کد خبر : 7204
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
142 views

در سی و پنجمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

غیبت مجدد طالبی در صحن شورا/استیضاح شهردار ساری کلید خورد

غیبت مجدد طالبی در صحن شورا/استیضاح شهردار ساری کلید خورد
در حالیکه در سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر ساری بنا بود تا طالبی ضمن حضور در صحن شورا به سوالات مطروحه دو عضو شورای شهر، پاسخ دهد اما به دلیل آنچه که ماموریت کاری عنوان شد در جلسه حاضر نشد و در ادامه با اظهارات انتقادی سه تن از نمایندگان از وضع موجود مدیریت شهری، استیضاح شهردار ساری کلید خورد.


به گزارش تیتر شمال؛ سی و پنجمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری با حدود نیم ساعت تاخیر و طرح سه دستور کار به صورت علنی برگزار شد.

نکته حائز اهمیت این جلسه طرح سوال بخشی و میرشجاعی دو عضو شورای شهر ساری از طالبی شهردار ساری بود که بنا بود در این جلسه با حضور شهردار به آن‌ها پاسخ داده شد.

پرویز شعبانی رئیس شورا قبل از طرح دستور جلسه با تبریک ۱۴ تیرماه روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، گفت: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در روز جمعه  به مناسبت ۱۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: تذکر و سوال از مصادیق و ابزار نظارتی و از وظایف ذاتی شورا است و طرح سوال در همین راستا صورت می‌گیرد و لذا شورای شهر در راستای نظارت بهتر اقدام به طرح سوال و تذکر می‌پردازد تا گشایش در کار باشد.

اظهارات موافق و مخالف اجرای طرح پل تا پل/ترافیک و افزایش قیمت اراضی تبعات اجرای طرح
در ادامه جلسه، با در خواست 5 تن از اعضای شورای شهر ساری، بررسی طرح دو فوریتی پل تا پل  به رای گذاشته شد که با ۷ رای موافق در صحن علنی شورا به بحث گذاشته شد.

شهرام ایرجی در این رابطه گفت: خرید ملک توجیه اقتصادی ندارد و جابه‌جایی گزینه مناسب‌تری است.

وی افزود: هر چند بنده رای به خرید داده بودم اما اکنون با توجه به شرایط موجود، رای خود را پس می‌گیرم و پیشنهاد من، جابه‌جایی است.

پرویز شعبانی نیز در این باره گفت: زمین مورد نظر همجوار که مانع اجرای طرح است و مشابه آن را نداریم و لذا اگر زمین شامل مرور زمان شود قطعا مشمول افزایش قیمت خواهد شد؛ در هیمن راستا به جهت  تسریع کار موافق خرید هستم.

سیدحسن احمدی گفت: اجرای نیمه کاره طرح پل تا پل موجب ترافیک خواهد شد؛ لذا آزادسازی شود اما اجرای پروژه صورت نگیرد چرا که خروجی ندارد.

وی افزود: هیچ جای دنیا افتتاح پروژه نیمه کاره مرسوم نیست و قطعا معضل ترافیکی را بدنبال خواهد داشت و البته باید معضل  رشد قیمت را در خصوص مابقی اراضی در نظر گرفت.

سبحان بخشی اعلام نظر کرد: باید در کنار سرعت، دقت را نیز در نظر داشت البته که همه ما دغدغه داریم و اینکه صرفا برای متقاعد کردن مردم دست به اجرای پروژه بزنیم مطلوب نیست.

وی افزود؛ تملک صورت گیرد اما با اجرای پروژه مخالفم، چرا که دردسرهای فراوانی از جمله ترافیک را به بار خواهد داشت و البته که موجب افزایش شدید قیمت اراضی این منطقه خواهد شد.

سیدرحمان میرشجاعی با بیان اینکه خوشحالم که با طرح سوال ۶۰ درصد حقوق پرسنل شهرداری واریز شد؛ در خصوص طرح پل تا پل گفت: بازگشایی این طرح را یک پروژه شتاب زده می‌بینم و معتقدم باید این طرح به صورت کامل و مطلوب اجرا شود تا معضلی برای شهر نشود.

موافقت شورا با تملک تهاتری زمین در اجرای طرح پل تا پل
گفتنی است در نهایت، با ۷ رای موافق اعضای شورای شهر ساری تنها با تملک تهاتری زمین موافقت شد.

دستور بعدی جلسه طرح سوال اعضای شورای شهر از شهردار ساری بود که به دلیل عدم حضور شهردار، محل حواشی فراوانی در ادامه این جلسه شد.

غیبت مجدد شهردار در جلسه شورا/عدم حضور برای ما پذیرفتنی نیست
شعبانی رئیس شورای شهر ساری عنوان کرد: در جلسه امروز بنا بود شهردار ساری پاسخگوی سوالات آقای بخشی و میرشجاعی باشند که برابر ارسال نامه شهرداری به شورا به دلیل اعلام ماموریت شهردار، وی در این جلسه حضور پیدا نخواهند کرد و این عدم حضور برابر قانون برای ما پذیرفته نیست و به منزله استنکاف خواهد بود.

وی ادامه داد: شهردار به ارسال مکتوب اقدام به پاسخ کرده است که در ادامه جلسه به آن خواهیم پرداخت.

شجاعی: پاسخ کتبی را نمی‌پذیریم/حداقل حق شهروندان حضور شهردار در جلسه شورا بود
سیدرحمان میرشجاعی با بیان اینکه برابر قانون حضور شهردار برای دادن پاسخ در جلسه شورا الزامی است؛ گفت: در طرح سوال قبلی نیز شهردار به‌دلیل بیماری حضور نیافت و در این طرح سوال نیز شهردار در جلسه حضور پیدا نکرده است.

وی افزود: حداقل شهردار باید به احترام مردم در این جلسه حضور پیدا می‌کرد و پاسخ کتبی را نمی پذیریم.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: ما یک مستنداتی را ارائه کردیم که طی ۱۰ ماهه گذشته صورت گرفته است و در این جلسه اجازه پخش می‌خواهیم.

میرشجاعی پس از پخش کلیپ معضلات موجود و نقدهای وارده به مدیریت شهری طی ماه‌های گذشته در صحن شورا، تاکید کرد: مسئول یعنی نوکر مردم و باید به مردم خدمت کند و در این کلیپ به تذکرات متعدد در خصوص رفع معضلات متعدد شهری اشاره کردیم.

بخشی: نمی‌شود با کارهای نمایشی، رضایت مردم را فراهم کنید
در ادامه سبحان بخشی گفت: بیش از ۳۰۰ مکاتبه در باب تذکر ارائه کردم  و بنا نبود بنده به آقای شهردار رای دهم؛ چرا که عملکرد گذشته ایشان بنده را متقاعد به بازگشت مجدد شهردار به مسئولیت نکرد.

وی افزود: بنده با شرط قانع شدم تا ایشان مجدد به کرسی مدیریت شهری ساری بشیند و از او خواستم روش گذشته را در پیش نگیرد و رضایت مردم را فراهم کنید.

این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: نمی‌شود با کارهای نمایشی رضایت مردم را فراهم کنید و امروز بیش از ۸۰ درصد مردم از عملکرد شهرداری ناراضی هستند.

در یک‌‌سال  گذشته هیچ پروژه‌ای اجرا نشد/مردم از وضع موجود ناراضی‌اند
بخشی به انتقاد از عملکرد مدیریت شهری در مرکز استان پرداخت و خطاب به شهردار ساری گفت: در یک‌سال گذشته هیچ پروژه‌ای را اجرا نکردید و برای ۴ سال دیگر نیز هیچ برنامه‌ای ندارید.

وی افزود: از ۷۰۰ میلیارد بودجه پیشنهادی شهرداری، ۶۰۰ میلیارد آن صرف حقوق شد‌ و امروز اینکه به هر قیمتی و با اجرای پروژه‌های شتابزده سعی در رضایت اعضای شورا دارید،رضایت‌بخش نیست.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه امروز مردم از وضع موجود ناراضی‌اند و مردم دنبال اجرای پروژه و رضایت هستند؛ خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ جلسه در صحن شورا حاضر نمی‌شوید و همواره بدهی‌های گذشته را بهانه می‌کنید؛ مگر از بدهی‌های گذشته خبر نداشتید؟

بخشی ادامه داد: در پروژه زباله سوز ۳۵ میلیارد آن بدون هیچ صورت وضعیت به شرکت TTS داده شد و امروز شاهد هستیم این پروژه سر موعد اجرا نشد.

وی بیان کرد: ۱۴ ماه از آغاز پروژه سکوی زباله می‌گذرد اما قابلیت اجرایی ندارد، انتصابات انجام گرفته بر مبنای روال گذشته است و دردی از شهر دوا نکرد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه امروز عملکردی در شهر صورت نمی‌گیرد که بخواهیم از آن دفاع کنیم؛ عنوان کرد:  چرا در صحن حاضر نمی‌شوید چرا پاسخگو نیستید؟ متاسفانه عملکرد ضعیف شهردار موجب نارضایتی مردم شده است و سنجش عملکرد شهرداری برای من تنها رضایت مردم است.

بخشی در پایان سخنانش از مردم ساری بابت رای مجدد به شهردار ساری، عذرخواهی کرد!

شریفی: برگه استیضاح را امضا می‌کنم
ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بنده موافق این استیضاح هستم گفت: خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و الحاقی بسیار ضعیف است.

وی افزود: عدم پاسخگویی تلفنی و بسته بودن درب دفتر و عدم احترام به پرسنل شهرداری از دیگر نقاط ضعف شهردار ساری است.

شریفی نیز در این باره اظهارکرد: بنا بود ۲۵ هر ماه حقوق پرسنل پرداخت شود اما تمام حرف‌ها را فراموش کردید و این قول شما عملی نشد.

وی افزود: برگه استیضاح را امضا می‌کنم چرا که شهر ما همچنان در رفت و روب، پروژه عمرانی و مبلمان شهری می‌لنگد.

در ادامه درخواست استیضاح به پرویز شعبانی رئیس شورا ارائه شد و شعبانی گفت بنا بر قانون شهردار ساری ۱۰ روز مهلت برای پاسخ به سوالات را دارد.

مع الوصف؛ در حالیکه در سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر ساری بنا بود تا طالبی ضمن حضور در صحن شورا به سوالات مطروحه دو عضو شورای شهر، پاسخ دهد اما به دلیل آنچه که ماموریت کاری عنوان شد در جلسه حاضر نشد و در ادامه با اظهارات انتقادی سه تن از نمایندگان از وضع موجود مدیریت شهری، استیضاح شهردار ساری کلید خورد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.