کد خبر : 7209
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
79 views

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران اعلام کرد

ساماندهی 26 منطقه کم برخوردار مازندران در طرح ملی 2020

ساماندهی 26 منطقه کم برخوردار مازندران در طرح ملی 2020
معاون استانداری مازندران از شناسایی 26 منطقه آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار در استان خبر داد و گفت: رفع مشکلات این مناطق با توجه به اعتبارات طرح ملی 2020 در دستور کار قرار می‌گیرد. ‎


به گزارش تیتر شمال؛ روح‌الله سلگی در کارگروه ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت مناطق حاشیه‌نشین در رامسر، اظهار کرد: اولویت مازندران شناسایی مناطق آسیب‌پذیر، رفع تبعیض و فاصله طبقاتی است، به‌ویژه اینکه آسیبِ حاکم بر این مناطق، بسترهای رشد و توسعه گردشگری را هم تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده در مازندران و شهرستان رامسر، افزود: اقدامات ما در حوزه کالبدی متمرکز بر حوزه مسکن و بافت شهری این مناطق است و از سوی دیگر ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی این مناطق نیز مورد توجه است که نهادهای متولی باید در این بخش فعالیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که از مناطق آسیب پذیر رامسر داشتیم به دلیل انجام اقدامات کالبدی، فرهنگی و اجتماعی، دیگر نمی‌توان این منطقه را در شمار مناطق آسیب پذیر قرار داد و در نشست امروز مصوب شد که این منطقه حذف و مناطق دیگری از استان که به لحاظ فرهنگی، کالبدی و اجتماعی آسیب پذیر هستند، زیر پوشش طرح ملی 2020 قرار گیرند.

سلگی با بیان اینکه وزارت کشور برای رفع مشکلات مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین با هماهنگی و تقسیم وظایف میان چهار نهاد هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، کمیته امداد و بهزیستی اقدامات فرهنگی، کالبدی و اجتماعی و توانمندسازی دو هزار و 20 منطقه آسیب پذیر کشور را با عنوان مناطق 2020 برنامه ریزی کرده است، تصریح کرد: سهم مازندران در این طرح 26 منطقه آسیب پذیر است که می‌بایست هر کدام از دستگاه‌ها وظایف تعریف شده خود را در این مناطق انجام دهند.

وی اعلام کرد: قصد داریم با سرعت مطلوب مشکلات مناطق آسیب پذیر زیر پوشش طرح 2020 را رفع کنیم و این کار با اعتبارات ملی که در نظر گرفته شده و همچنین وظایفی که برای دستگاه‌های مختلف تعریف شده، امکان‌پذیر است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، همچنین راه اندازی یک گرم‌خانه در غرب مازندران را ضروری دانست و افزود: به هر حال غرب استان به واسطه گردشگر پذیری و زمینه‌های شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی قابل توجه است.

سلگی بر ضرورت ورود دانشگاه‌های استان برای بررسی علل طلاق و افزایش آن در سطح استان تاکید کرد و متذکر شد: داشتن رتبه آخر نرخ تولد در کشور و وضعیت طلاق و ازدواج گویای این است که باید در مازندران اقدامات فرهنگی و اجتماعی زیادی انجام شود تا در مسیر بهبود وضعیت قرار بگیرد.

وی یادآور شد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که دستگاه‌های متولی تاکنون به صورت جهادی کار نکرده‌اند و تا زمانی که نگاه بخشنامه‌ای به امور داشته باشیم، مشکلات طرح شده برطرف نخواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.