کد خبر : 7236
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
162 views

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

تکلیف انتزاع وزارت صمت تا دو ماه آینده مشخص می‌شود/بازار و صنعت با “پست‌تراشی” تنظیم نمی‌شود

تکلیف انتزاع وزارت صمت تا دو ماه آینده مشخص می‌شود/بازار و صنعت با “پست‌تراشی” تنظیم نمی‌شود
بابایی کارنامی با بیان اینکه کشور را نمی‌شود با پست تراشی و بزرگ کردن ساختار و با وزیر درست کردن، اداره کرد؛ بلکه کشور را باید با نگاه در حقیقت انقباضی در عرصه مدیریت، اداره کرد؛ گفت: حداکثر ظرف دو ماه آینده، تعیین تکلیف وزارت صمت روشن خواهد شد و باید دید در این مدت، دولت و مجلس به چه تصمیمی خواهند رسید.


به گزارش تیتر شمال؛ علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت استیضاح وزیر صمت و نیز تعیین تکلیف تفکیک وزارتخانه صمت، اظهار کرد: پیرامون استیضاح وزیر صمت و پیرو مذاکرات انجام گرفته میان رئیس مجلس و رئیس‌جمهور، دولت به یک نتیجه اجمالی دال بر اینکه یکی از علت‌هایی که امروز در بحث نظارت برکالاها و همچنین خدمات و تنظیم بازار دچار مشکلات فراوانی هستیم و در شرایط حال حاضر حجیم بودن کارها موجب شده تا وزارت صمت نتواند در حوزه تولید و هم در حوزه خدمات و هم در حوزه نظارت بر تنظیم بازاراقدامات موثری را داشته باشد، رسید.

وی افزود: با این استدلال که اگر دو وزارت صمت و بازرگانی از یکدیگر تفکیک شوند، اتفاقات بهتری در این بخش رخ خواهد داد این موضوع در مجلس در دست بررسی است.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: طبیعی است که بر سر موضوع تفکیک این دو وزارت از یکدیگر در مجلس، اختلاف نظر وجود دارد، یعنی یک‌سری از نمایندگان معتقدند که جدایی دو وزارتخانه کاری را از پیش نمی‌برد و گروهی دیگر معتقدند تفکیک این دو وزارتخانه به بهبود شرایط کمک خواهد کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ، ادامه داد: بنده شخصا معتقدم که اشکال بزرگی که وجود دارد این تفکر است که هر چه حجم دولت را بزرگ‌تر کنیم امور بهتر پیش می‌رود، که این تفکر اشتباه است؛ و باید به جای این کار، مدیران قوی‌تر و ساختار چابک‌تر باید در دستور کار قرار گیرد.

بابایی‌کارنامی، بیان کرد: برای نمونه در حال حاضر در همین وزارتخانه، وزیر صمت بیش از 12 معاون دارد و این کار چه فایده‌ای دارد؟ بنظر بنده این ساحتار، کارآیی لازم را برای اداره حجم اقتصاد به این بزرگی را ندارد.

وی عنوان کرد: باید ساختار به این سمت برود که یک قائم مقام وزارت صمت، صنعت را ایجاد کند و قائم مقام دیگری، در حوزه خدمات و یا نظارت بر بازرگانی، فعالیت کند و این دو مسئول در کنار وزیر صمت، 3 مسئولی باشند که در کشور باید پاسخگوی عملکرد و اقدامات در این بخش باشند؛ نه اینکه ما چند تا معاون وزیر، درست کنیم و هر بار یک پست درست کنیم و کاری از پیش نرود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: نباید با پست تراشی برای هر نفر یک توقع ایجاد کنیم و هیچکدام هم پاسخگو نباشند؛ قطعا بازار و صنعت با پست‌تراشی، تنظیم نمی‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ، تاکید کرد: کشور را نمی‌شود با پست تراشی و بزرگ کردن ساختار و با وزیر درست کردن، اداره کرد، بلکه کشور را باید با نگاه در حقیقت انقباضی در عرصه مدیریت، اداره کرد و معتقدم باید تعداد وزارتخانه‌های ما در کشور به کمتر از 15 وزارتخانه برسد و کشور با 15 وزیر حتی 14 وزیر قابل اداره کردن است.

بابایی‌کارنامی، اعلام کرد: قطعا نقطه نظرات رئیس قوه و رئیس مجلس از ما بیشتر و جامع‌تر است و امیدوارم در صحن مجلس نیز هر اتفاقی که بیفتد به نفع مردم،  صنعت، تنظیم بازار و کاهش تورم باشد.

وی متذکر شد: در جمع‌بندی مباحث صورت گرفته، قالیباف رئیس مجلس اشاره کردند که حداکثر ظرف دو ماه آینده، تعیین تکلیف وزارت صمت روشن خواهد شد و باید دید در این مدت، دولت و مجلس به چه تصمیمی خواهند رسید.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در خصوص استیضاح وزیر نیز تشریح کرد: در ابتدا بیش از 40 نماینده، استیضاح وزیر را امضا کردند که در ادامه به 34 امضا و سپس به 17 امضا رسید که در نهایت پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس مجلس از استیضاح کنندگان خواست که برای فرآیند مدیریت کردن بهتر کشور در شرایط فعلی با این شرط که تا دو ماه آینده، دولت دو وزیر را برای وزارت بازرگانی و نیز وزارت صنعت و معدن، معرفی کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس، مطرح کرد: برخی از نمایندگان نظرشان به ابقا وزیر صمت بود ولی وزارت صمت با همان لایحه قبلی، انتزاع شود که دولت ظرف مهلت اعلام شده بیاید و یک وزیر بازرگانی معرفی کند که مجلس این نظر را قبول ندارد.

بابایی‌کارنامی، گفت: در واقع در ابتدا باید تفکیک دو وزارتخانه در قابل لایحه به مجلس بیاید و مجلس به دو فوریت آن رای دهد و لذا در اسرع وقت، دولت نیز دو وزیر مجزا یکی برای وزارت صمت و دیگری برای وزارت بازرگانی معرفی کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.