کد خبر : 7292
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۵۴
118 views

آیین چهلمین روز شهید گمنام در استانداری مازندران برگزار شد

آیین چهلمین روز شهید گمنام در استانداری مازندران برگزار شد
آیین چهلمین روز شهید گمنام جوان ۲۳ ساله روز پنجشنبه همزمان با شهادت امام محمد باقر (ع) و با حضور مقامات استان در استانداری مازندران برگزار شد.


به گزارش تیتر شمال؛  مراسم تشییع پیکر این شهید گمنام ۲۳ ساله به همراه ۲ شهید گمنام دیگر پنجم خرداد ماه همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور مسوولان در ساری برگزار شد که پیکر شهید گمنام ۲۳ ساله از عملیات خیبر (مجنون) در محوطه استانداری، پیکر شهید گمنام ۲۲ ساله از عملیات خیبر(مجنون) در اداره کل ورزش و جوانان خاکسپاری شد و پیکر سومین شهید گمنام ۱۹ ساله از عملیات بدر (شرق دجله) در دانشگاه پیام نور ساری خاکسپاری شد .

مراسم چهلمین روز تدفین شهید گمنام ۲۳ ساله با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران به همراه دیگر مدیران استانداری امروز پنجشنبه در محوطه استانداری و بر سر مزار این شهید با نوحه خوانی کلهر از مداحان مازندران در رثای شهدا آغاز شد .

مشاور استاندار و دبیر قرارگاه جهادی محرومیت زدایی مازندران در این مراسم گفت : حضور و تدفین این شهید گمنام در محوطه استانداری افتخار ارزشمندی است که برای کارکنان این نهاد ایجاد شده است تا قبل از شروع کار اداری با حضور بر سر مزار شهید در مسیر خدمتگزاری به مردم گام بر دارند .

حجت الاسلام علی اصغر عالی افزود : حضور شهدای گمنام فیض الهی است که بواسطه حضورشان در میان ما همیشه یاد و نام آنها به عنوان افرادی با جایگاه ویژه در نزد خداوند  همیشه زنده بماند .

وی به مقوله عظمت و جایگاه شهدا در نزد ائمه اشاره و تصریح کرد : حضرت علی (ع) در جایگاه امامت و ولایتی که در اختیار داشت هرگاه در امور با مشکل مواجه می شد نگاهش و طلب کمک و همراهی خود را از شهدا داشت و از آنها یاری می جست .

مشاور استاندار مازندران گفت : از کرامات و بزرگی شهدا همواره حرف ها و سخنان زیادی مطرح می شود که نشان می دهد این افراد همان طور که در این دنیای مادی در میان مردم از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار هستند در آن دنیا نیز از شان و منزلت خاص نزد خداوند و ائمه برخوردارند که ما انسان ها به این جایگاه غبطه می خوریم .

وی عنوان کرد : وجود و حضور مزار شهدا بویزه شهدای گمنام در هر منطقه ای تلنگری به همگان است تا بدانیم و آگاه باشیم که این جایگاههایی که در آن قرار گرفتیم ماحصل رشادت و خون شهدایی است که در دفاع از سرزمین و کشور جان دادند .

حجت الاسلام عالی گفت : هر کدام از افراد برای لحظه لحظه کارهایی که انجام می دهیم در مقابل خون این شهدا باید پاسخگو باشیم  و نباید با دل مشغولی به یکسری مصنوعات مادی از عشق الهی دور شویم .

مازندران در حال حاضر میزبان پیکر۳۵۰ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است و نیز در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای گمنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

  • منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.