کد خبر : 7230
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
173 views

با حکم وزیر آموزش و پرورش؛

کمالی سرپرست آموزش و پرورش مازندران شد

کمالی سرپرست آموزش و پرورش مازندران شد
با حکم وزیر آموزش و پرورش، حسین کمالی سرپرست آموزش و پرورش مازندران شد.


به گزارش تیتر شمال؛ آیین معارفه حسین کمالی به‌عنوان سرپرست جدید اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران امروز در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مشاور وزیر و همکاران اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد با حکم یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، حسین کمالی جایگزین مصطفی عابدی مدیر کل پیشین آموزش و پرورش مازندران شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

مصطفی عطاران با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست مگر اینکه در چهار رکن منابع انسانی، برنامه ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و بخش مادی تحول ایجاد شود، همچنین می‌توان اشاره کرد که سند تحول بنیادین چراغ راه برون رفت از چالش‌های نظام آموزش و پرورش کشور است.

رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش ارزشمند معلمان و فرهنگیان در جامعه، بر رفع مشکلات آن‌ها تاکید کرد و افزود: همه افرادی که موجب پیشرفت و توسعه کشور بودند از پرورش یافتگان معلمان هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش انسان سازی می‌باشد، خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از سیاست­‌های بنیادین اسلام و از اهداف زیربنایی بعثت رسول خدا (ص) است و پیامبر­اسلام (ص) تربیت را از خویش و خویشاوندانش آغاز کرد و به تعلیم و آموزش نیز از اولین روز‌های هجرت همت گمارد که این، خود نشانگر اهمیت آن دو مقوله دینی و قرآنی است.

سرپرست آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: امروز به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی مکلف به اجرای قانون اساسی تعلیم و تربیت، یعنی سند تحول بنیادین هستیم

حسین کمالی با بیان اینکه سرمایه های انسانی بسیار زیادی در آموزش و پرورش داریم که باید از این ظرفیت ها و سرمایه های انسانی نهایت استفاده را داشته باشیم، افزود: امروز به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت اسلامی مکلف به اجرای مطلوب سند تحول بنیادین هستیم.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: تمام تلاش و توان خود را بر ایجاد فضایی ارام و همدل در بین فرهنگیان انجام خواهیم داد و در این راستا تلاش می‌کنیم چتر آموزش و پرورش را گسترده و از نظرات همه علاقمندان به تعلیم وتربیت در استان و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بهره ببریم.

وی ادامه داد:  در ایام شیوع ویروس کرونا فرهنگیان عزیز استان مازندران آثار ماندگاری از ایثار و گذشت خویش را بر جای نهاده اند که در تاریخ آموزش و پرورش بی مانند بوده است.

کمالی عنوان کرد:با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهمترین و مؤثرترین عوامل برای بهبود امور در جوامع به شمار می‌آید،افزود:هر فردی در هر سطحی از جامعه که باشد نیازمند آموزش و کسب مهارت‌های لازم است و این مهم یکی از اصلی ترین رسالت های نظام تعلیم و تربیت به شمار می آید.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه و سازمان می‌باشد.

مصطفی عابدی به جایگاه آموزش و پرورش در تشکیل و ساختار یک جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش زیربنایی‌ترین و مهم‌ترین دستگاه و سازمان بوده که باید به نقش آن توجه شود، تزکیه مقدم بر تعلم است، هزینه‌کردن و وقت گذاشتن در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده و منجر به توسعه، پیشرفت و تحول در کشور خواهد شد.

وی افزود: ارج و ارزش انسان به این صندلی‌های مدیریت نیست، بلکه به ارزش کار و فعالیتی است که انجام می دهد. در شرایط حساس و بحرانی این پست را تحویل گرفتم و با برنامه مداری و تمرکز بر اجرای سند تحول برنامه های خود را پیش بردم، همچنین با تشکیل حلقه های بهبود کیفیت فعالیت ها را با جدیت بیشتری دنبال کردم.

شایان ذکر است حکم سرپرست اداره کل آموزش و پرورش مازندران توسط عطاران مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش به حسین کمالی اهدا شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.