کد خبر : 7308
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۶:۲۷
112 views

ماجرای توقیف 350 تن گندم‌های بذری آلوده در مازندران

ماجرای توقیف 350 تن گندم‌های بذری آلوده در مازندران
دادستان مرکز استان مازندران با اشاره به توقیف350 تن گندم آلوده که وارد سیلوهای استان شده بود، گفت: حتما افراد متخلف مجازات شده و این اطمینان به مردم می‌دهیم که نظارت کافی بر سلامت مواد غذایی وجود دارد.


به گزارش تیتر شمال؛ محموله ۳۵۰ تنی گندم بذری آلوده با مشارکت اداره کل بازرسی، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی مازندران توقیف شد.

۳۵۰ تن گندم مازاد زراعت‌کاران در یکی از سیلوهای ذخیره گندم استان تخلیه شده است. همزمان بحث سلامت این گندم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در پیگیری انجام شده مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دامپزشکی با انجام آزمایش‌های مرسوم سلامت این گندم را تایید نکردند.

در اسناد منتشر شده این محصول قرار بود با گندم‌های سالم تخلیط و به مصرف نانوایی‌های استان برسد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به سلامت این گندم تردید داشته و پس از آزمایش اعلام کرده است که این محصول قابل استفاده برای انسان نیست.

صالحی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود باقیمانده آفت‌کش در گندم را مهمترین دلیل برای غیرقابل استفاده بودن مصرف انسانی عنوان کرده است.

در همین ارتباط گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی استان مازندران هم استفاده از این محصول برای استفاده دامی را رد نکرده است.

محموله گندم آلوده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران توقیف شده و مقرر شده بود که این محموله پس از دو هفته تعیین تکلیف شود اما این روند متوقف شده است.

پای دادستان مرکز استان مازندران هم این موضوع باز شده است.

محمدعلی کریمی در این ارتباط اظهار کرد: پس از دریافت گزارش در ارتباط با آلوده بودن گندم‌های تحویل داده شده به سیلو نکا با ورود دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی از این محموله نمونه‌برداری شده و در نهایت مشخص شده است که قابلیت مصرف انسانی و دامی ندارد.

وی ادامه داد: این محموله توقیف شده که بعدها غیر از مصرف انسانی و دامی برای استفاده از الکل‌سازی مورد استفاده قرار گیرد.

دادستان مرکز استان مازندران درباره برخورد با متخلفان، گفت: حتما افراد متخلف مجازات شده و این اطمینان به مردم می‌دهیم که نظارت کافی بر سلامت مواد غذایی وجود دارد.

  • منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.