه 2 میلیاردی جایگاه‌ CNG ترمینال دولت تا تعجب شورا از قرارداد تلویزیون شهری میدان امام
در سی‌وچهارمین جلسه شورای شهر ساری هر چند در خصوص واگذاری جایگاه‌های CNG شماره یک و دو شهرداری، تعیین تکلیف دکه‌های سطح شهر و نیز تلویزیون‌های شهری ساری، تصمیم‌گیری شد؛ اما اظهارات نماینده شهرداری ساری در خصوص قرارداد گذشته تلویزیون شهری میدان امام(ره)، تعجب همگان را برانگیخت!


به گزارش تیتر شمال؛ سی و چهارمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری به صورت علنی با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری قبل از طرح دستور جلسه با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: 4 شهید از شهدای هفتم تیرماه، مازندرانی بودند که شهیدان قاسمی و اکبری از شهدای مرکز استان در این واقعه بودند.

*موافقت شورا با واگذاری جایگاه‌ CNG شماره یک و دو
نخستین دستور جلسه شورای شهر ساری مربوط به نامه 11 خردادماه شهرداری ساری با موضوع پیشنهاد واگذاری  جایگاه‌های CNG شماره یک و دو شهرداری واقع در ترمینال دولت بود که در نهایت با اکثریت آرا با واگذاری این جایگاه به شرکت پارس علم صنعت با مبلغ ماهانه حدود 72 میلیونی و رقم حدود دو میلیارد تومانی سالانه موافقت شد.

از حواشی مهم مباحث انجام گرفته در خصوص این دستور کار، انتقاد میرشجاعی از زیان‌ده بودن ماهانه حدود 400 میلیونی این دو جایگاه بود که کسی در این خصوص پاسخگو نبوده است.

    
* مقصران زیان 7 میلیاردی تعطیلی جایگاه CNG مشخص شوند
در ادامه سبحان بخشی، رقم مجموع زیان این دو جایگاه را طی چند ماه گذشته حدود 7 میلیارد تومان عنوان کرد و نسبت به روند طی شده انتقاد کرد و خواستار مشخص شدن مقصران این زیان شد.

یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری ابراز امیدواری کرد تا با واگذاری این جایگاه از طریق مزایده انجام شده، خسارت‌های وارده، جبران شود.

* تعیین تکلیف 85 دکه شهرداری ساری؛ تمدید به شرط افزایش یا انجام مزایده؟
دستور دوم جلسه سی‌وچهارم شورای شهر ساری به نامه بهمن‌ماه سال 1400 شهرداری ساری در خصوص تعیین تکلیف ساماندهی حدود 85 دکه‌ شهرداری ساری اعم از دکه‌های مطبوعات، میوه و پارک‌ها و میزان افزایش اجاره‌بها طی سال جاری با توجه به اتمام قرارداد اجاره تمامی دکه‌ها تا 10 روز آینده، اختصاص داشت؛ موضوعی که موجب اظهارنظر تمامی نفرات حاضر در جلسه و حواشی فراوانی شد.

پرویز شعبانی در این خصوص با اشاره به اینکه دکه‌های سطح شهر ساری، امروز به یک معضل شهری مبدل شده‌اند؛ گفت: از سال گذشته پیگیری و ساماندهی این دکه‌ها را در دستور کار قرار دادیم و مقرر شد نمایندگان شورا و شهرداری ضمن بازدید از دکه‌های سطح شهر نسبت به ساماندهی و تصمیم گیری در خصوص تعیین تکلیف نهایی اقدام کنند.

* پیشنهاد افزایش 30 تا 50 درصدی
حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز در این جلسه از عدم حصول نتیجه جلسه شهرداری با نمایندگان شورا در خصوص مبلغ اجاره خبر داد و گفت: میزان پیشنهادی افزایش اجاره بسته به کارکرد دکه‌ها بین 30 تا 50 درصد از سوی شهرداری است.

ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری گفت: پیشنهاد ما این بود که با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت درآمدی دکه‌های مطبوعاتی، میزان افزایش اجاره بهای آن‌ها 30 درصد و میزان اجاره بهای 22 دکه‌ میوه و تره بار و نیز تعداد 6 دکه‌ خود مالکی افراد، 50 درصد تعیین شود.

* لزوم بهسازی دکه‌ها توسط شهرداری/رقم فعلی اجاره‌ها بسیار ناچیز است
شهرام ایرجی دیگر عضو شورای شهر ساری بر لزوم بهسازی و تجدیدنظر جانمایی برخی دکه‌های شهر ساری در راستای جلوگیری از اختلال بصری تاکید کرد و گفت: لازم است هر یک از دکه‌ها به گونه‌ای طراحی و بهسازی شوند که به راحتی از سوی شهروندان نوع فعالیت آنان قابل شناسایی باشد.

یوسفی دیگر عضو شورای شهر ساری رقم کف اجاره فعلی ماهانه دکه‌ها را 60 هزار تومان و حداکثر تا 200 هزار تومان عنوان کرد و گفت: اگر بنا به درآمد پایدار برای شهرداری ساری است این ارقام بسیار ناچیز است و شهرداری منتفع نخواهد شد؛ لذا رقم اجاره نیاز به کارشناسی مجدد دارد.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از دکه‌های مطبوعاتی اصلا در حوزه فعالیت خود اقدام نمی‌کنند و تعداد بسیار معدودی تنها مشغول به فروش روزنامه و مطبوعات هستند و مابقی در حال فعالیت خارج از مطبوعات هستند.

* موافقت شورا با تمدید اجاره‌ به شرط افزایش 30 درصدی تا پایان امسال
در نهایت پس از مباحث انجام گرفته مقرر شد تا اجاره نامه تمامی دکه‌های مطبوعات و میوه با افزایش 30 درصدی تا پایان امسال تمدید و برای سال آینده با رقم کارشناسی به مزایده گذاشته شود؛ البته مقرر شد تا شهرداری ساری دو ماه قبل از پایان اجاره نامه نسبت به ارائه طرح به شورای شهر ساری جهت برگزاری مزایده، اقدام کند.

* ماجرای عجیب واگذاری تلویزیون شهری میدان امام به یک دستگاه!
دستور سوم جلسه امروز به تعیین اجاره بهای سه تلویزیون شهری ساری واقع در میدان امام حسین(ع)، میدان امام (ره) و خیابان فرهنگ مقابل باشگاه فرهنگیان اختصاص داشت که نکته قابل تامل آن اجاره رایگان تلویزیون شهری میدان امام(ره) در ادوار گذشته به ستاد بحران و در ادامه اجاره آن از سوی ستاد بحران به یک شرکت تبلیغاتی با رقم ماهانه 6 میلیون تومان بود!

حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری در این باره گفت: در خصوص تلویزیون شهری میدان امام(ره) در سال‌های گذشته یک قسمت از عرصه به ستاد بحران به منظور اطلاع رسانی در مواقع بحرانی قرار داده شد که متاسفانه ستاد بحران با احداث تلویزیون شهری در این مکان اقدام به اجاره آن به یک شرکت تبلیغاتی با رقم ماهانه 6 میلیون تومانی کرده است.

وی افزود: ما باید در این خصوص به یک تصمیم بزرگ برسیم که با توجه به اتمام قراردادنامه ما یا باید مکان را به مزایده بگذاریم و سازه حال حاضر جمع آوری شود و یا اینکه سازه را احداث کنیم و آن را پس از سرمایه‌گذاری به مزایده بگذاریم.

موافقت شورا با افزایش 300 درصدی اجاره تلویزیون شهری
سبحان بخشی با پیشنهاد جمع آوری سازه گفت: رقم تنها یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون شهری حدود 6 میلیون تومان است و چرا شهرداری ساری خود اقدام به احداث سازه و اجاره آن نکند.

وی افزود: اگر بنا به تمدید اجاره  نیز باشد حداقل باید رقم پیشنهادی حدود 20 میلیون تومان باشد و باید رقم اجاره، واقعی و محل درآمد پایدار برای شهرداری باشد.

در نهایت با اکثریت آرا با افزایش 300 درصدی دو تلویزیون شهری واقع در میدان امام حسین(ع) و خیابان فرهنگ موافقت شد و مقرر شد در خصوص تلویزیون شهری میدان امام(ع)، تصمیم‌گیری نهایی پس از برگزاری جلسه مشترکی با ستاد بحران، انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.