کد خبر : 7189
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۱۱
102 views

در خردادماه امسال؛

تولید انرژی در نیروگاه نکا از مرز ۸۸۸ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

تولید انرژی در نیروگاه نکا از مرز ۸۸۸ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا خرداد ماه امسال ۸۸۸ میلیون و ۱۰۲ میلیون و ۸۹۲ کیلووات ساعت انرژی تولید کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی تازیکی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد امسال بیش از ۸۸۸ میلیون و ۱۰۲ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بالغ بر ۸۳۸ میلیون و ۸۶ هزارکیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

تازیکی افزود: در این ماه ۸۵.۲۹ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخار و حدود ۱۴.۷۱ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد طوری که در سه ماه ابتدای امسال ۱۹.۱۸ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار سه واحد به ظرفیت حدود ۷۴۰ مگاوات به طور همزمان برای آمادگی تولید پایدار در فصل تابستان تعمیرات اساسی شد و درحال حاضر تمام واحد‌های نیروگاه با تولید عملی حدود ۱۹۰۰ مگاوات به طور کامل در مدار تولید قرار دارند.

سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از ۴ درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.